Mondeo mätii

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kakenet
Ylläpitäjä

Mondeo mätii

Viesti Kirjoittaja kakenet » Ti Elokuu 9. 14:35:07 2005

Ovet on vissiin viimeisen korimallin Mondeossa yleisesti mätänevää tavaraa, mutta onko kellään kokemusta helmoista? Jotenkin tuntuu oudolta, että 03 vuosimallin autossa näyttäis olevan jonkinlainen suunnittelu virhe kun etupyöristä lentävät kivet hakkaa maalit irti helmasta ja myös etuovista on maali 'harmaantunut' kiven iskuista. Näkyy aikas selvästi tuossa panther black värissä. Autossa on alkuperäiset kuraläpät ja Fordin aluvanteet joten ei ole ees mikään tuunauksen tulos. Alustavan keskustelun tulos jobbarin kanssa oli ettei takuu korvaa kiveniskemiä, ottaa vähän päähän...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Elokuu 9. 14:40:02 2005

Olen huomannut samaa noissa Mondeoissa mitä on tullut kasseltua. Yleensä noi pahimmin kulahtaneet ovat aika paljon rullattuja ja hiekkatieajoa on on ollut aika paljon. Helmojen alapuoli on monessa ollut jo täysin maaliton helma etuoven puoliväliin saakka, toki pintaruoste siinä päällä. Onko kuinka paljon ajettu?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

kakenet
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kakenet » Ti Elokuu 9. 15:32:01 2005

Entinen kumijalkahan toi on, 170tmk mittarissa. Ostettaessa ei pistänyt silmään noi viat. Liekkö sitten sorateillä ajettu ollenkaan, vai fiksattu vaan myyntikuntoon? Merkkiliikkeestä ostettiin ja ite ollaan nyt ajettu n. 20tkm, soratie ajelua tulee jonkun verran. Jos auto ei normaali soratie ajelua kestä niin mun mielestä siitä pitäis olla jenkkityyliin iso varoitustarra kojelaudassa...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Elokuu 9. 15:37:52 2005

Ovilistojen alapuolelle tulee samennusta helposti. Helmat saa kuntoon pienellä fiksillä ja noi ovien alapuoletkin voi maalauttaa.

Siis hiot helmat, laitat kiveniskumassan ja sitten maali päälle. Sen jälkeen kyllä kestää. Ei missään katsomassani ole ollut kuin pintaruostetta helmoissa. Itse mätä tuppaa sitten tulemaan sisältä päin ajanoloon.

Tuon verran ajetussa alkaa noita juttuja olemaan liki kaikissa merkeissä, etenkin jos on pesty aina pesurissa niin kyllä maalipinta kuluu ja etenkin listojen alapuolelta kun siellä sitä hiekkaa on aina eniten.


Tuliterässä noita ongelmia ei ole :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Elokuu 9. 16:16:44 2005

Nämä "hiekkapuhaltumis"-ongelmat on lisääntyneet sen jälkeen kun hiekoitushiekka on muuttunut murskatuksi tavaraksi->paljon terävämpää tavaraa kuin entisaikojen tavallinen hiekka :( On ihan kaikkien automerkkien ongelma,autot tuntuu olevan suunniteltu pelkästään asfaltille :x
Tiedän tyyppejä jotka vetää uuteen autoon sellaisen kirkkaan teipin niihin kohtiin joissa tuo on ongelma,taitaa 3M:llä olla oma teippi siihen käyttöön.Joutuu vaan vaihtamaan keväisin uuden kun talven aikana teippi samenee...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ti Elokuu 9. 16:26:09 2005

northwest kirjoitti:Tiedän tyyppejä jotka vetää uuteen autoon sellaisen kirkkaan teipin niihin kohtiin joissa tuo on ongelma,taitaa 3M:llä olla oma teippi siihen käyttöön.Joutuu vaan vaihtamaan keväisin uuden kun talven aikana teippi samenee...
kontaktimuovi ajaa saman asian ja on halvempi.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

kakenet
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kakenet » To Elokuu 11. 9:27:56 2005

Pelkkä helmojen maalaus yli 300 egee Fordilla... Toisaalta menishän toi tähän samaan konkurssiin kun kohtaaminen kovapäisen ketun kanssa motarilla tuottaa uuden etupuskurin, välijäähdyttimen, syylärin ynnä muuta pientä muovihilpettä. Aina ei vaan oo tuuria...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Elokuu 11. 10:20:32 2005

vai olisko eturoiskeläppä paras vaihtoehto
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Elokuu 11. 10:48:54 2005

sierra friikki kirjoitti:vai olisko eturoiskeläppä paras vaihtoehto
kakenet kirjoitti: Autossa on alkuperäiset kuraläpät ja Fordin aluvanteet joten ei ole ees mikään tuunauksen tulos.

noin luki tuolla ekassa viestissä
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Elokuu 11. 11:51:09 2005

timppaanen kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:vai olisko eturoiskeläppä paras vaihtoehto
kakenet kirjoitti: Autossa on alkuperäiset kuraläpät ja Fordin aluvanteet joten ei ole ees mikään tuunauksen tulos.

noin luki tuolla ekassa viestissä
huomasin mutta se alkuperäinen lärpyke ei tehoa ollenkaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 11. 11:54:36 2005

kakenet kirjoitti:Pelkkä helmojen maalaus yli 300 egee Fordilla... Toisaalta menishän toi tähän samaan konkurssiin kun kohtaaminen kovapäisen ketun kanssa motarilla tuottaa uuden etupuskurin, välijäähdyttimen, syylärin ynnä muuta pientä muovihilpettä. Aina ei vaan oo tuuria...
Niiin...
Kun ajattelee taas että tuo 300 euroa 17000 euron autossa on aika pikkusumma. Toki jos noita 300 euroisia alkaa olla iso läjä, niin sitten se on jo kallista.

Mutta mutta..Jos maalipinta on muuten hyvä niin noi helmat ja ovien alalaidat maalattuina autosta tulee kuin uusi :D

Itse asiassa noi alahelmat kun hoidat itse kuntoon niin tuohon 300 euroon saat kyllä ovien listan alapuolisen osan maalautettua. (Noi helmat ovat aika simppeli juttu kun eivät juurikaan näy, ovien alaosat kannattaa hoidattaa ammattilaisella)
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 11. 11:57:37 2005

sierra friikki kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:vai olisko eturoiskeläppä paras vaihtoehto
kakenet kirjoitti: Autossa on alkuperäiset kuraläpät ja Fordin aluvanteet joten ei ole ees mikään tuunauksen tulos.

noin luki tuolla ekassa viestissä
huomasin mutta se alkuperäinen lärpyke ei tehoa ollenkaan.
Tarkoitatko että orkkikset huutin tuuttiin ja "norsunkorvat" tilalle.

Tuuninkikaupastahan saa harvinaisen punaisen norsun korviakin, myös tosi harvinaisen sinisen norsun korvia on myytävänä :lol:

Njoo...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Elokuu 11. 12:50:54 2005

jusp
tilalle vaikka rosteri pellistä taotut läpät.
ja voi sitä rapinan ihannuuutta,
lähinnätarkoitukseni oli että jos sitä pidentäis pari senttiä niin kivet ei menisi ihan pojhaan suoraan ja pohja/kylki säästyisi maalattuna pitempään.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin