Viskoremontti

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viskoremontti

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Tammikuu 17. 17:58:51 2005

Onko tietoa mikä tai kuka tekis viskohuoltoja? SF-pyörä ei enää tee, eivätkä kertoneet kuka tekis tai mistä sais siihen tarkotettua öljyä. Foordillaki on kätevä käytäntö, vanhat vaan roskii ja uutta tilalle.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Tammikuu 17. 21:13:01 2005

10 vuotta sitten kerto yks kundi että kirkkonummella olis joku paja joka tekis niitä mut en todellakaan muista mikä paja se olis
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 18. 0:15:41 2005

Oikeastaan taisi olla pelkkä autotalli siellä kirkkonummella. Kävin pari kertaa, ja näin eri viskolitkuja vanhoissa isoissa lasisissa kurkkupurkeissa... Väitti pakanneensa "huippurallijätkille vähän tiukemmat lukot" :? Kysyin tuosta "pakkaamisesta"; kuulemma "vaan piripintaan ja kansi kii." Huhhuh :D
Paineistettuna/vakuumissa ne kyllä ymmärtääkseni komponenttiin työnnetään.
Jollain ihan varmaa, nykyaikaista tietoa?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Tammikuu 18. 17:29:27 2005

Käytännössä sen litkun sitkeys ratkasee kuin tiukka se visko on. Eihän se painetäyttö oo kotikonsteinkaa mahoton toteuttaa. Kesti puoltoista talvea etuvetosessa jääratakäytössä sellanen visko mihin vaihettii tallissa öljyt. Eli nyt olis kaks viskoa mihin tarvis ko homma tehä, kuhan löytäs tekijän tai edes sopivat mäskit sisälle.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Tammikuu 18. 17:52:22 2005

Englannista ainakin löytyy tekijöitä.

http://www.gearboxman.co.uk/

kirjoittaa Pf foorumissa gearboxman nickillä..
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Tammikuu 19. 21:20:21 2005

[quote="Stefa"]Englannista ainakin löytyy tekijöitä.

Autoracingki lähettää viskot englantii, onnistuu äkkiä ja halvalla :wink:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Tammikuu 19. 22:00:38 2005

Halvalla...? :roll:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Tammikuu 21. 20:54:01 2005

Mikähän on erona cossunelikon ja vaparinelikon viskoissa. Toinen 650, toinen 1050. Vai liekkö kossulisä niiku laakereissa...?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Tammikuu 21. 22:24:47 2005

rikke kirjoitti:Mikähän on erona cossunelikon ja vaparinelikon viskoissa. Toinen 650, toinen 1050. Vai liekkö kossulisä niiku laakereissa...?
Jatketaan kysymystä.
Mitä eroa on cossu nelikon ja tavallisen nelikon alustassa?
(vai pitäiskö kysyä "mitä yhteistä"?)

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Tammikuu 21. 23:01:14 2005

rikke kirjoitti:Mikähän on erona cossunelikon ja vaparinelikon viskoissa. Toinen 650, toinen 1050. Vai liekkö kossulisä niiku laakereissa...?
Kestäiskö suuremman voiman?
Onhan siinä vaparissa prikulleen samat kuoret mutta ei sisuskalut.Cossussa 2 ketjulla veto ja välitetty eri tavalla...

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Tammikuu 21. 23:17:13 2005

Cossussa 2 ketjulla veto ja välitetty eri tavalla...[/quote]

Kahella ketjulla? Ei mul ainakaa oo ku yks levykimppuketju pöydällä. Sillä tuota hintaa ihmettelin ku jotku kuvastot ei tunne ku yhenlaista viskoa nelikon laatikkoo. Oli muuten Itävallan pojat sulattaneet 1-2 synkrot hienon näköseks, ei oo paljoo säästelty tota askia.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Tammikuu 22. 0:28:32 2005

Eli mikäs on päivän hinta Viskolle, siis korjaus.. ja millasilla tehoilla mikä elinikä tulee sitten noin suurinpiirtein olemaan..?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Kesäkuu 17. 21:12:46 2005

Olisi tossa purkki nurkassa Teboilin Lukkoperäöljyä.
uskaltaako ton vaihtaa 2wd Cosan perään.
"Teboil lukkoperäöljy on erikoisöljy kitkalukolla varustettujen ajoneuvojen vetopyörästöille" 80W-90 (LS)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Pe Kesäkuu 17. 21:28:56 2005

laita vaan. ei siitä mitään hyötyä ole kun sulla on viskolukko siellä cosussas. vai onko sinne vaihdettu kitkalukko?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Kesäkuu 17. 21:30:33 2005

no sitä meinasin, että kitka ja visko on hieman eri käsitteitä.. 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Vastaa Viestiin