Pika kyssäri nokka-akselista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Foortman
Ylläpitäjä

Pika kyssäri nokka-akselista

Viesti Kirjoittaja Foortman » To Kesäkuu 2. 12:46:39 2005

Onko tosiaankin niin että nokka-akseli lähtee OHC pannusta takakautta pois paikoiltaa eikä etukautta?

Kansi otettava irti että saa nokka-akselin vaihdettua ??

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Kesäkuu 2. 12:51:18 2005

Lähtee takakautta mutta jotku on vaihtaneet myös etukautta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Kesäkuu 2. 13:00:14 2005

siipicossu kirjoitti:Lähtee takakautta mutta jotku on vaihtaneet myös etukautta.
Oliko tää läppä vai tarvittiinko vaihtoon laikkakonetta??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 2. 13:05:05 2005

Jos ottaa etukautta pois niin pitää etummainen laakeri(vai oliko peräti 2) ottaa pois paikoiltaa että nokka mahtuu tulemaan reijästä.Takaisin laitto taas menee ensin nokka ja sitten uusi laakeri paikoilleen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Kesäkuu 2. 13:17:07 2005

Taitaa olla helpoin ottaa se kansi irti?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Kesäkuu 2. 13:18:17 2005

paperman kirjoitti:Taitaa olla helpoin ottaa se kansi irti?
Niinpä 8)

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » To Kesäkuu 2. 14:15:52 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:
paperman kirjoitti:Taitaa olla helpoin ottaa se kansi irti?
Niinpä 8)
No niin pikkasen arvelinkin. Täytyypä sitten hommata venttiilit + kumit samaan syssyyn..

Mutta mutta mistäs erotan onko tuo mun kone E-max vai ei ? :oops:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Kesäkuu 2. 14:46:55 2005

Foortman kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
paperman kirjoitti:Taitaa olla helpoin ottaa se kansi irti?
Niinpä 8)
No niin pikkasen arvelinkin. Täytyypä sitten hommata venttiilit + kumit samaan syssyyn..

Mutta mutta mistäs erotan onko tuo mun kone E-max vai ei ? :oops:
Kokeiles googlella, tuottaa aika paljon tuloksia... kuviakin löytyi
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Kesäkuu 2. 15:26:59 2005

Mä tein putkiporalla reijän tuulettimen takapuolelle rintapeltiin 8)
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » To Kesäkuu 2. 16:26:22 2005

Tajusin sitten homman näin -> 165 lohko olisi e-max ja 16 taasen tavallinen 1.6L . Menikö oikein :?:

Noissa molemmissa varmaankin sama nokka?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 2. 16:31:04 2005

Foortman kirjoitti:Tajusin sitten homman näin -> 165 lohko olisi e-max ja 16 taasen tavallinen 1.6L . Menikö oikein :?:

Noissa molemmissa varmaankin sama nokka?
joo 165 on e-max ja 16 on tavallinen 1.6l..itse asiassa emaxissa ei taida olla samaa nokkaa ku "taunuksen" 1.6:ssa,korjatkaa jos oon väärässä..?emaxissa on ainakin 2.0 litrasen jäkopäänhihna yms.

EDIT: emaxissahan on sama isku ku 2.0 litrasessa..
Viimeksi muokannut Hesus, To Kesäkuu 2. 16:34:51 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Kesäkuu 2. 16:34:50 2005

Foortman kirjoitti:Tajusin sitten homman näin -> 165 lohko olisi e-max ja 16 taasen tavallinen 1.6L . Menikö oikein :?:

Noissa molemmissa varmaankin sama nokka?
Eikai tuo samanlainen oo, mutta käypänen kuiteki. Muistellakseni takavuosien tutkailuja, niin E-maxissa miedompi, ei paljo mut kuiteki.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » To Kesäkuu 2. 16:37:27 2005

jesus48 kirjoitti:
Foortman kirjoitti:Tajusin sitten homman näin -> 165 lohko olisi e-max ja 16 taasen tavallinen 1.6L . Menikö oikein :?:

Noissa molemmissa varmaankin sama nokka?
joo 165 on e-max ja 16 on tavallinen 1.6l..itse asiassa emaxissa ei taida olla samaa nokkaa ku "taunuksen" 1.6:ssa,korjatkaa jos oon väärässä..?emaxissa on ainakin 2.0 litrasen jäkopäänhihna yms.

EDIT: emaxissahan on sama isku ku 2.0 litrasessa..
Noissa nokissahan on se numero kylessä, mikähän se mahtaa olla e-max:in nokassa?

No mutta joka tapauksessa, mulla on tuossa yksi 1.6L nokka en tiedä onko se e-max:in vai ei mutta kaippa sen voi kiinni laittaa ?

Vastaa Viestiin