painekotelo

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

painekotelo

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Kesäkuu 10. 12:11:31 2005

kertokaas arvon virittäjävelhot mihin asti cossun (4wd) oma painekotelo/kaasuläppä riittää..meinaan hepallisesti?vaikuttaako niiden isontaminen ahtimen heräämiseen ratkaisevasti(hx-40)aattelin kysäistä kun näkyy välillä omia painekoteloratkaisuja???? :roll: :roll: :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Kesäkuu 10. 12:37:58 2005

Välipala siihen imusarjan ja painekotelon väliin, torvet on vakiona melko lähellä seinää ja ahdistaa. Muuten koko roska riittää hyvin, mitattu +700hv kys palikoilla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Pe Kesäkuu 10. 13:24:39 2005

Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.

Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.

Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
#764

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Pe Kesäkuu 10. 14:36:41 2005

Axeman kirjoitti:Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.

Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.

Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
Onhan noita vapari ykspisteruiskuissa pakonsanelemina. Mutta eikö suorat imutorvet ole paremmat painekotelossa ahdetuissa ja läppärunko imutorvilla imukoneissa.
Cosworth 4x4 -90

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Kesäkuu 10. 14:56:32 2005

Axeman kirjoitti:Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.

Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.

Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
löytynyt tuollainen rakennelma ainakin yhdeltä klubilaiselta(TRV) jossain vaiheessa escosta mutta muutettu nykyisin toisenlaiseksi.
1-4imusarja
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Kesäkuu 10. 19:51:41 2005

minkä paksuinen välipala tohon painekoteloon sitten pitäisi laittaa? vai onko se niin että kunhan on riittävästi tilaa torven suuhaukon edessä?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Pe Kesäkuu 10. 21:35:30 2005

niin paksu kun mahtuu
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Kesäkuu 11. 0:13:44 2005

Kun ABS:t on niin tilaa ei varmasti ole yllin kyllin, mutta 15mm välipala ois ehkä sopivan kokoinen ja helpoin ratkaisu siinäkin mielessä, että silloin suutintukin kiinnitys hoituu suoraan alkuperäisiin paikkoihin vain toiselle puolelle korvakoita ruuvaamalla.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » La Kesäkuu 11. 9:34:10 2005

kannattaa niitä virtauksiakin hieman miettiä kun välipalaa asentaa. kyllä cossu-insinööreillä on jokin ajatus ollut kun ovat tuollaisen tehneet. se imukoteloon menevä nielu on aika litteä ja jos tarkkaan tuumailee huomaa että se nielu menee imutorvien taakse, aiheuttaiskohan se tasaisen virtauksen kaikille sylintereille alipainetilassa. ahtopaineella sillä ei ole niinkään merkitystä, ehkä? välipalalla nielu tulee ulospäin ja siten ruokkii kakkos ja kolmos pyttyjä enemmän?

no sitten kartiokotelot, kuinkahan moni on niitä mittaillut kuinka tasaisesti virtaukset jakaantuu, en minä ainakaan.. (sarlin on..) ja hyvin toimii..

mutta summa summarum, oikein leveä välipala saattaa aiheuttaa tasakaasulla eroja pyttyjen ilmansaantiin ja siten aiheuttaa nykimistä, samoin tyhjäkäynnillä röpötystä, ehkä? tuskin kuitenkan erot niin suureksi kasvaa että vaurioita olisi tiedossa, en tiedä. luulisin että suurempi riski virtaushäiriöihin on noilla itsetehdyillä koteloilla...

tämä oli mutua, ei tietoa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Kesäkuu 11. 11:16:35 2005

Aksu kirjoitti:
Axeman kirjoitti:Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.

Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.

Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
löytynyt tuollainen rakennelma ainakin yhdeltä klubilaiselta(TRV) jossain vaiheessa escosta mutta muutettu nykyisin toisenlaiseksi.
1-4imusarja
Joo, on ollu tommonen systeemi mulla käytössä ja toimi ihan hyvin. Sillä imusarjalla oon ajanu kovimman varttimailin aikani tähän mennessä 9.6sec. Tehoo ei ihan niin hyvin sillä tuu (pitkät putket, vääntöö) mutta helpommin ajettava. Imusarjan muutin että saa lisää tehoo. Oon testannu vasta 4 lähtöö ja loppunopeus kasvoi ainakin heti joka kielii tehon kasvusta. Sillä 4-1 systeemillä en oo ajellu kadulla että en tiedä millai se normaali ajossa toimii. Pitkiä imusarjan putkia vakio autoissakin usein näkee.

Vastaa Viestiin