Olen koittanut kiristää ja löysätä hihnaa mut ei oikein vaikutusta.. Voisiko toisen nokan kuula laakeri olla kulunut tai....
Cossun jakopään jurnutus..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Huttuning
- Viestit: 31
- Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
- Paikkakunta: Nokia
Cossun jakopään jurnutus..
Elikkä remppasin tossa koneen ja vaihdoin siinä samalla tietenkin jakopään hihnan ja kiristäjän ja säädettävät nokka pyörät.. no nyt on semmoinen pienoinen ongelma joka vaivaa.. Nimittäin jakopään hihna kulkee omituisesti lievästi toisessa laidassa(ulko) ja pitää hieman ihme jurnutusta..
Olen koittanut kiristää ja löysätä hihnaa mut ei oikein vaikutusta.. Voisiko toisen nokan kuula laakeri olla kulunut tai....

Olen koittanut kiristää ja löysätä hihnaa mut ei oikein vaikutusta.. Voisiko toisen nokan kuula laakeri olla kulunut tai....
sikapoljin
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Cossun jakopään jurnutus..
Saattaisi olla tuo nokka-akselissa esiintyvä kuulalaakeri olla syynä...Huttuning kirjoitti:Elikkä remppasin tossa koneen ja vaihdoin siinä samalla tietenkin jakopään hihnan ja kiristäjän ja säädettävät nokka pyörät.. no nyt on semmoinen pienoinen ongelma joka vaivaa.. Nimittäin jakopään hihna kulkee omituisesti lievästi toisessa laidassa(ulko) ja pitää hieman ihme jurnutusta..
Olen koittanut kiristää ja löysätä hihnaa mut ei oikein vaikutusta.. Voisiko toisen nokan kuula laakeri olla kulunut tai....![]()
![]()
Motonettiin vaan ja uusi kuulalaakeri tilaukseen...
Eivaan, vitsailu sikseen, näyttikö ne pyörät olevan linjassa keskenään?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
kiristin siten että se on "ylöspäin" kiristetty, eli myötäpäivään, (nelikossa ottaa termarikoteloon kiinni ja vie siksi remmiä sivuun, en tiedä onko sulla nelikko mutta..) ja aina juristaa jos on liian kireällä, varsinkin lämmetessä.. jos ei auta niin se edellä mainittu laakeri..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
vakionokkapyörilläkin hihna kulkee hiukan etureunassa ainakin itselläni. Tuosta äänestä tuli mieleeni että oletko kääntänyt kiristäjää oikeaan suuntaan? Jos kiristää väärään suuntaan voi ottaa kiinni termarikotelon lähettyville. Hihnan väärä kireyskin voi aiheuttaa outoja ääniä.
hitaasti kirjoitettu
hitaasti kirjoitettu
Viimeksi muokannut Hartsa, Ti Heinäkuu 5. 14:07:20 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Onko apuakselin siivapyörä oikein päin? Se tulee eripäin kun nokkapuörät.Eli se sileä puoli lohkoa päin,kun taas nokkapyörät tulee sileä puoli poispäin.
EDIT:Ehkä selventävä kuva...
EDIT:Ehkä selventävä kuva...
#446
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Eikö tossa kuvassa ole nyt kiristetty se kiristin vastapäivään?JRZ kirjoitti:Onko apuakselin siivapyörä oikein päin? Se tulee eripäin kun nokkapuörät.Eli se sileä puoli lohkoa päin,kun taas nokkapyörät tulee sileä puoli poispäin.
EDIT:Ehkä selventävä kuva...
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
No joo,saattaapi olla tuon suhteen virheellinen,koska tossa kuvassa kaikki on vasta sovitusvaiheessa ja pyörätkin lakattiin vielä kertaalleen ton jälkeen ja vasta sitten vedin piukkaan kuten workshop manual käskee.Yrkesman kirjoitti:Eikö tossa kuvassa ole nyt kiristetty se kiristin vastapäivään?JRZ kirjoitti:Onko apuakselin siivapyörä oikein päin? Se tulee eripäin kun nokkapuörät.Eli se sileä puoli lohkoa päin,kun taas nokkapyörät tulee sileä puoli poispäin.
EDIT:Ehkä selventävä kuva...
#446
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Mikä on sitten sopiva kireys tolle hihnalle eli onko siihen ihan jotain arvoja mistä sen vois tarkistaa?
Itellä kuuluu myös jotain ylim. ääniä juuri tosta nokkapyörien paikkeilta. Hihnan kireys on luokkaa, että antaa kääntää sen 90 astetta ja antaa periksi n. 10mm, kun kokeillaan keskeltä pitkää sivua.
En ole sitä uskaltanut ruveta paljon löysyttelemään, kun se on ainakin tähän asti kestänyt ihan hyvin.
Itellä kuuluu myös jotain ylim. ääniä juuri tosta nokkapyörien paikkeilta. Hihnan kireys on luokkaa, että antaa kääntää sen 90 astetta ja antaa periksi n. 10mm, kun kokeillaan keskeltä pitkää sivua.
En ole sitä uskaltanut ruveta paljon löysyttelemään, kun se on ainakin tähän asti kestänyt ihan hyvin.
-
RS.Kosonen
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
fordilla on olemassa siihen oikeen sellane mittari millä se hihna tulis laittaa oikeaan kireyteen....mutta se nyrkki sääntö (kääntyy sen 90 astetta pitkältä sivulta sormin,kylmänä)on aivan rittävän tarkka kiristys tapa.lämpimänä se hieman kiristyy.eikä sitten kannata käyttää muita kun fordin omaa hihnaa,tai gates 0200......MikkoT kirjoitti:Mikä on sitten sopiva kireys tolle hihnalle eli onko siihen ihan jotain arvoja mistä sen vois tarkistaa?
Itellä kuuluu myös jotain ylim. ääniä juuri tosta nokkapyörien paikkeilta. Hihnan kireys on luokkaa, että antaa kääntää sen 90 astetta ja antaa periksi n. 10mm, kun kokeillaan keskeltä pitkää sivua.
En ole sitä uskaltanut ruveta paljon löysyttelemään, kun se on ainakin tähän asti kestänyt ihan hyvin.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
jarkkoscosworth
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
mää kans huomasin että hihna kiristyy ihmeen paljon kuumana.
mistähän se johtuu? luulis että tommonen kumilärpykkä löystyy kun kone on lämmin. Tilastotietoa korjaamolta: suurin osa itselaitetuista hihnoista on asennettu liian tiukalle.
mistähän se johtuu? luulis että tommonen kumilärpykkä löystyy kun kone on lämmin. Tilastotietoa korjaamolta: suurin osa itselaitetuista hihnoista on asennettu liian tiukalle.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Jos en ole aivan väärässä niin kumin lämpölaajeneminen ei ole yhtä suurta kuin metalleilla, siinä vooisi olla yksi syy. Itse olen kanssa kiinnittänyt huomiota kuinka tiukalle ihmiset kiristelevät hihnoja, ilmeisesti hyppäämisen pelossa. Itse tulee jätettyä melkein tarpeettoman löysälle, mutta ei ole vielä koskaan hypännyt, eikä kyllä rasittunut likaakaan sen takia.jarkkoscosworth kirjoitti:mää kans huomasin että hihna kiristyy ihmeen paljon kuumana.
mistähän se johtuu? luulis että tommonen kumilärpykkä löystyy kun kone on lämmin. Tilastotietoa korjaamolta: suurin osa itselaitetuista hihnoista on asennettu liian tiukalle.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ottaa kiinni myös 2WD:ssä. Erittäin yleinen virhe.Timo kirjoitti:kiristin siten että se on "ylöspäin" kiristetty, eli myötäpäivään, (nelikossa ottaa termarikoteloon kiinni ja vie siksi remmiä sivuun, en tiedä onko sulla nelikko mutta..) ja aina juristaa jos on liian kireällä, varsinkin lämmetessä.. jos ei auta niin se edellä mainittu laakeri..
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Popi
- Viestit: 5539
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Äkkiseltään näin voisi sanoa. Muutaman vuoden aikana oon vaihtanu hihnan 4 autoon (2WD, 4WD, ja 2 Escoo) ja vain yhdessä oli kiristin oikein asennettu edellisen vaihtajan toimesta. Kaikki tuontipelejä.jjs kirjoitti:Erittäin yleinen virhe.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja