öljynlämpötila

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

öljynlämpötila

Viesti Kirjoittaja wili » To Kesäkuu 30. 15:31:44 2005

Missähän asteissa öljy moottorissa pyörii?
Ostin sähköisen öljypaine mittarin ja nyt tarvis kellolle vetää letku.
Millasseen letkun HiFlexistä täytyis hakea että se myös kestää lämmön..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » To Kesäkuu 30. 15:43:51 2005

Olisko öljyn lämpötila korkeimmillaan n. 140 ast. tehokkaissa laitteissa. Öljynlauhdutin tulee tarpeelliseksi 150 ast. tuntumassa.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » To Kesäkuu 30. 15:49:35 2005

no tarvii vissi tyytä niiden tajoamaan punosletkuun, sanoivat sen kestävän jopa 300 astetta

oli vaan niin hirviän kalliin olosta.. meinasin etteikö siellä noin 80astet jatkuvaa lämpöä letku kestäis.. mut ei silti viitsis onneaankaan kokeilla...

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 30. 16:07:43 2005

Näyttää useat pitävän normaali hydroletkua ahtimen tulo puolellakin.Punos kuitenkin varmempi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Kesäkuu 30. 17:06:13 2005

Aksu kirjoitti:Näyttää useat pitävän normaali hydroletkua ahtimen tulo puolellakin.Punos kuitenkin varmempi.
mitä se semmonen letku on ?

edit: hydro siis.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » To Kesäkuu 30. 18:01:52 2005

varmaanki tarkoitti hydrauliikka letkua?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Pe Heinäkuu 1. 9:05:19 2005

mitäs meinaatte.. kestääkös siellä sellainen 80astet. jatkuvaa kestävä letku?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 1. 10:59:08 2005

Miksi anturille pitää vetää letku ylipäänsä? Eikös sen voi laittaa suoraan/haaroittamalla siihen pääöljykanavaan?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Pe Heinäkuu 1. 11:11:55 2005

Ihan mielenkiinnosta, paljonko pyysivät euroja hiflexillä siitä teräspunosletkusta?
BMW E21 "323i"

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Pe Heinäkuu 1. 14:50:35 2005

JesseT: vaikkei se kello nyt paljon paina ni en silti halunnut sitä siihe lohko kylkee jättää roikkumaan

-Tate-: 50cm punosletku liittimillä oli mulle 12euroa

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Heinäkuu 1. 18:21:08 2005

12mm sisähalkaisijalla olevaa teräspunosletkua oli joskus talvella muutama metri hallilla. Siinä luki rullan specseissä hetkelliseksi lämpötilakestoksi 300 ja jatkuva 120 paineiden ollessa hetkellisesti 80bar.. Tuon letkun hinta oli suht. suolaista, jotakin 8€ metri + liittimet.. Sillä tosin ei tehdä alle 50cm käännöksiä :lol:

Tuota letkua ***utuksessa kääräisin kouran kääntäjään, niin kestää varmasti seuraavat 10 vuotta, jos ei liitoksesta petä..

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » La Heinäkuu 2. 12:03:35 2005

Onko kello tosiaan letkulähdöllä? Jos näin on niin aina oppii jotain uutta.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Heinäkuu 2. 17:00:46 2005

PowerUp kirjoitti:Tuon letkun hinta oli suht. suolaista, jotakin 8€ metri + liittimet.. Sillä tosin ei tehdä alle 50cm käännöksiä :lol:
kuinka joku voi pitää teräspunosletkun hintaa kovana jos se on 8e metri? ilmaiseksiko sitäkin pitäisi saada?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Su Heinäkuu 3. 3:05:03 2005

Hectori kirjoitti:
PowerUp kirjoitti:Tuon letkun hinta oli suht. suolaista, jotakin 8€ metri + liittimet.. Sillä tosin ei tehdä alle 50cm käännöksiä :lol:
kuinka joku voi pitää teräspunosletkun hintaa kovana jos se on 8e metri? ilmaiseksiko sitäkin pitäisi saada?
en muista mitä makso, mutta ei sitä toho hintaan saanu mikä oli mula turbolle->teräspunos teflon sisuksella
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Heinäkuu 3. 10:01:43 2005

Katteet tuntuvat olevan kohdallaan kun itse teetin ohjaustehostimen painepuolen putkea eräässä toisessa hydrauliikkalan (HiFlexia vastapäätä, Wili tietää) firmassa. Tekivät ensiksi teräspunosletkusta ja enhän minä sitä silloin tiennyt millasta painetta niissä linjoissa kelkee. Maksoin muistaakseni 40e metrin letkusta ja liittimistä töineen. Vähän aikaa kesti kunnes alkoi tihkumaan, alkoi pullistumaan ja lopuksi kun nurmikolla väänsin kerrän pyörät laidasta laitaan nin fu-tum ja marjapuurot pitkin silloin puhdasta konetilaa. Menin sen rikkonaisen pätkän kanssa takaisin ja jätkät ihmetteli että mitä mitä... Otin selvää että linjassa kukee noin 70bar paine. Kaverit teki firmassa samanmoisen pätkän nyt hydrauliikkaletkusta kunnon helmiliitoksilla ja antoivat sen ilmaiseksi. Nyt on kestänyt eikä nestettä häviä yhtään. Tuo hinta vaan askarrutti...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Su Heinäkuu 3. 10:36:14 2005

MouTine: Se on kyllä muutenkin sellainen firma että en suosittele! Olen sen tuossa töissä vaan huomannut ja pyrin sen kiertämään aina kaukaan, vaikka kuuluukin osana isoon valtakunnalliseen ketjuun.

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Heinäkuu 3. 12:28:55 2005

Hectori kirjoitti:
PowerUp kirjoitti:Tuon letkun hinta oli suht. suolaista, jotakin 8€ metri + liittimet.. Sillä tosin ei tehdä alle 50cm käännöksiä :lol:
kuinka joku voi pitää teräspunosletkun hintaa kovana jos se on 8e metri? ilmaiseksiko sitäkin pitäisi saada?
Niin, siis jos siihen olisi laskettu ne liittimet, mitä myyjät niistä pyytää, niin joitakin kymmeniä centtejä päälle 10€ kpl ne liittimet.. Eli ei naurattanut..

Itse kun liittää nuo letkut, niin kyyneleet nousee silmiin, kun menee liittimen puristuksessa jokin pieleen..

Edit; Letkut on suht. halpoja kun firmalle ostavat, mutta liittimillä tuntuvat sitten perivät sen pois jääneen katteen :roll:

Ne isoimmissa liittimissä käytetyt "puristepalat" maksavat 12kpl sarjoissa toista sataa euroa! Siis 12kpl metallinpaloista, jotka on normaalia terästä, mutta pää on katkaistu suipoksi..

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Heinäkuu 3. 12:46:39 2005

PowerUp kirjoitti: Niin, siis jos siihen olisi laskettu ne liittimet, mitä myyjät niistä pyytää, niin joitakin kymmeniä centtejä päälle 10€ kpl ne liittimet.. Eli ei naurattanut..
siis tä. molemmat liittimet tipan yli 10e? vaikka olisi joutunut molemmille puolillekin ostamaan sellaisen, niin letkun metrihinnaksi olisi tullut alle30e? ja sitä pidät pahana. kyllähän mä ymmärrän jos puhutaan pelkän letkun hinnasta, niin siihen ei kuulunut vielä liittimiä mukaan, mutta ei se liittimien kanssakaan mikään paha hinta ole. eihän tuohon hintaan saa edes pelkkää siliconi(12mm) letkua metrin pätkääkään.

ja mitä väliä sillä on, millä ne tuotteet kauppa itselleen ostaa. sehän on liikeyritys ja niiden pitää kattaa jotain muitakin kuluja kuin pelkät letkut katteestaan. ei yksikään yritys kädenpuristus voittonaan myi mitään.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Heinäkuu 3. 18:19:41 2005

Hectori kirjoitti:
PowerUp kirjoitti: Niin, siis jos siihen olisi laskettu ne liittimet, mitä myyjät niistä pyytää, niin joitakin kymmeniä centtejä päälle 10€ kpl ne liittimet.. Eli ei naurattanut..
siis tä. molemmat liittimet tipan yli 10e? vaikka olisi joutunut molemmille puolillekin ostamaan sellaisen, niin letkun metrihinnaksi olisi tullut alle30e? ja sitä pidät pahana. kyllähän mä ymmärrän jos puhutaan pelkän letkun hinnasta, niin siihen ei kuulunut vielä liittimiä mukaan, mutta ei se liittimien kanssakaan mikään paha hinta ole. eihän tuohon hintaan saa edes pelkkää siliconi(12mm) letkua metrin pätkääkään.

ja mitä väliä sillä on, millä ne tuotteet kauppa itselleen ostaa. sehän on liikeyritys ja niiden pitää kattaa jotain muitakin kuluja kuin pelkät letkut katteestaan. ei yksikään yritys kädenpuristus voittonaan myi mitään.
Niin, siis liittimet kappaleelta :roll: On tuo silti aika "kiskontaa" liittimestä, joka painaa jotakin päälle 50 grammaa ja prässätään kiinni.. Kumminkin kun otti huomioon, että tuolle letkulle piti olla omat liittimet ja rikkoutumistiheys oli karkeasti 50%.. Liittimen valmistajan specsien mukaisesti puristettaessa puolet säröili ja kun paineet lyödään peliin, peli oli selvä. Letku oli ok, mutta liittimet ******tä. Tuossa metsäkoneen kääntäjässä tuo ajaa asiansa, kun siellä ei paineita ole kaljapullon vertaa.. Vaikka liittimet olikin säröillä.. Suurin rasitushan on letkussa, kun risut ym. tökkivät sitä.

Muistaakseeni alunperin jarru tai ajopuolelle tuota letkua&liittimiä hommattiin, mutta tulipalovaaran takia jouduttiin vaihtamaan pois..

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Heinäkuu 3. 21:05:08 2005

wili kirjoitti:mitäs meinaatte.. kestääkös siellä sellainen 80astet. jatkuvaa kestävä letku?
Ei varmaankaan kestä.. Tuossa allekirjoituksen vääränmerkkisessä pyörii öljynlämpö siellä 90-95 asteen tienoilla..
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Heinäkuu 3. 22:12:56 2005

Työpaikalla kun on tarpeeksi hyvissä väleissä korjaamohenkilökunnan kanssa, niin voi saada tämmöisiä mittatilauksena! :wink: http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... PhotoID=45
http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... PhotoID=44
http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... PhotoID=47
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin