Sierran perä välitys?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Sierran perä välitys?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Kesäkuu 14. 21:57:55 2005

Mikäs on vakio 2wd cossu sierran perä välitys?
ja entäs diesel sierran?

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Kesäkuu 14. 22:02:44 2005

2wd 3.64

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Kesäkuu 14. 22:04:32 2005

diesel 3.14:1

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Kesäkuu 15. 8:09:24 2005

No nepäs tuli nopeesti!
Kiitoksia!

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Pe Kesäkuu 17. 9:41:13 2005

Käsitinkö mä nyt oikein eli jos laitan tollasen diisselin välityksen cossuun
niin pitäs kulkee tosi lujaa jos vaan tehoja on!

Mul oli enenmin 2,9i riesa niin siinä oli diisselin perä ja kun ajo satasta niin kierrokset oli jotain pikkusen päälle 2000 normiperällä oli noin 3000

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Kesäkuu 17. 10:05:46 2005

Cossu scorpion perällä, joka taisi olla jotain 3.3? saa kanssa harvennetua välitystä ja on 7.5" lukolla. Nopeasti laskettuna tulisi 10% harvemmat välitykset. Jos nyt esim. menisi 250km/h ja jaksaisi tuolla harvemmalla kiertää samat, niin maisema vaihtuisi jo 275km/h... Ja cossuhan menee tuon 250km/h n.6800rpm :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Kesäkuu 17. 12:25:33 2005

Cossu skorppion perä on sama 3.64 kun cossu sierrankin. Pitempää en kyllä keksi mihin tarvitaan, ennemmin lyhyempi et kiihtyiskin, huiput riittää varmaan silti kun vaan laittaa padan pyörimään.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Kesäkuu 19. 17:21:13 2005

Scorpio farmari, cosworth 2.9 v6 luistonestojärjestelmällä 3.36:1 8/93->10/94 varaosa nro.6831237
:wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Kesäkuu 19. 17:27:03 2005

Vesku kirjoitti:Scorpio farmari, cosworth 2.9 v6 luistonestojärjestelmällä 3.36:1 8/93->10/94 varaosa nro.6831237
:wink:
Okei, ei tullu mieleen et niitä on farkkujakin, sellasesta ei mitään hajua mutta sedanissa 3.64.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Kesäkuu 19. 18:52:01 2005

Piti sen takia etsiä tuo tieto, kun kaverilla tuollainen on sierrassa ja siitä tiesin tuon olemassaolon :D
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Su Elokuu 10. 16:29:26 2008

Tällainen kysymys juolahti mieleen, että onko kenelläkään tietoa, miten 1.8td sierran perä kestää? Kun itsellä on vm.93 td sierra (lähes purettuna) Kaveri heitti villin ajatuksen, että laittaisi turbo ohc sierraan peräksi tuollaisen dieselin perän. Järjen mukaan ainakin vääntöä sen pitäisi kestää hyvin? Ja kulkea lujempaa jos vaan voimaa riittää..

On muuten lähes täysin ruosteeton kori, paperit löytyy, jos jollain mielenkiintoa tehdä vaikka jäärata auto tai ihan tielle niin halvalla lähtee.
"Mieluiten ihan sama."

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 11. 14:58:09 2008

1.8td Sierran perä lienee 7" tuskin siinä sen enempää kestoa on kuin muissakaan 7" perissä. Jos kilometrejä ei ole miljoonia niin ei sitä perää ainakaan tehoilla ole loppuun ajettu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin