Puristussuhde

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Puristussuhde

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Kesäkuu 30. 11:16:39 2005

Paljon tulee cossun vakio alakerralla ja 2L is ohc:n kannella puristussuhteeksi, jos välissä on cossun vakio reintz? Noista laskukaavoista ei ollut minulle apua, kun en tiedä muutamia arvoja... :oops:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Kesäkuu 30. 14:41:16 2005

No mulla on escortissa 2wd alakerta ja 1.6:n kairattu kansi. Palotila n.40ml ja mäntä tulee 0.5mm yli dekkitason! Puristukset on n.8.8? Is kannessa palotila muistaakseni 52ml, joten alle tuon puristussuhteen se menee. 2wd mannässä palotila 16ml ja 4wd 20ml? Korjatkaa jos olen väärässä. Oliko tästäkään nyt sitten apua, mutta en jaksa nyt laskea! :oops:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Kesäkuu 30. 15:28:26 2005

Kiitosta vaan! Kävin hakuja tuossa toista tuntia läpi ja löysin sieltä juuri jotain kanssa.. Onko tuo lohko Sinulla plaanattu vai vakio? Tuolta löytyi jostain, että mäntä tulisi 0.1-0.2mm yli pinnan vakiona. Eihän tuosta kyllä tarvitse paljoa raapaista, että 0.5mm tulee.
Toisaalta... Jos cossun(2wd) palotila on 50ml ja och:n myös, niin eipähän siinä suuria muutoksia puristuksiin tule, jos cossun alakerran päälle vaikka oharin hatun heittää.
Laskussa käytin arvoina: (korjatkaa, jos jokin pielessä!!)
Mäntä 90.8mm
Isku 76.95mm
Pahvin halkaisija 92mm
Pahvin paksuus puristettuna 1mm
Palotila kannessa 50ml
Palotila männässä 16ml
Mäntä yli dekistä 0.2mm

Yhteensä 7.983299932559473:1
Kuulostais loogiselta, jos cossussa vakiona n. 8:1
Tuohon sitten 1.5-1-7bar puhallusta, niin kyllä se siitä :D
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 30. 16:04:23 2005

Vesku kirjoitti:Laskussa käytin arvoina: (korjatkaa, jos jokin pielessä!!)
Mäntä 90.8mm
Isku 76.95mm
Pahvin halkaisija 92mm
Pahvin paksuus puristettuna 1mm
Palotila kannessa 50ml
Palotila männässä 16ml
Mäntä yli dekistä 0.2mm

Yhteensä 7.983299932559473:1
Kuulostais loogiselta, jos cossussa vakiona n. 8:1
Tuohon sitten 1.5-1-7bar puhallusta, niin kyllä se siitä :D
Itse käyttänyt
pahvin paksuus:1,25
reijän halk 92,5

is:n kannesta poistettu tällähetkellä 1,2mm palotilat muokattu/kiiloitettu vk-loppuna tarkastaa paljonko tuli tilavuudeksi.Edellisessä oli 47->7,8:1 ja se oli hieman alhainen omaan tarkoitukseen,painetta kyllä sitten...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Kesäkuu 30. 18:55:59 2005

On sitä mun lohkoa vähän plaanattu! Joku pyöritteli kantta lohkon päällä ilman, että ois ollu tivaria välissä. :oops: Tämä pakosarjaa tehdessä.
http://personal.inet.fi/koti/valkonen/r ... arri40.jpg
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin