Turbon koko?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Turbon koko?

Viesti Kirjoittaja Axeman » To Heinäkuu 7. 12:48:49 2005

Lojuu nurkissa yks 1.8litrasen diisselin turbo. Minkä kokoseen bensakoneeseen sitä vois tarjota että toimis?

Ei noita diisselimoottoreita oo tarjolla, mut yks wolkkarin 1.1 litranen bensakone olis monttuautossa.

Mutta siis, minkä kokoseen bensakoneeseen tuo kävis?
#764

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Heinäkuu 7. 14:55:14 2005

Garretin to2:n taisi olla malli. Eli kyllä se 150hp riittää.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Heinäkuu 7. 23:15:58 2005

Oletasin et 1.3--->1.6 litrasiin passeli??? :roll: :roll: :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Heinäkuu 11. 12:15:28 2005

Tattista.

Garretti se on, juu. Mistäs sen mallin voi lukee? Ei oo muuta tuossa kun sarjanumeroita ja audin ja volkkarin logot.
#764

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Heinäkuu 11. 13:12:06 2005

Eikös tommosessa pikkuturbossa ole kompuran takapuolella tyyppikilpeä?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Heinäkuu 12. 12:58:08 2005

Ei oo muuta kun alumiiniin lyödyt numerosarjat ja ne audin ja volkkarin logot. Nämä siis imupuolella.
#764

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Heinäkuu 12. 13:01:15 2005

Laitapa ne koodit tähän niin tutkitaan. VAG:lla ei nyt äkkimuistamalta edes ole 1.8L dieseliä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Heinäkuu 12. 13:04:00 2005

Saamanne pitää. Oliskohan sittenki ollu 1.9 koneesta, en muista. Mutta, koodia tulossa myöhemmin.
#764

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Heinäkuu 13. 13:22:38 2005

Jaa, kyseessä ei ollukkaa mikää voortin moottori.

siinä kansanvaunun turboja. http://photobucket.com/albums/y227/Jarm ... urboja.jpg

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Pe Heinäkuu 15. 11:16:49 2005

Tässä se koodi:


VW AUDI UNT15 Made in france
GA3 038253019A
154733 06502830R

Näyttäs olevan 1.9 TDi Golffista numerosarjan mukaan.

Että näin... Pulttaan sen Savonlinnassa käydessäni tuohon äitimuorin kauppakassiin(vm.1981 1.1lit koneella) ja katon muorin ilmeen ku se tulee kaupasta takasin :lol:

Mutta siis, onko kellään faktatietoa siitä minkäkokoselle bensakoneelle tuo olis just passeli?

Onko tuon päättelemiseen joku logiikka?
#764

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Heinäkuu 15. 11:50:04 2005

Ei minkään kokoiselle, sillä muuttuvageometrisen pakopesän säätömekanismi ei kauankaan kestä bensakoneen pakolämpötiloja. Tarvitset hukkaportillisen ahtimen.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Heinäkuu 19. 10:24:36 2005

Hessu kirjoitti:Ei minkään kokoiselle, sillä muuttuvageometrisen pakopesän säätömekanismi ei kauankaan kestä bensakoneen pakolämpötiloja. Tarvitset hukkaportillisen ahtimen.
:( Jaa, taas opin uutta. Kiitosta. Onneks en ehtiny tuhota tuota vempainta.

Tattista vaan!!
#764

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Heinäkuu 19. 18:52:58 2005

nyt kaipais perusteluja Hessu. Saab käyttää bensaturboissaan VNT ahtimia.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Heinäkuu 19. 19:09:15 2005

Volvolla on muutamassa mallissa kans VNT ahtimia.Mutta olen kuullut että ne eivät kesäisi kovin rajusti piristetyssä bensakoneessa kauaa.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ke Heinäkuu 20. 7:54:41 2005

jive kirjoitti:nyt kaipais perusteluja Hessu. Saab käyttää bensaturboissaan VNT ahtimia.
Olisiko se tuo "Ooppelin" 2-litraisen Garrett GT20 ELS? Kyseessä voisi olla sellainen Slidevane-systeemi, jossa kuristetaan pakoaukon sisäänmenoa giljotiiniluistilla.
Dieseleissä noita Multivane-systeemejä on jo vähän joka merkillä. Mutta ei siinä mitään, laittaa kiinni ja katsoo kuinka käy :)
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Vastaa Viestiin