Fiestan jarruista...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Fiestan jarruista...

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Ma Elokuu 8. 11:51:01 2005

eli tarkoitus olisi vaihtaa mk2 fiestan (1,0) alusta vastaamaan xr2:n alustaa.

Saako etu levyt ja satulat suoraan omiin tolppiin?

vakaaja pitää laittaa taakse... mutta onko muuta johon täytyy ottaa huomioon...

onhan jossain jousis ja iskareissa jotain eroavaisuutta mut kuka niitä kattelee...

Ja onko se xr2(mk2) mallisarjan tehokkain malli?

Kiitos jo etukäteen...

Terv. Risto

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ma Elokuu 8. 21:53:28 2005

Jos sinulla on valmiina XR2 fiestan satulat ja levyt ne menee heittämällä paikalleen, mutta tuppaavat olemaan todella kiven alla suomessa.

Itse tein seuraavat muutokset: RS2000 levyt (280mm), XR4i etujarrusatulat, escortista 260mm levyille tarkoitettu satulan kiinnitysrauta ja sitten vielä tein adapterin joka tuo satulaa ulospäin että saa tuon isomman levyn pyörimään.

Kyllä XR2 (98hp) on MK2 fiestoista tehokkain malli. Eli laillisesti mk2 fiestassa s 102,9hp tehoa.

Jos meinaat ruiskua laittaa on myös tankki uusittava tai tehtävä keräyssäiliö ruiskupumppua varten. Itse tein keräyssäiliön.

Jos kaipaat tarkempia tietoja kysy ihmeessä! Myös PasiL tietää todella paljon fiestasta.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Elokuu 9. 0:15:05 2005

kemes kirjoitti: Itse tein seuraavat muutokset: RS2000 levyt (280mm), XR4i etujarrusatulat, escortista 260mm levyille tarkoitettu satulan kiinnitysrauta ja sitten vielä tein adapterin joka tuo satulaa ulospäin että saa tuon isomman levyn pyörimään.
RS2000 levyt on 260mm 4wd Cosworth on 278mm.
Kyllä XR2 (98hp) on MK2 fiestoista tehokkain malli. Eli laillisesti mk2 fiestassa s 102,9hp tehoa.
XR2 on 90hp eli maksimi tehot 108hp
Jos meinaat ruiskua laittaa on myös tankki uusittava tai tehtävä keräyssäiliö ruiskupumppua varten. Itse tein keräyssäiliön.
mk2 ei ole ruiskulla, joten keräyssäiliö on ainoa vaihtoehto.
Jos kaipaat tarkempia tietoja kysy ihmeessä! Myös PasiL tietää todella paljon fiestasta.
http://www.ipi.fi/~fiesta/pal/fiesta.html

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Elokuu 9. 0:47:49 2005

Kakkoskoppaiseen varmaan helpoiten saa isommat jarrut käyttämällä -->94 Scorpion/ABS Sierran/RS turbo Escortin satulaa ja kiinnikettä sekä levyinä mk3 Fiesta Xr2i/mk5 Escort 260mm levyä. Satula tulee vähän kenoon ja satulan valusta riipppuen voi hiertää kiinni levyn "runkoon" mutta rälläkkää vilauttamalla siitä selviää. Pitäisi riittää kadulle ja radalle, varsinkin kun vaihtaa pääsylinterin suurempaan. plug´n´pray.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Ti Elokuu 9. 14:50:17 2005

Kiitos vinkeistä... täytyy kysellä tuota teho asiaa konttorilta, kun mielestäni xr2 on 96hp eli +20% on about 115hp.

mut nyt täytyy metsästää satulat jostain ja levyt käydä hakemassa uutena...

Talvi tallissa ja toivottavasti ensi kesänä laillisesti kadulla...

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Elokuu 11. 12:08:01 2005

Vähän kalliimpi vaihtoehto on käyttää esco cossun tai nelivetocossun satuloita ja mk5 rs2000 levyjä. Tämä olisi pulttaa kiinni operaatio, niin ainakin isot pojat briteissä kertoilee:

http://xrtwo.creativesell.com/forums/vi ... php?t=8220

Vastaa Viestiin