Laadukkaita levyjä?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Laadukkaita levyjä?

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ke Kesäkuu 15. 9:37:01 2005

Taitaa olla näitä "ikuisuuskysymyksiä", mutta ykskaks en historiasta vastausta löytänyt, eli siipicossuun haussa asialliset etujarrulevyt, hinnalla ei niin väliä ole ja Biltemasta en muutenkaan hae. Alkuperäinen halkaisija säilyy. Tällä hetkellä orkkislevyt, silmämääräisesti kulumattomat, mutta häiritsevää vispausta esiintyy (ei kylläkään dynamometrin viisareissa). Puslat sunmuut kalikat jo HD-kamaa. Onko herroilla kokemuksia kestävämmistä kiekoista ja millaisia paloja suosittelette? Autolla ajetaan 90 prosenttisesti siistiä ajoa, mutta sen pari kertaa kesässä kun radalla piipahtaa, niin mieluusti jarruttelisi ilman tärinöitä...

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Kesäkuu 15. 9:55:47 2005

autoracingista Taroxin levyt 290€ saa uritettuna ja reijitettynä+uritettuna hinta sama.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Kesäkuu 15. 11:04:46 2005

Itsellä muuten tärinää rattiin jarruttaessa aiheutti jumiutunut mäntä etujarrusatulassa. Vaihdoin pienen tärinän takia levyt eteen, eikä muuttunut juuri mihinkään. Korjaantui vasta, kun olin herkistellyt satuloista kaikki männät liikkeelle.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Kesäkuu 15. 12:01:49 2005

Kannattaa tosiaan nuo männät tarkistaa ihan ensimmäisinä. Itsellänikin vatkasi aivan tautisesti, kun yksi oli jumissa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Kesäkuu 15. 12:27:48 2005

Täältä kanssa ääni taroxeille. Pari vuotta ollut taroxin uritetut cossussa ja ei toistaiseksi ole tärinöitä ilmennyt. Paloina on ferodon 2500 palat muistaakseni. Palat toimii hyvin ja eivät kulu hirveän nopeasti.

Ainoa miinus tulee noitten palojen hirveestä kitinästä varovasti jarrutellessa ,esim valoissa.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Ke Kesäkuu 15. 14:20:37 2005

Taroxit ja ferodo on hyvä yhdistelmä. Autoracingillä ei vaan ollut hyllyssä niin tilasin Burtonilta 20 uraset red-dot levyt ja toimivat loistavasti rata-ajossa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Kesäkuu 15. 18:23:24 2005

ensiksi tarkistat että ne männät liikkuu niinkuin pitääkin. sitten jos ne on kunnossa, niin sorvautat ne levyt suoriksi. mieluusti tietysti ensiksi heittokellolla mitataan jarrulevyn heitto, niin että tiedetään onko vikaa vai ei, mutta ei se sorvaus ole pahan hintainenkaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 15. 18:29:20 2005

mää ostin zimmermannin levyt joka nurkkaan ja ei täristä ollenkaan vaikka PU puslat on vasta paketissa odottamassa asennnusta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Laadukkaita levyjä?

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Kesäkuu 15. 19:24:48 2005

shr1 kirjoitti:Taitaa olla näitä "ikuisuuskysymyksiä", mutta ykskaks en historiasta vastausta löytänyt, eli siipicossuun haussa asialliset etujarrulevyt, hinnalla ei niin väliä ole ja Biltemasta en muutenkaan hae. Alkuperäinen halkaisija säilyy. Tällä hetkellä orkkislevyt, silmämääräisesti kulumattomat, mutta häiritsevää vispausta esiintyy (ei kylläkään dynamometrin viisareissa). Puslat sunmuut kalikat jo HD-kamaa. Onko herroilla kokemuksia kestävämmistä kiekoista ja millaisia paloja suosittelette? Autolla ajetaan 90 prosenttisesti siistiä ajoa, mutta sen pari kertaa kesässä kun radalla piipahtaa, niin mieluusti jarruttelisi ilman tärinöitä...
Tarkista muuten ne satulan männät, palat irti ja painele sisään ja ulos. Niitä en ole herkistelly talvien jäljiltä vaikka kuivassa pääsääntöisesti talvehtikin. Levyt ei ole orkkikset, jotkut tarvikkeet jotka toimi varsin pitkään täristämättä, ilmeisesti rata-ajo niitä rasittaa. Palat on orkkikset jotka toimii hyvin.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 15. 20:43:40 2005

sierra friikki kirjoitti:mää ostin zimmermannin levyt joka nurkkaan ja ei täristä ollenkaan vaikka PU puslat on vasta paketissa odottamassa asennnusta
Zimmermanneja ei saanut Cossuun kun viimeksi kysyin. Siitä tosin on jo aikaa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ke Kesäkuu 15. 21:39:21 2005

ja tarkistakaa aina et palat pääsee liikkumaan eli ne pinnat ylä ja alapuolelta puhtaiksi jos on ruostett ym skeidaa päässy kertyyn ja myöskin ne liukutapit satuloista liikkumaan ja vaikka alumiinipastaa tai siihen tarkoitettua jarrurasvaa jumittumisen ehkäisemiseksi..

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » To Kesäkuu 16. 10:01:11 2005

Kiitokset tiedoista ja vinkeistä, pitänee aloittaa sillä mäntien ja palojen liikkuvuuden tsekkaamisella. Tuota sorvausta olen pitänyt enemmänkin lyhyt aikaisena ilona, varsinkin ajoittain kovaa käyttöä saavassa kärryssä (voin olla väärässäkin). Itsekin olen muutamia työstänyt, sehän käy suht vaivattomasti vaikka paikallaan ja purkamatta, normaalikäytössä ihan ok, mutta taidan kiertää sen vaihtoehdon tässä tapauksessa. Toivotaan että herkistelyllä tokenee, muuten pannaan Taroxit tilaukseen.

Vastaa Viestiin