Focus takalevyt ja palat?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Focus takalevyt ja palat?

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Heinäkuu 31. 14:55:46 2005

Onko noiden vaihtamisessa mitään mitä pitäisi tietää etukäteen?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Focus takalevyt ja palat?

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ma Elokuu 1. 7:38:17 2005

JesseT kirjoitti:Onko noiden vaihtamisessa mitään mitä pitäisi tietää etukäteen?
Muuten ihan helppo homma, mutta mäntien sisään painamiseen kannattaa ehdottomasti hankkia tuollainen - Säästää meinaan aikaa ja vaivaa todella paljon.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 1. 8:23:19 2005

Onko tuolla takana sitten joku samanlainen korkkiruuviviritys kuin esim. Sierroissa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ma Elokuu 1. 8:39:01 2005

JesseT kirjoitti:Onko tuolla takana sitten joku samanlainen korkkiruuviviritys kuin esim. Sierroissa?
Toimintaperiaatteeltaan täysin samanlainen satula kuin levyjarrullisissa Sierroissa (ja esim. Scorpiossa).
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 1. 9:40:26 2005

Kiitos, tämä selvittääkin paljon.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 17. 14:50:10 2005

No nyt on levyt ja palat vaihdettu. Männät meni takaisin sisälle nätisti ja sen jälkeen kokeilin tuota käsijarrun vipua renkuttaa edes takaisin ja mäntä jäi joka kerralla hieman ulommaksi. Automaattikiristys ilmeisesti toimii. Kun sitten kaikki on läjässä, niin käsijarru ei kuitenkaan asetu aloilleen. Keppi nousee tappiin saakka eikä mitään tapahdu, vaikka miten sitä renkuttaa. Ne vivut siellä satuloissa kyllä liikkuu senttitolkulla, mutta käsijarru ei pidä pätkääkään.

Onkos nyt joku jippo jäänyt välistä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ke Elokuu 17. 21:17:37 2005

JesseT kirjoitti:No nyt on levyt ja palat vaihdettu. Männät meni takaisin sisälle nätisti ja sen jälkeen kokeilin tuota käsijarrun vipua renkuttaa edes takaisin ja mäntä jäi joka kerralla hieman ulommaksi. Automaattikiristys ilmeisesti toimii. Kun sitten kaikki on läjässä, niin käsijarru ei kuitenkaan asetu aloilleen. Keppi nousee tappiin saakka eikä mitään tapahdu, vaikka miten sitä renkuttaa. Ne vivut siellä satuloissa kyllä liikkuu senttitolkulla, mutta käsijarru ei pidä pätkääkään.

Onkos nyt joku jippo jäänyt välistä?
Kuulostaa siltä, että käsijarruvaijerin perussäätö olisi liian löysällä? Voi olla, että vaijeri on niin löysällä, että se ei ehdi liikuttaa satulan vipua tarpeeksi ennen kuin kahva on jo tapissa. Muuta selitystä en keksi, mikäli takajarrut muuten toimii oikein (ts. ottaa kiinni jarrua painettaessa).
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Vastaa Viestiin