24v boa - vedenkierto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

24v boa - vedenkierto

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ma Heinäkuu 11. 9:49:48 2005

Moikka

Koneremontti on ohi - kone paikallaan ja tulilla lähes mainiosti :D .

Ainoa ongelma :? : vesi ei vaikuta kiertävän järjestelmässä. Monta kertaa on tarkistettu letkujen järjestys, jonka siis pitäisi olla oikein. Nestettä meni sisään kaikkiaan lähes kuusi litraa, ja se pysyy siellä. Näyttää siltä, että sisälämppärille ei tule lämmintä vettä, eikä sitä palaa paisuntasäiliöön. Ja moottori ylilämpenee, eikä sitä liene syytä keitättää nyt tässä vaiheessa :idea: . Syyläri on niinikään viileä, ja alavesiletku siihen asti kun koneen pysäyttää - takaisinvalumista sen jälkeen.

On enää mielestäni kaksi todennäköistä syytä: suuremmanpuoleinen ilmalukko, tahi sitten se että vesikierto öljynsuodattimen jalan kautta ei pelitä (se todennäköisempi). Tämä siksi, että suodattimen jalan asento ei ole tällä hetkellä oikea, vaan osoittaa suoraan alaspäin. Seuraava testi on sitten sen uudelleensuuntaus

Mitäs mieltä olette?
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Heinäkuu 11. 16:56:42 2005

#682

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 11. 17:05:19 2005

Sama homma oli tuossa Golognessani kun siihen syylärin vaihdoin viime kesänä. Ylävesiletkun kautta lisäilin vettä välillä hieman konetta käyttäen. Siihen meni kyllä aivan pirukseen vodaa ja aikaa. Oli varmaan lahempänä kahdeksaa kuin kuutta litraa :D

http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... =syyl%E4ri

Alla ote ko. topicista..
SLEI kirjoitti:Paljonko kustansi syyläri ja Brembon jarrulevyt? Levyt lienee 260mm?
Syyläri kustansi 125 euroa ja noi jarrulevyt niin vähän etten viitti siitä kailottaa. Sanotaan että sain ne samaan hintaan kuin "nimettömät" levyt :shock: Olivat hesan myymälän poistolistalla, eivät olleet kelvanneet kenellekään :lol:

Ja kyllä ovat 260mm.

Tässä muutama duunikuva:

ENTINEN SYYLÄRI

TODELLAKIN ENTINEN SYYLÄRI

TILAA ON..

..VAIKKA KATTOS TÄLTÄ KANTILTA

SIINÄ ISTUU

Homma meni muuten puikkoihin, mutta ilmaamisen kanssa tuli vähän ongelmia. Pikkusta piti röyhtäyttää liki 1.5 tuntia ennenkuin röyhtäily ja mahavaivat loppuivat. Kaikenlaista kokeilin, mutta pikkuhiljaa siitä hyvä tuli.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Heinäkuu 12. 0:13:59 2005

Korjausopas sanoo V6:n jäähdytysjärjestelmän tilavuudeksi 8,5 litraa. Itse muistelen kaataneeni paisuntasäiliön kautta kaksi 4 litran pönikkää nesteitä sisään viime talvella remontin jälkeen. Sitten vettä sai vielä lisäillä seuraavan viikon, kun tuntui vajuvan eli ilmeisesti ilmaa poistui pikku hiljaa. Jotenkin kuulostaa ilmalukolta. Kaadoitko vettä pikku hiljaa sisään ja olihan lämppärin säädin "kuumaa"-asennossa?

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Heinäkuu 12. 2:58:53 2005

Ei taida se lämppärin säädin vaikuttaa asiaan, kun sillä ohjataan ilman eikä vedenkiertoa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Heinäkuu 12. 10:07:48 2005

yks perusjuttu

kannattaa nostaa se paisarin puoleinen nurkka autosta tunkilla reilusti ilmaan niin että paisari on varmasti järjestelmän ylin kohta, sit käyttelyä hetki.

turbo oharissa ei alkanu vesi kiertää muuten ollenkaa, tuon kun teki niin johan röyhtäili :-)

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Heinäkuu 12. 10:16:53 2005

Ja näyttääpi siltä, MoloA noihin kuviisi viitaten, että pitää avata uudelleen tuo suodattimen jalka. Todellakin asento on väärä, ja siten voipi olla että vesikanava siltä kohtaa motissa. Kiitokset. Ja muuten, mistä noin yksityiskohtaisia kuvia? Mulla on tilauksessa enklannin voorumista 24v -manuaalit, olisikos tuo noista? Jos on, helevetin :!: hyvä ostos...

Kiitos teille kaikille, tänään kokeillaan taas. Oli tuossa eilen yksi elämän synkimmistä päivistä, sillä 14 vuotta mukana kulkenut perheenjäsen eli viimeisen päivänsä :( elikkäs rakas nelijalkaisemme...

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ti Heinäkuu 12. 12:23:23 2005

Eriaisilta brittifoorumeilta (ennenkaikkea Interfordin ja xrocin foorumeilta) noita olen laitellut talteen, mitä on vastaan tullut. Ilmeisesti Fordin omaa dokumentaatiota ihan. Tuon tapaiset kuvat yleensä tallennan, ei sitä koskaan tiedä jos vaikka tarvitsee ;)

xrissane: kai olet tämän tutkaillut:
http://myweb.tiscali.co.uk/xrcosworth/2 ... oabook.htm
#682

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ke Heinäkuu 13. 22:27:54 2005

Juu, kyllä Stu:n paikka on tuttu. Ja toinen huomionarvoinenhan on tietenkin Tonyn sivusto.

Mutta mutta, ilmalukkohan se peijakas oli, ja nyt pelittää tosi hyvin. Tuplaflektit on toistaiseksi kytketty käsikäytölle, pitää vielä laittaa termari toimintaan niille. Lämmöt näyttävät pysyvän hyvin kurissa, ja homma toimii toistaiseksi ainakin erittäin hyvin. Kop-kop puu päässä :roll: :D

ps. kaikki matsku mitä tähän koneeseen vaan saa, kannattaa taltioida.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Heinäkuu 13. 22:31:18 2005

Millasen termostaatin sinne laitoit? Millasilla arvoilla?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Heinäkuu 13. 22:54:11 2005

ja miten se lukko sieltä lähti pois?

Vastaa Viestiin