Cvh+ohj.tehostin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JaniV
Ylläpitäjä

Cvh+ohj.tehostin

Viesti Kirjoittaja JaniV » To Elokuu 11. 19:50:53 2005

Onko cvh koneiseen Escorttiin koskaan ollu saatavilla ohjaustehostinta?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Elokuu 11. 19:51:10 2005

On.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 11. 20:08:42 2005

Yllättäen mk5 koriin. Välillä huhut kertovat myös mk4 korisista tehostetuosta escorteista, mutta kyseessä on vain invamallit ja nekin modifioitiin muualla kuin Fordin toimesta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Elokuu 11. 20:55:21 2005

Kuitenkin mk4 korissa on vain niin pieniä ja kevyitä koneita että, tehostimen todellinen tarve on olematon. Itse yritän päästä Scorpionkin tehostimesta eroon mutta yksi ohjausakselin pätkä tuntuu olevan kiven alla...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Elokuu 11. 21:24:05 2005

Edelleen yllättävää... kävin eilen paikallisella Fordilla viettämässä aikaa ja kyselemässä ohjaustehostimen osia Mk5 CVH koneiseen Escottiin.

Hieman ristiriitaista tietoa tuli:

Mk5 1.6 CVH Escort ilman ohjaustehostinta: laturi on normaalilla kiilahihnalla
Mk5 1.6 CVH Escort ohjaustehostimenlla: laturi on moniurahihnalla kuvan mukaan

Häh? Onko kuva vääränlainen ohjelmassa? Em. ohjelma nimittäin väittää myös, että Escort RS Turbo on EFi ruiskulla, jota se ei todellakaan ole...

Pelkkä tehostimen kiinnitysrauta (CVH) maksaa n. 80 euroa ja pumppu n. 300-400 euron välillä. En tilannut... Säiliöpönttö oli muistaakseni 23 euroa, joten sen ehkä saattaa raaskia hankkia. Tarkoitus on käyttää hyväksi Zetec-moottorin vastaavia osia, jos vain pystyy. Niitä kun löytyy tästä maasta aika paljon ja halvalla.

PS. Tästä CVH/Zetec asiasta oli taannoin hyvä topic, en vaan muista millä otsikolla se oli.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Elokuu 11. 21:32:19 2005

Miten ajattelit hammastangon kiinnittää vai mk5 koriinko tehostinta rakennat?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Elokuu 11. 21:36:27 2005

Esocrt Mk5:een on roippeet menossa. Tiedän kyllä sen tarinan tehostamattoman raidetangon irtiotosta... ja hankaluudesta. :?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 11. 21:53:09 2005

Sine kirjoitti:Hieman ristiriitaista tietoa tuli:

Mk5 1.6 CVH Escort ilman ohjaustehostinta: laturi on normaalilla kiilahihnalla
Mk5 1.6 CVH Escort ohjaustehostimenlla: laturi on moniurahihnalla kuvan mukaan

Häh? Onko kuva vääränlainen ohjelmassa?
Ei tuossa ristiriitaa ole, vai mitä tarkoitat? Kuten kirjoitit, ei tehostinta-> kiilahihna, tehostin-> moniura.

Muutokseen tarvitaan:
-alasiivapyörä
-laturin/pumpun/ilmast.komp.jalka
-laturi (uudempi, pienempi "japsityyppinen" Bosch)
ja tietysti tanko, letkut, säiliö ja pumppu.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Elokuu 12. 0:41:46 2005

Oikeastaan tuon varmistuksen halusinkin eli uusiksi menevät jjs:n mainitsemat osat, koska systeemi muuttuu moniurahihnaksi.

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Pe Elokuu 12. 14:15:36 2005

OT:
Itelläni olis tarkoitus virittää RS2000:n nopea ohjaus mk5 escoon, 2.0l zetecci mottina. Mitenkäs tuo ohjaustehostimen pumppu pelaa kyseisessä kombinaatiossa? Käykö zetecci mondeon pumppu vaiko pitääkö olla RS2000:n oma?

JaniV
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja JaniV » Pe Elokuu 12. 14:47:21 2005

Sine kirjoitti:Esocrt Mk5:een on roippeet menossa. Tiedän kyllä sen tarinan tehostamattoman raidetangon irtiotosta... ja hankaluudesta. :?
Mikä tarina ja mikä hankaluus...?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 12. 14:59:07 2005

JaniV kirjoitti:
Sine kirjoitti:Esocrt Mk5:een on roippeet menossa. Tiedän kyllä sen tarinan tehostamattoman raidetangon irtiotosta... ja hankaluudesta. :?
Mikä tarina ja mikä hankaluus...?
Kun katsoo MK5 EFI Escortin konehuoneeseen ja tiirailee hammastangon kiinnitystä huomaa kyllä ettei ilman koneen irroitusta hommasta helposti ja siististi selviä :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin