Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
johnlee5
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
- Paikkakunta: Akaa
Viesti
Kirjoittaja johnlee5 » Ke Huhtikuu 28. 8:30:39 2004
Tarkoitus olis vaihtaa ohjurin kumit 1.6 kaasariin, MK4 escoon eli CVH. Eli millanen homma? Mitä muuta muistaa kuin nokka-akselin pukkien merkintä, että miten päin, mutta mitä muuta?
Kiitoksia etukäteen

-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ke Huhtikuu 28. 9:06:23 2004
johnlee5 kirjoitti:Tarkoitus olis vaihtaa ohjurin kumit 1.6 kaasariin, MK4 escoon eli CVH. Eli millanen homma? Mitä muuta muistaa kuin nokka-akselin pukkien merkintä, että miten päin, mutta mitä muuta?
Kiitoksia etukäteen

Meinasitko tehdä kansi irti vai kansi paikoillaan? Nokassa ei ole pukkeja, keinut pitää merkata ja katsoa että osat menevät takaisin samoinpäin kuin olivat aiemmin. Katso kuvia tuosta cvh kannen kunnostusta topicistani.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=79115
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Huhtikuu 28. 9:58:37 2004
Tarviit siihen oman CVHn jousityökalun. Virallisesti keinujen mutterit on kertakäyttösiä, mutta tuskin moni välittää niitä vaihtaa. Varo tiputtamasta kiiloja öljypohjaan. Nostajiin ei kannata koskea. Katso että laitat sinne kauluksellliset kumit oli sitten tarvikkeet tai Fordilta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
johnlee5
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
- Paikkakunta: Akaa
Viesti
Kirjoittaja johnlee5 » Ke Huhtikuu 28. 10:52:34 2004
CVH-jousityökalu... Saa varmaan Kivitilalta kun on tossa lähellä...

Mutta täytyy katsoa kun auto olis tarkoitus hakea Kangasalalta ja kuulemma kumit menny niin ne vois heti vaihtaa... Mutta kiitoksia

-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ke Huhtikuu 28. 14:13:21 2004
Hommassa oltava todella huolellinen, paine pyttyyn ja erikoistyökalulla jousi irti, kansi kannattaa kunnolla vuoraa paperilla sillä jos jotain putoo on melko esteetön pääsy koneen uumeniin jolloin homma kusi. Erikoistyökalu tulee keinuvivun pulttiin kiinni. Ja sitten kässäri päälle ettei käy niinkuin mulla, laitoin kompuranletkun kiinni ja puskuri tuli polveen että pamahti

-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Huhtikuu 28. 15:56:20 2004
Ai niin, paineilmasta tuli mieleen, että mäntä yläasentoon. Asian voi tarkistaa vaikka tulpan reiästä. Toimii noinkin jos ei halua paineilman kanssa pelata.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Huhtikuu 28. 16:59:13 2004
JesseT kirjoitti:Ai niin, paineilmasta tuli mieleen, että mäntä yläasentoon. Asian voi tarkistaa vaikka tulpan reiästä. Toimii noinkin jos ei halua paineilman kanssa pelata.
kannattaa varoa ettei paina venttiiliä vinoon.
ja ne kun asennat niitä uusia venttiilin kumeja, kannattaa ne venttiilien kiilojen päälle vetää vaikka läpinäkyvää teippiä tai jotain ohutta teippiä. ei ole pakollista, mutta sillä voi varmistaa ettei se pyyhinpinta mene huonkoksi niihin urien teräviin nurkkiin.
-
johnlee5
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
- Paikkakunta: Akaa
Viesti
Kirjoittaja johnlee5 » To Huhtikuu 29. 13:27:50 2004
Okei thanks....

Kerron tulokset kun olen työn tehnyt...

-
Tomba
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja Tomba » Pe Huhtikuu 30. 10:52:44 2004
Kannattaa hommata sellanen magneettikynä kun poistaa noita venttiilin lukitus sokkia. Niin ja venttiilin jousen puristus työkalu löytyy ainakin Biltemasta tai ainakin löytyi ennen.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Huhtikuu 30. 11:41:36 2004
Löytyi ennen vaan ei enää. Itse ostin aikoinaan. Multa saa lainata, jos PK-seutulaiset tarvitsevat joskus.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
musicman
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja musicman » Pe Huhtikuu 30. 19:09:42 2004
CVH:n venttiilityökalu löytyy myös Motonetista.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » Ke Elokuu 3. 23:18:18 2005
JesseT kirjoitti:Virallisesti keinujen mutterit on kertakäyttösiä, mutta tuskin moni välittää niitä vaihtaa.
Saako noita muttereita varaosaputkasta vai tartteeko hakea voordilta? Teen juuri kansiremppaa kaverin Orioniin ja noi mutterit on ainoot vanhat osat kannessa.. Osaisko joku muuten kertoa mikä noiden kiristysmomentti on?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
vesa
- Viestit: 54
- Liittynyt: To Syyskuu 9. 20:09:52 2004
- Paikkakunta: nastola
Viesti
Kirjoittaja vesa » To Elokuu 4. 20:02:34 2005
crankshaft pulley/damper 100-115 NM
camshaft sprocket/gear 54-59 NM
camshaft/rocker cover 6-8 NM
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » To Elokuu 4. 23:58:01 2005
vesa kirjoitti:crankshaft pulley/damper 100-115 NM
camshaft sprocket/gear 54-59 NM
camshaft/rocker cover 6-8 NM
Samat tiedot löytyy omaltakin autodata lätyltä, ku vaan tietäs mitä noi tarkottaa

Ensimmäinen on kai nokkapyörä, mut noi kaks muuta...? Varaosa liikkeessä kattoivat mulle kirjasta momentin noille keinujen muttereille ja se oli 34NM. Vielä ei oo konetta startattu uusilla osilla et kerkeen muuttaa jos toi ei oo oikee momentti..

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 5. 0:14:15 2005
Itse kyllä vedin keinujen mutterit kiinni ihan mututuntumalta
Ensin hieman lyttäsin mutteria yläpäästään ( kuten oli alunperinkin lytätty ) ja sain siten sopivan lukitusmomentin. Lisäksi laitoin Loctite ruuvilukitetta kierteeseen ja vedin mutterit kiinni.
Ohjearvona on 27Nm
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 5. 10:05:30 2005
Ei kannata ylikiristää, sillä nuo vaarnapultit voivat korkata kannesta. On tullut noita helicoileja laiteltua enemmänkin noihin CVH kansiin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
vesa
- Viestit: 54
- Liittynyt: To Syyskuu 9. 20:09:52 2004
- Paikkakunta: nastola
Viesti
Kirjoittaja vesa » Pe Elokuu 5. 15:08:40 2005
muistaisin vielä niin että kiristys tehdään silloin kun venttiili on kiinni eli saattaa tuntua pieni välys keinussa vai mitä sanoo JesseT
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 5. 15:48:26 2005
En sano mitään kun kuulostaa niin oudolta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 5. 17:27:35 2005
Toki kiristetään momenttiin venttiilin olleessa kiinni
Saattaapi muuten jäädä hitusen löysälle.
Mutta tuo momentti on tosiaan aika pieni. Lukitus tuon edellä mainitsemani metodin mukaan, niin varmasti kestää kiinni vanhoillakin muttereilla. Varmista että kierteet ovat kuivat ja puhtaat öljystä ennen lukitteen käyttöä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » Pe Elokuu 5. 21:20:57 2005
Vedin noi mutterit 34nm niinku varaosaliikkeen kirja sanoi. Tänään laitoin pannun tulille ja ainakin reilu 50km on toiminut moitteetta. En olis uskonu et tollane cvh voi olla noinki hiljanen, ei meinaan nakuta yhtään.

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91