Kolahdus focuksen keulasta

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vookus
Ylläpitäjä

Kolahdus focuksen keulasta

Viesti Kirjoittaja vookus » Su Kesäkuu 5. 19:51:04 2005

Nyt loppu iteltä älli :?
Ellikkä, oikelle kääntyessä kuuluu kolahdus keulasta.
Vaikuttas tulevan kuskin puolelta. Auton alla on maattu useampaan otteeseen ja on väännelty ja käännelty mut missään ei tunnu olevan väljää. Onko muilla focuksen omistajilla ollut vastaavia ropleemia ja mikä neuvoksi????
Kiesihän on vm:-99 1,8l koneella :?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Kesäkuu 5. 19:58:31 2005

koiranluu?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kolahdus focuksen keulasta

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Kesäkuu 5. 20:31:54 2005

vookus kirjoitti:Nyt loppu iteltä älli :?
Ellikkä, oikelle kääntyessä kuuluu kolahdus keulasta.
Vaikuttas tulevan kuskin puolelta. Auton alla on maattu useampaan otteeseen ja on väännelty ja käännelty mut missään ei tunnu olevan väljää. Onko muilla focuksen omistajilla ollut vastaavia ropleemia ja mikä neuvoksi????
Kiesihän on vm:-99 1,8l koneella :?
Alatukivarsi tai samin mainitsema koiranluu? Paljonko autolla on ajettu?
Mondeossa oli sama homma ja se korjaantui koiranluiden vaihdolla. Helppo homma vaihtaa eikä osatkaan maltaita maksa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

vookus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vookus » Su Kesäkuu 5. 22:29:52 2005

Tietähän on jo nyähty 105000 kilomeetriä (loppuun ajettu :lol: )
ja ei pitäs olla koiranluut kun ne on vaidettu 90tonnii.
Meinasko ukormi alatukivarren puslia??? :roll:

Foortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Foortman » Su Kesäkuu 5. 22:39:44 2005

Pikkasen menee ohi merkin mutta silti... kurkin muutama päivä sitten vulva 80 alle ja luu oikealta loppu ja oli ajettu vasta noin 85.000.

Hurraah volvo :lol:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Kesäkuu 5. 23:12:18 2005

Foortman kirjoitti:Pikkasen menee ohi merkin mutta silti... kurkin muutama päivä sitten vulva 80 alle ja luu oikealta loppu ja oli ajettu vasta noin 85.000.

Hurraah volvo :lol:
Mitä odotit, se on Fordin omistama pulju...

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Su Kesäkuu 5. 23:40:52 2005

No jaahas, aivan täsmälleen samaa vikaa meidän focuksessa. 2.0 -99 ja samanveran ajettu. Ei olla kanssa vielä paikallistettu syytä. Kovin outo on ääni nimittäin. Ei pidä minkäänlaista ääntä mukulakivillä tms.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

VK
Viestit: 96
Liittynyt: La Tammikuu 11. 12:02:39 2003
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja VK » Ma Kesäkuu 6. 17:39:23 2005

Appiukon focuksessa samanlainen kolina, Joensuun Ford-huollossa määrittelivät kolahtelun syyksi tulipellin jossa "elämistä".

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Kesäkuu 6. 20:21:44 2005

VK kirjoitti:Appiukon focuksessa samanlainen kolina, Joensuun Ford-huollossa määrittelivät kolahtelun syyksi tulipellin jossa "elämistä".
ovat sitten huumorimiehiä palkanneet sinne. :lol: :lol:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Kesäkuu 6. 20:24:43 2005

Eikös noissa focuksissa oon vaihdettu hammastankojakin väljyydestä johtuen ?
Käyppäs sitä nykimäs! :)
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Kesäkuu 6. 20:57:59 2005

mitä jos nykisi kerralla kaikkia ohjauksen ja tuennan osia, niin takuuvarmasti vika löytyy sieltä, jos kyseessä on montussa tai käännyttäessä ilmenevä kolina, johon ei ole merkitystä onko veto päällä tai ei. itse syyttäisin ensimmäiseksi alatukivarsia ja niiden kiinnityksiä ja alapalloniveltä. sitten hammastangon osia ja kiinnitystä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

mikanu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja mikanu » Ma Kesäkuu 6. 22:41:11 2005

Isäukolla focuksessa paukku etuiskari, oli päässy löystymään yläpäästään. Mutta tuossa em. tapauksessa luulis pitävän ääntä myös suoraan ajettaessa...

Vastaa Viestiin