Nopeusmittari

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

makeN
Ylläpitäjä

Nopeusmittari

Viesti Kirjoittaja makeN » Pe Elokuu 5. 13:57:29 2005

eli ei toimi tai välillä toimii mut pomppii rajusti. Vaijeri uusittu ei auta, nyt aamulla otin laatikosta sen käyttöpyörän irti ja jos siitä reiästä kokeilee sormin sitä hammasratasta mikä on siellä laatikon sisällä ja pyörittää rengasta käsin, ni se hammas pyörä ei liiku, se on vissiin jonkun akselin ympärillä vai?? se ratas kyl pyörii tyhjää jos siitä reiästä sormella tökkii.. Eli meneekö laatikko purkuun vai mikä mättää..

auto on erst -87

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 5. 14:13:57 2005

Se punainen ratas mikä sitä vaijeria pyörittää lähtee vielä ylös nostamalla sieltä laatikosta ulos, mutta se diffin ympärillä oleva musta ratas joka sitä punaista pyörittää onkin sitten "latikko auki juttu".
Escort mk3 + 2x Focus mk1

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Pe Elokuu 5. 14:28:13 2005

joo siis nostin sen rattaan pois ja sit ku kokeilee sormella siitä reiästä ja samalla pyrittää rengasta ni just se diffin ympärillä oleva ratas ei liiku... eli purkuun vai.? mikähän siellä mahtaa sit olla rikki? miten se ratas on lukittu siihen akselin..?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 5. 14:35:14 2005

makeN kirjoitti:joo siis nostin sen rattaan pois ja sit ku kokeilee sormella siitä reiästä ja samalla pyrittää rengasta ni just se diffin ympärillä oleva ratas ei liiku... eli purkuun vai.? mikähän siellä mahtaa sit olla rikki? miten se ratas on lukittu siihen akselin..?
nostappa rengas ylös samalla ja joku pyöritää rengasta.
silloin pitää metalli pyörä liikkua.
se on akselin ympärillä se pyörä.
jos se liikkuu ja akseli ei liiku niiin sit on laatikon aukaisu edessä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 5. 14:50:01 2005

Tosta nyt ei varmaan paljoa apua ole:
http://www.quantums.info/pictures/gearbox/gb310-448.jpg

mutta se diffin kuori mihin se tulee ei ole täysin pyöreä vaan siinä on vastakkain kaksi suoraa sivua. Se muoviratas pysyy siinä vain ja ainoastaan koska laakeri sen siinä pitää. uuden rattaan laittaminen siis tarkoittaa poskilaakerin irroitusta ja laittamista mikä taas tarkoittaa uusia poskilaakereita mikä puolestaan on hyvä idea koska niiden takia se ratas varmaan hajosikin...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 5. 22:51:58 2005

Eikös etuvetosissa melkeen oo poskilaakerit menossa jos alkaa mittari vispaamaan.
Tai kai se ratas silti rikki on, mutta uuden vaihto ei auta kun menee melko pian uudestaan rikki.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Vastaa Viestiin