Dohci juttuja.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Dohci juttuja.

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Heinäkuu 20. 17:58:39 2005

Ostin tommosen EFI docci sierran rukattavaksi ja talviauto olis tarkotus siitä tehä.

Tosta kun ei ole päivää enempää kokemusta ,niin ajattelin täältä kysästä muutamia juttuja.

Tossa on paikallaan t.muukkoselta ostettu superchips ja se on näköjään kätevästi moduulina siinä boxin liittimessä. Toimiiko boxi heti vakiona ,jos ton moduulin nappaa irti.

Moottori toimii muuten ok ,mutta alakierrosten vääntö on jotenkin onneton. Joutuu huudattamaan isoilla kiekoilla mennäkseen kunnolla ja kyl se sit ihan kivasti tommoseksi vapariksi menee.

Tossa on paikalla gt motorssin hiotut nokat ,nostoja 11.05 molemmissa ja asteet 240 +isommat suuttimet. Hampaan siirto ilmeisesti siirtää nokan ajotusta liian paljon ja ei tule siten kysymykseen. Tossa nokkien ajoitusohjeessa lukee max 3 astetta kerralla.

Lambda-anturikin näkyy olevan paikallaan. Onko docissa aina lambda ,oli katti tai ei. Tässä ei ole kattia vaan suora hormi pieneen takapönttöön ja äänet on sen mukaiset ,hrrrrrr. Jonkun vakioputken tonne kyllä heitän tai kuulosuojaimet on tarpeen.

Voisko huono alavääntö johtua noista virivehkeistä kenties (en ole kattonut vielä ,onko säädettävät nokkarattaat ,mutta tuskin) vai jostain anturiviasta. MAppi ja kaasuläpän asentotunnistin kai voi tehdä jotain ,elleivät ole kunnossa.

Vai onko se vaan tommonen kun on. Olen vaan aina kuullut ,et docci vääntää mukavasti ainakin vakiona.

Tässä tuli nyt kyllä aika paljon kysymyksiä ,mutta "uuden" auton osto saa jotenkin innostumaan :D

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Dohci juttuja.

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Heinäkuu 20. 19:17:23 2005

KtK kirjoitti:Ostin tommosen EFI docci sierran rukattavaksi ja talviauto olis tarkotus siitä tehä.

Tosta kun ei ole päivää enempää kokemusta ,niin ajattelin täältä kysästä muutamia juttuja.

Tossa on paikallaan t.muukkoselta ostettu superchips ja se on näköjään kätevästi moduulina siinä boxin liittimessä. Toimiiko boxi heti vakiona ,jos ton moduulin nappaa irti.

Moottori toimii muuten ok ,mutta alakierrosten vääntö on jotenkin onneton. Joutuu huudattamaan isoilla kiekoilla mennäkseen kunnolla ja kyl se sit ihan kivasti tommoseksi vapariksi menee.

Tossa on paikalla gt motorssin hiotut nokat ,nostoja 11.05 molemmissa ja asteet 240 +isommat suuttimet. Hampaan siirto ilmeisesti siirtää nokan ajotusta liian paljon ja ei tule siten kysymykseen. Tossa nokkien ajoitusohjeessa lukee max 3 astetta kerralla.

Lambda-anturikin näkyy olevan paikallaan. Onko docissa aina lambda ,oli katti tai ei. Tässä ei ole kattia vaan suora hormi pieneen takapönttöön ja äänet on sen mukaiset ,hrrrrrr. Jonkun vakioputken tonne kyllä heitän tai kuulosuojaimet on tarpeen.

Voisko huono alavääntö johtua noista virivehkeistä kenties (en ole kattonut vielä ,onko säädettävät nokkarattaat ,mutta tuskin) vai jostain anturiviasta. MAppi ja kaasuläpän asentotunnistin kai voi tehdä jotain ,elleivät ole kunnossa.

Vai onko se vaan tommonen kun on. Olen vaan aina kuullut ,et docci vääntää mukavasti ainakin vakiona.

Tässä tuli nyt kyllä aika paljon kysymyksiä ,mutta "uuden" auton osto saa jotenkin innostumaan :D
Dokki on juuri siitä hieno käyttöauton moottori, että siinä on hyvä alavääntö, joten jos se puuttuu niin ne viriosat on pilannut hyvän moottorin :wink: Dohcia on katti versiota ja ilman kattia. Lambda on vain katti versiossa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ahola
Viestit: 472
Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
Paikkakunta: mansesteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahola » Ke Heinäkuu 20. 20:40:57 2005

pistä katti paikalleen niin vääntö palaa tehon kärsimättä.
jos tossa sipessäs on joku 2,5" hormi niin ei ihme että ei väännä...
itelle tein nelikko sipeen kanssa putken simonssin pöntöillä,ilman kattia.huusi ihan hianosti mutta ei vääntäny ollenkaan...
sitten hommasin (löysin/hain tallista)740 turbo volvon katin ja se noin vakio paikoilleen.
vääntö palas,mutta kyllä se silti rivakasti liikku vieläkin.
samaan vermeeseen laitoin kartiosuotimen ja pensanpainetta hiukan isommalle.
tsemiä dokkin virittelyyn.
tekemäsä itelle ny 90"dokki sipee,tulossa pellisatsia,nokat,sääd nokkapyörät yms jotain kivaa.myös se 40kg vauhtipyörä laihikselle ja
samalla kampeakin kevennetään,lopux osat tasapainotukseen.
kannelle tarttee tehrä jotain kans :roll:
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 20. 21:54:52 2005

Dohcin kannelle ei voi oikein tehdä muuta kun vähän siistiä. Siinä on niin saakelin isot kanavat vakiona ettei niissä o enää varaa muotoilla mitenkään, menee vesitilaan.
Jäsen #606

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Heinäkuu 20. 23:25:00 2005

Jee ,elikkä toi tarttee hiukan vastapainetta näköjään jostain syystä?
En tohon viittii kumminkaan kattia laittaa ,kun ei sitä tohon vaadita. Rekisteröity ilman kattia. Jonkun ihan vakkariputken taidan laittaa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Heinäkuu 21. 0:15:38 2005

Outoa kyllä jos nelitahtimoottori tarvitsee vastapaineen noin lievillä nokilla ja ahtaalla imusarjalla.
Ei näitä stooreja olisi muuten DOHCin viritys topiciin voinut laittaa niin olisi kaikki löytynyt samasta?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Heinäkuu 21. 11:49:35 2005

SLEI kirjoitti:Outoa kyllä jos nelitahtimoottori tarvitsee vastapaineen noin lievillä nokilla ja ahtaalla imusarjalla.
Ei näitä stooreja olisi muuten DOHCin viritys topiciin voinut laittaa niin olisi kaikki löytynyt samasta?
Taitaa vuotaa pakopuoli rankasti, tai pakonokka myöhäsellä :lol: :lol:
ahola kirjoitti: samaan vermeeseen laitoin kartiosuotimen ja pensanpainetta hiukan isommalle.
Korvakuuloltako rytkäsit sen paineen? ja minkä takia suurensit painetta??

Idiootit kaipaa faktoja?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Heinäkuu 26. 13:44:48 2005

Nyt tuli docciin about 2"tuuman putkisto kahdella pöntöllä sen röörin tilalle ja alavääntö muuttui paljon asiallisemmaksi ja isommillakin kierroksilla tuntuu toimivan ihan ok. Ja korvat lepää.

Kyllä sillä putken mallilla on näköjään väliä Ei se iso,paksu ja kovaa huutava ole aina paras :) Näin ainakin dohcissa.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Heinäkuu 27. 23:38:53 2005

ahola kirjoitti:pistä katti paikalleen niin vääntö palaa tehon kärsimättä.
jos tossa sipessäs on joku 2,5" hormi niin ei ihme että ei väännä...
itelle tein nelikko sipeen kanssa putken simonssin pöntöillä,ilman kattia.huusi ihan hianosti mutta ei vääntäny ollenkaan...
sitten hommasin (löysin/hain tallista)740 turbo volvon katin ja se noin vakio paikoilleen.
vääntö palas,mutta kyllä se silti rivakasti liikku vieläkin.
samaan vermeeseen laitoin kartiosuotimen ja pensanpainetta hiukan isommalle.
tsemiä dokkin virittelyyn.
tekemäsä itelle ny 90"dokki sipee,tulossa pellisatsia,nokat,sääd nokkapyörät yms jotain kivaa.myös se 40kg vauhtipyörä laihikselle ja
samalla kampeakin kevennetään,lopux osat tasapainotukseen.
kannelle tarttee tehrä jotain kans :roll:
Ei mulla vaan hävinny alavääntö ku oli 2,5" vapaavirtausputkisto ja marteliuksen peltisatsi. muut viritukset 270/11,3 nokat,superchips,kartiosuodatin,b-paineita nostettu. se vakiokatti on ainakin syvältä,virtaa tosi huonosti. viikon verran oli katti katsastuksen aikoihin kiinni ja lambda muuttu vaaleanharmaasta punertavaks, venakopan välistä alko huokumaan öljyä, bensankulutus nous reilun litran..nelikko dokki ja talvikelissä "rauhallista ajoa" vasuria jokatoiseen mutkaan..
#350

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Heinäkuu 28. 0:46:29 2005

No joo tossa vanhassa putkessa oli varmaan paljonkin vikaa ominaisuuksissa. Semmonen jonkun omatekonen suoraröörinen paska,jossa voi olla vaikka mitä vialla noissa parissa mutkakohdassa. Ei se katti TOSIAAN ainakaan tehoja lisää ,se on nyt ihan varma :D

Annoin turun pakoputken äijän laittaa sinne oman maun mukaan putken ,kun ei noi vakioputket mene tohon autoon ja en jaksanu ite ruveta soveltelemaan.
Ja sehän teki sen marteliuksen osista ja hyvä tuli. Täytyy kyllä hiukan antaa kehuja putiikille. Ellei suoraan sopivaa löydy ,se Tekee autoon kuin autoon putkiston asiallisesti.

Jutteli äijä sitten seuraavasta projektista ,joka sillä odotti pihalla. Siinä oli a3 1.8t audi ja se kiros sitä jo etukäteen. Sen pakosarjan jatkeena oleva joustoliitos paskana ja irrotus sairaalloinen homma (11 tuntia). Jotain se jutteli etupalkin irrotuksesta,leikkaamisesta,hitsaamisesta ja vitunmoisesta oheishommasta. Ja lopuksi se kysy multa: Arvaa mitä tekisin jos audin(pakoputki) insinööri tulis tänne käymään. No.....Vittu mä löisin sitä :lol:

Vastaa Viestiin