Latausongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mitza
Ylläpitäjä

Latausongelma

Viesti Kirjoittaja Mitza » To Kesäkuu 23. 22:43:31 2005

Avasin uuden topicin, koska tämä ei ole se "tavallinen ongelma".

Eli tässäkään tapauksessa sierra ei lataa akkua.

Sierra on 1.8TD ja laturi on juuri vaihdettu. Motonetistä vain tuli tilalle jokin ihmeellinen laturi sinänsä, koska siinä on paikat kahdelle hihnalle. No toinen hihnan paikka jäi sitten käyttämättä. Ostin tarkoituksella 70A laturin. Noin 1kk sitten latasi jotain vähän alle 14 volttia, ja sen jälkeen on tuntunut että starttaa päivä päivältä huonommin. Viikko sitten lataukset oli hädintuskin 13 volttia ja nyt on enää 11.7. Eli ei enää lataa.

Hihna on mielestäni kireä. Ei ole juurikaan yhtään liikkumavaraa, mutta silti laturin hihna on vaeltanut niiden kahden hihnan lovien välillä. (Siis kerran oli keskellä, nyt taas toisella laidalla)

Hajosikohan tuo laturi? Tänään matkalla haisi vähän palaneelle, mutta ajattelin sen tulevan ulkoa.

Laturilta akulle lähtevä piuha on aivan onnettoman ohut. Ajattelin vaihtaa sen 16m2 piuhaan. Taakse lähtee hifeille 50mm2 piuhaa ja virrankulutus on parhaillaan yli 1kw. Olisiko laturi tuosta ottanut nokkiinsa? Toki olen aina lopettanut popituksen ajoissa, jotta akkukin saa osansa latausvirrasta.

Juu että mikähän on??

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Kesäkuu 24. 13:08:45 2005

Meneekö hihna suoraan?
Jos menee niin on kyllä liian löysällä jos hyppää urasta toiseen.
Vedä laturista paksu piuha suoraan akkuun jos on mielestäsi liian ohut se alkuperäinen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Mitza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mitza » Pe Kesäkuu 24. 13:20:28 2005

Kuinka kireällä tuon sitten pitäisi olla? Hihnassa ei ole paljoa liikkumavaraa.
Eikös liian kireä hihna riko laturin?

Vaihan tänään sen piuhan. Jos alkup. onkin vaikka hapettunut tms.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Kesäkuu 25. 2:38:59 2005

hihnan kuuluisi painua noin 10mm pidemmältä reunalta painettaessa. mieluummin ehkä tipan vähemmän. liian kireä hihna rikkoo laturin laakerit.

mittaat sieltä laturin perseen ja akun väliltä paljonko se laturi lataa. lataustahan ei mitata suoraan akulta, vaikka laturin toiminnan voi jossainmäärin sieltäkin todeta.

sun tapauksessa sanoisin että jännitteensäädin on viallinen. liian löysän hihnan kuulee jo äänestäkin pääasiassa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Mitza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mitza » La Kesäkuu 25. 12:02:06 2005

Aika outoa, että ihan uudesta laturista menee heti jännitteensäädin.
En nyt pääse testaamaan sitä, sillä autosta hajosi ilmeisesti virtalukko.

Kerrotaan nyt tähän samaan ketjuun tämäkin ongelma:

Eli auto ei lähde avainta käännettäessä hehkuttamaan / starttaamaan.
Kun avaimen kääntää pois asentoon, virrat jäävät silti päälle. Eli puhallin laulaa ja valot on päällä. Pitää rämpyttää sitä avainta edestakaisin ennenkuin se suostuu sammumaan.

Virtalukolle tulee muistaakseni 4 piuhaa. En nyt ulkomuistista muista mikä antoi mitäkin jännitettä. Kun virrat oli kytketty, kahdesta johdosta mittasin jännitteen 0.1v. Kun virrat olivat pois niin samoissa johdoissa oli 12v.

Käyköhän tavallisesta bensa sierrasta virtalukko tuohon kiisseli sierraan?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Kesäkuu 25. 12:22:05 2005

Mitza kirjoitti:Aika outoa, että ihan uudesta laturista menee heti jännitteensäädin.
En nyt pääse testaamaan sitä, sillä autosta hajosi ilmeisesti virtalukko.
ei se mitään outoa ole, jos tarvikelaturin ostit. niissä on välillä kaikenlaista ongelmaa. vaikka uuden jännitteensäätimen ostat, niin saattaapi sekin hajota heti, jos tarvikkeena ostat.

itse ostin omaan autooni boschilaisen tarvike säätimen, ja tilasin samalla kerralla aidon boschin säätimen. kannattaa muistaa että ne boschin säätimet mitä esimerkiksi motonetti myi, ei ole muuta kuin boschin tekemiä tarvikkeita. boschilta saa ihan alkuperäsiäkin säätimiä. bosch tarvike oli jotain tipan yli 20e ja alkuperänen varaosa on pikkusen reilu 50e.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Kesäkuu 25. 12:36:25 2005

Mitza kirjoitti: Käyköhän tavallisesta bensa sierrasta virtalukko tuohon kiisseli sierraan?
käy. ostat vain saman korimallin sierrasta sen. eli 82-86 tai 87-93. en tiedä mitä sitten niissä on eroa, mutta eri virtsalukon pohjaa myivät noihin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Kesäkuu 26. 16:44:00 2005

Hectori kirjoitti:itse ostin omaan autooni boschilaisen tarvike säätimen, ja tilasin samalla kerralla aidon boschin säätimen. kannattaa muistaa että ne boschin säätimet mitä esimerkiksi motonetti myi, ei ole muuta kuin boschin tekemiä tarvikkeita. boschilta saa ihan alkuperäsiäkin säätimiä. bosch tarvike oli jotain tipan yli 20e ja alkuperänen varaosa on pikkusen reilu 50e.
Mitäs sä nyt oikeen selvität, siis Boschin valmistama säädin ei ole aito Bosch? :lol: Ketäs sulle on tuollaista sontaa tuputtanut?

Tossa katkelma Motonetin luettelosta. Ylempi tarvikevalmiste alempi AITO Bosch, toimittajana Robert Bosch Finland. Nämä käyvät 90A ja alle oleviin latureihin, isommissa on eri säädin ja hinta pompsahtaa.

Bosch hiilillä 82--93. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-3001 9.50€
Aito Bosch lämpökompensoitu. . . . . . . . . . . 11-3218 21.90€
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Kesäkuu 27. 23:44:49 2005

[quote="Hartza"][/quote]

etkö kenties osaa lukea mitä kirjoitin?

Bosch tarjoaa kahta jännitteensäädintä. toinen on tarvikemallinen tuote, valmistajana Bosch. tuo motonetin tuote on juuri sellainen. aito bosch, ei siinä mitään.

sitten boschilta saa myös alkuperäistä varaosaa, eli ei tarvike osaa.

voisit vaikka soittaa eka boschille ja tiedustella asiaa alkuperäisien varaosanumeroiden kanssa, ja sitten tulla lätisemään vasta motonetin hinnastojen kanssa. :roll:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Kesäkuu 28. 0:56:11 2005

Hectori kirjoitti:etkö kenties osaa lukea mitä kirjoitin?

Bosch tarjoaa kahta jännitteensäädintä. toinen on tarvikemallinen tuote, valmistajana Bosch. tuo motonetin tuote on juuri sellainen. aito bosch, ei siinä mitään.

sitten boschilta saa myös alkuperäistä varaosaa, eli ei tarvike osaa.

voisit vaikka soittaa eka boschille ja tiedustella asiaa alkuperäisien varaosanumeroiden kanssa, ja sitten tulla lätisemään vasta motonetin hinnastojen kanssa. :roll:
Mikä se sun "aidon" Bochin säätimen numero on? Niin katson mihin se sopii, niin sun on turha pyöritellä silmiä...

Ettei vaan olisi 1 197 311 026 (korvaa tuotteen 1 197 311 028, ...023, ...050) Fordin numero 86GB 10316 AA?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Kesäkuu 30. 0:31:09 2005

en mä aitoutta ole kieltänytkään. vaan alkuperäisyyden. siitä miten tuota kokkaretta on korvattu, ei kiinnosta enkä siitä välitä. jokatapauksessa kyseessä on kaksi eri säädintä. samaa tuotetta ei myidä eri numerolla. korvaavaa tuotetta myidään eri numerolla. korvaava tuote voi olla jopa parempikin laadullisesti, mutta se ei ole alkuperäinen. ymmärrätkö?

ei satu vanhaa säädintä olemaan käsien ulottuvilla, joten en sitä juuri pysty antamaan. fordin numero voisi olla jopa oikea, valmistuksen aloitusvuosimallin perusteella.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Kesäkuu 30. 2:02:12 2005

Hectori kirjoitti:
Mitza kirjoitti: Käyköhän tavallisesta bensa sierrasta virtalukko tuohon kiisseli sierraan?
käy. ostat vain saman korimallin sierrasta sen. eli 82-86 tai 87-93. en tiedä mitä sitten niissä on eroa, mutta eri virtsalukon pohjaa myivät noihin.
Uudemmassa liittimet "tapilla" ja vanhemmassa "latalla" eli ei käy vaihtaa keskenään, mutta saman mallikonvension kanssa keskenään pitäisi onnistua kuten Hectori jo totesi.

Vastaa Viestiin