Mk3 Fiesta 1,4 cvh -89

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Espen
Ylläpitäjä

Mk3 Fiesta 1,4 cvh -89

Viesti Kirjoittaja Espen » Pe Kesäkuu 10. 8:22:26 2005

Muutama kyssäri olis fiestasta....

1. Fiesta on kaasari koneella, ja uudemmissa on ruisku (91->).Jos jostain hankin uudemman fiestan ruiskun, onko se ihan "helppo" homma vaihtaa....Eli siis onko niissä eri nokka tai kansi yms...? Vai "laitetaanko" vaan ruisku kylkeen, ja tankki vaihtoon?

2. Myydään osastolla on välillä cvh-peltisarjoja myytävänä.Sopiiko ko sarjat fiestaan?Eli luultavasti ne on yleensä 1,6 escon, mut onko niissä hirveä ero?? Kaikenhan saa aina sopimaan, mut.....

3.Mites muuten itse kone.Kuinka paljon on eroja 1,4 ja 1,6 välillä.Onko eri lohko, ja eri kansi yms...Koneena cvh on mulle täysin uusi, eikä ole mitään hajua asioista.Kaikkea pientä vinkkiä saa pistää tulemaan.Autosta ei ole tarkoitus tehdä mitään tykkiä, mut esim ruisku kyljessä tois käyttömukavuutta, ja jos jostain sais vähän pirteyttä ja varsinkin alavääntöä, ni meno olis mukavampaa...

Kiitoksia jo etukäteen, jos joku viitsii vastata mun "tyhmiin" kysymyksiin... :)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Kesäkuu 10. 11:06:38 2005

1.
Ruisku ei mene ihan niin helposti kuin annoit ymmärtää. Tosin tuosta 1.4 ruiskusta on itsellä aika vähän faktaa. Voipi olla että yllättäviä osia kuten vauhtipyörä menee vaihtoon.

2.
Pitäisi mennä aika suoraan. Myös 1.6i valkupakosarjat on ihan toimivia laitoksia ja niitä saa usein vaikka ilmaiseksi kun vaan jaksaa hakea.

3.
Ihan oma poraus ja isku, eli kansi ja lohko ei täsmää. Myös pakoventtiilit on hieman pienemmät ja palotilat eri muotoiset.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Espen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Espen » Pe Kesäkuu 10. 11:42:16 2005

1. Selvä hyvä tietää.Parhaampana vaihtoehtona olen ajatellut, et jos jostain löytäis vaiks kylki- tai peräkolaroidun 1,4i -91 fiestan, ni vois siit siirtää kaiken tarvittavan, et alkaa toimimaan.Ainoa mikä on vähän huono, ni autovahinkokeskuksesta sellaista on turha katsella, sillä eihän niin vanhat autot sinne päädy kovin helpolla.Eix ne mahdeta myydä paikallisille romuttamoille...?

2. Hyvä juttu, täytyy pistää ostopalstalle ilmoitus.Ja jos joltain heti löytyy, ni yv:tä tai 040-5442879/Eero

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Kesäkuu 13. 18:16:13 2005

2. Eikö niissä oli öljypohjan alituksessa jotain eroja, ettei mene samasta paikasta? Jotain sielä on tiellä muistaakseni, että ilman rälläkkää ja hitsiä ei menisi millään paikalleen.

Vastaa Viestiin