Cossun kipinä hukassa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Cossun kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Elokuu 11. 11:33:34 2005

Mikähän kumma voi olla vikana kun puola antaa kipinän kun laittaa virrat päälle mutta startatessa se ei katko eli lähettää virtaa jatkuvana -> ei kipinäsuihkua? :? Ja virranjakajan jälkeen kokeiltuna ei näy yhtään kipinää missään vaiheessa. :cry:

-kampiakselin asentotunnistin uusi
-sytkämoduli uusi
-kone nostettu nokalle pari viikkoa sitten, mutta liittimet ovat oikeilla paikoillaan ja oikein päin, tarkistettu moneen kertaan
-virranjakajan sisälle kurkistettu ja hall-anturin ja pyörijän akselin nystyjen väli kutistettu olemattoman pieneksi
-kokeiltu kahdella muullakin puolalla joista toinen on uusi ja toinen toimiva käytetty

Nimimerkki kipinää vaille valmis projekti
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Cossun kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Elokuu 11. 11:38:30 2005

SeppoJJ kirjoitti:Mikähän kumma voi olla vikana kun puola antaa kipinän kun laittaa virrat päälle mutta startatessa se ei katko eli lähettää virtaa jatkuvana -> ei kipinäsuihkua? :? Ja virranjakajan jälkeen kokeiltuna ei näy yhtään kipinää missään vaiheessa. :cry:

-kampiakselin asentotunnistin uusi
-sytkämoduli uusi
-kone nostettu nokalle pari viikkoa sitten, mutta liittimet ovat oikeilla paikoillaan ja oikein päin, tarkistettu moneen kertaan
-virranjakajan sisälle kurkistettu ja hall-anturin ja pyörijän akselin nystyjen väli kutistettu olemattoman pieneksi
-kokeiltu kahdella muullakin puolalla joista toinen on uusi ja toinen toimiva käytetty

Nimimerkki kipinää vaille valmis projekti
Onko liittimet kuitenkin varmasti oikein?

Ne kun voi laittaa väärinkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

hep

Viesti Kirjoittaja +2.bar » To Elokuu 11. 11:46:46 2005

onko boxit oikein?!!!!!


abs:n boxin liitin käy ruiskun boxiin ja toisin päin !!!!!!!!!!!!!!! :x
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Elokuu 11. 11:54:34 2005

No jos samasta nipusta kuin suuttimillekin lähtevistä piuhoista mustaliittiminen on virranjakajalle ja valkoinen liitin kampuran tunnistimelle sekä samasta nipusta kuin sytkämodulille mustaliittiminen menee mapille niin oikein ovat. Muita kaksinapaisia liittimiä ei oikein voi sotkeakaan kun vedenlämpötilan ja imusarjan antureille on oman värisensä ja eivät muualle sovi ja suuttimille menevätkin on numeroitu.

Virranjakajalta lähtevistä kipinäpiuhoista ei minulla ole tietoa kun en ole niitä laittanut mutta oletan niiden olevan oikein. Itse en tiedä missä järjestyksessä ne kuuluisivat olla mutta silläkään ei käsittääkseni ole vaikutusta katkonnan puuttumiseen. :roll:

Ja ruiskun boksille menee nyt musta liitin minkä varressa on pari plugia kai jotain vikatilamittareita varten? Absille menee keltainen liitin. Onhan oikein? :?:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Elokuu 11. 12:38:04 2005

SeppoJJ kirjoitti:No jos samasta nipusta kuin suuttimillekin lähtevistä piuhoista mustaliittiminen on virranjakajalle ja valkoinen liitin kampuran tunnistimelle sekä samasta nipusta kuin sytkämodulille mustaliittiminen menee mapille niin oikein ovat. Muita kaksinapaisia liittimiä ei oikein voi sotkeakaan kun vedenlämpötilan ja imusarjan antureille on oman värisensä ja eivät muualle sovi ja suuttimille menevätkin on numeroitu.

Virranjakajalta lähtevistä kipinäpiuhoista ei minulla ole tietoa kun en ole niitä laittanut mutta oletan niiden olevan oikein. Itse en tiedä missä järjestyksessä ne kuuluisivat olla mutta silläkään ei käsittääkseni ole vaikutusta katkonnan puuttumiseen. :roll:

Ja ruiskun boksille menee nyt musta liitin minkä varressa on pari plugia kai jotain vikatilamittareita varten? Absille menee keltainen liitin. Onhan oikein? :?:
Kyllä pitäisi olla sitten oikein.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 11. 12:46:52 2005

Jos ei tuu virtalukolta starttinavalta puolalle herätettä startin aikana.
Eli ei saa startin aikana jännitettä puolan ensiöpuolen plussa.

Jos oot vaan tulpalla testannu ettei tuu kipinää niin saattaa hyvinkin olla, että boksi katkoo maita ihan ok, mutta jännite häviää startin ajaksi.
Koita vaikka siilleen, että heität ainakin startin ajaks akulta suoraa puolan plussaan jännitteen.
Maan katkomisen pystyy lampulla testaamaan kun pistät vaikka akun plussaan ja puolan maihin johdot ja lamppu väliin. Pitäs lampun vilkkua startatessa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: Cossun kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja paperman » To Elokuu 11. 12:47:49 2005

SeppoJJ kirjoitti:Mikähän kumma voi olla vikana kun puola antaa kipinän kun laittaa virrat päälle mutta startatessa se ei katko eli lähettää virtaa jatkuvana -> ei kipinäsuihkua? :? Ja virranjakajan jälkeen kokeiltuna ei näy yhtään kipinää missään vaiheessa. :cry:

-kampiakselin asentotunnistin uusi
-sytkämoduli uusi
-kone nostettu nokalle pari viikkoa sitten, mutta liittimet ovat oikeilla paikoillaan ja oikein päin, tarkistettu moneen kertaan
-virranjakajan sisälle kurkistettu ja hall-anturin ja pyörijän akselin nystyjen väli kutistettu olemattoman pieneksi
-kokeiltu kahdella muullakin puolalla joista toinen on uusi ja toinen toimiva käytetty

Nimimerkki kipinää vaille valmis projekti
Tappelin tuossa keväämmällä samanlaisen ongelman kanssa! Silloin syyksi paljastui rikkonainen sytytysmoduli. Vaikka sen juuri olin ostanut, niin ei paikalleen laittaessa toiminut! :roll:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ht=sytytys
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Elokuu 11. 13:02:07 2005

Kiitoksia, täytyy testailla nuo vielä.
Yksi juttu kuitenkin jäi häiritsemään: mittasin juuri sen uuden kampuran asentotunnistimen eli otin sen liittimen irti ja mittasin vastusta napojen välillä: jatkuva 0 ohm. :shock: Sitten otin sen tunnistinpäänkin irti ja tökin sitä yhteen kampuran nystyyn samalla mitaten vastusta napojen välillä: jatkuvasti 0 ohm :shock: :shock:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Elokuu 11. 14:38:06 2005

Njahas mittasinkin väärällä alueella sitä vastusta. Kampuran anturi onkin ok, 672 ohm nystyjen välissä ja startatessa muuttuu vastus.

Ja puolan ensiöpuolelle tulee plussaa startatessa, sen sijaan miinusta siellä ei näy missään vaiheessa. Mistä se sytkämoduli ottaa maan tuolle puolalle? Se moduli ei nimittäin ole ollut kiinni millään alustalla missään vaiheessa :roll: kun en tiedä koko modulin sijoituspaikkaa ja sen mukana näytti tulevan oikein piitahnaakin. Että mahtaako se ottaa kiinnityksensä kautta rungosta sen maan? Tosin tässä kipinänmetsästyksessä se on ollut hyvin maadoitettuna akun miinuksen eli ei kait se siitäkään kiinni oo?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Elokuu 11. 15:12:57 2005

No lähen nyt sitten hakemaan Motonetistä uutta modulia, toivottavasti se on siinä se vika sitten.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 11. 19:23:21 2005

Eikös se just rungostaan maadota. Sen takia sen piitahnan laittokin on niin tärkeetä. Vai tuleeko sille oikeen maajohto. En sano varmaksi. Jaa miten niin akun miinukselta on otettu maa??? Ootko siis puolalle laittanu suoraan akulta miinuksen??? Jos niin on niin ei se niin toimi, koska toi boksi just katkoo ensiöpuolen maita ja se saa aikaan sen suurjännitteen toisiopuolella. Jos tulee kokoajan maita niin ei tuu pänniä toisiopuolelle... vai mitä meinasit?
Jos ei lamppu vilku miinuspuolen ja akun plussan välillä startatessa (ottaen huomioon, että se on ehjä lamppu) nii syy on joko anturissa tai sen johdoissa, boksissa tai boksi maadotuksessa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Elokuu 11. 20:46:03 2005

Tarkoitin tosiaan, että sytytyksenohjausyksikkö on maadoitettu akun miinukseen, koska minulla ei ole vielä minkäännäköistä kiinnitystelinettä tehtynä sille. Huomenna ajattelin 3mm alumiinista sellaisen taitella ja piitahnat väliin jotta sekin asia olisi hoidettu. 8) Ja puolalle ei tietenkään mene akulta mitään miinuksia. :wink:

Puolalle menevän miinuksen olen testannut toimivalla lampulla (sekin on testattu :wink: ) vaan ei tule virratpäällä saati startatessa miinusta puolalle, ei pätkivää eikä jatkuvaa.

Hain juuri uuden sytytysyksikön ja näytti olevan turha ostos, ei vaikutusta. :( Siis vaihtoehdoiksi jäänee luettelemasi anturi, boxi tai boxin maadoitus. Jos anturilla tarkoitit kampuran anturia niin toimiva on, boxilla tarkoitit kai ruiskuboxia? Pitänee se boxi lisämaadoitella sitten jostain kohtaa. Toivottavasti se nyt ei paskana olisi kuitenkaan... :?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 11. 21:10:28 2005

Eikun ihan syttyboksia meinasin. Ootko sitte mitannut asentoanturin arvoja sieltä boksin päästä??? jos on johdot poikki.
Pakko kyllä sanoa etten tarkalleen tiedä miten toi weber marelli järjestelmä toimii, mutta sama periaate siinä pitäs olla kun fordin järjestelmissä.
Ootko sen syttyboksiin tulevan ohjausjännitteen mitannut? että siellä pitäs olla kaikki kunnossa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 11. 21:59:20 2005

Ehdotuksia:
-virranjakajan työtahtitunnistin rikki
-ko. anturin pistoke -jakajan sisällä- väärinpäin, helppo sählätä väärin
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 11. 22:20:52 2005

Ahaa. Jaa tossa on molemmat. Kampuran asento tunnistin ja virranjakajan tunnistin??? No ei kai toi kampiakselin tunnistin sitten syttyboksia ohjaakaan vaan just toi virranjakajan anturi.
Sitä sitten seuraavaks testaamaan, että tuleeko boksille signaali.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Elokuu 11. 22:22:36 2005

Nelikossa ainakin sytytysyksikön paikka on kuskin puolella konehuoneen takareunassa! Kyllä siellä on iso levy mihin boksi tulee kiinni. Tahna välissä siirtää lämmön levyyn. Palaa ilman aika nopeasti? Ja ainakin 4wd sähkökaavion mukaan, tulee boksi vielä erikseen maadoittaa levyyn/koriin. Omasta puuttui ja poltti yksiköitä solkenaan! Lisäsin sen sillälailla, että katkaisin yksikölle menevän maajohdon (ruskea) ja laitoin siitä välistä vielä hyppyjohdon koriin. Ei sen jälkeen ole ongelmia ollut.
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... ohje11.pdf
http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... PhotoID=62
http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... PhotoID=63

Kuvat aika huonoja! Äsken käyty pihalla napsimassa.
Näin ainakin omassani rupesi toimimaan.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Elokuu 11. 22:55:19 2005

TeRoK kirjoitti:Ahaa. Jaa tossa on molemmat. Kampuran asento tunnistin ja virranjakajan tunnistin??? No ei kai toi kampiakselin tunnistin sitten syttyboksia ohjaakaan vaan just toi virranjakajan anturi.
Sitä sitten seuraavaks testaamaan, että tuleeko boksille signaali.
Jos virranjakajan tunnistimessa piuhat väärinpäin niin potkii takaisin startatessa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Elokuu 11. 23:26:04 2005

Itsellä oli jakajan anturi mitatessa ehjä mutta kun yritti käyntiin kävi muutaman sekunnin ja sammui.Kipinä tuli startatessa joten kuten. Uusi tilalle ja taas toimi normaalisti(joku lansia tarvike malli)
Jossain unossa(75?) oli samoilla mitoilla ykk anturi kuin cossussa mutta johtoa oli varmaan 0,5 metriä enemmän.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 12. 9:23:41 2005

Aksu kirjoitti: Jossain unossa(75?) oli samoilla mitoilla ykk anturi kuin cossussa mutta johtoa oli varmaan 0,5 metriä enemmän.
Löytyy jostain Fiatista tai Lanciasta ihan samanmittaisellakin johdolla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Elokuu 12. 16:11:59 2005

Onkohan tämä nyt oikein kun minulla sytytysyksikölle menee:
pinni 1: Vihreä (puola -)
pinni 2: Ruskea (maa)
pinni 3: Musta (ECU)
pinni 4: Musta/Keltainen (puola +)
pinni 5: -
pinni 6: Musta (ECU)
pinni 7: -

Cossun kytkikset kuitenkin näyttävät järjestystä:
1. Maa
2. Puola+
3. Puola-
4. ECU
5. ECU

:?: :shock: :?: :?

EDIT: pari virhettä sekä lisäys:
http://www.megasquirt.info/ms2/Bosch_124.htm tuolla taas näkyy olevan maa ja puolalle samoin kuin minun liittimessäni, mutta modulia mitatessa maahan tulis järkevä vastus pinni1 ja pinnit 2 ja 3 antaa vastuksen ~500 ohm, joka olisi järkevä vastus puolan liittimille ainakin tuon pikatestausohjeen mukaan :?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Elokuu 12. 17:52:14 2005

Nyt mitattu ECU:n liittimestä:
-hall-anturi ok
-TDC-anturi ok
-sytty-yksikön ja ECU:n väliset johtimet ok
-ECU:n maadoitus ok
-ECU:n käyttöjännite nastaan 20 ~1,2V :!:

Missä on ECU:n sulake ja rele ja minkä näköiset härpäkkeet?
Silti ihmettelen miksi antaa ollenkaan jännitettä jos vaikka sulake paukahtanut?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Elokuu 13. 10:54:43 2005

It's alive. IT'S ALIIIVE!!! :D :D :D

Vika löytyi lopulta ja syy oli niinkin yksinkertainen kuin ECU:n releen puuttuminen :lol: :lol: :lol:

Ja olihan ne syttymodulin nastatkin oikein, joku luki taas kytkistä huonosti :roll:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Elokuu 13. 11:06:49 2005

SeppoJJ kirjoitti:It's alive. IT'S ALIIIVE!!! :D :D :D

Vika löytyi lopulta ja syy oli niinkin yksinkertainen kuin ECU:n releen puuttuminen :lol: :lol: :lol:

Ja olihan ne syttymodulin nastatkin oikein, joku luki taas kytkistä huonosti :roll:
Miten kone toimiii muuten?Olen itsekkin se vehkeen omistanut jos se pata on lähtösin :roll: :roll: :wink:

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Elokuu 13. 13:11:04 2005

Hyvinhän tuo näyttää toimivan näin alkuunsa, testilenkkiä en ole vielä päässyt ajamaan... 8) 8) Soppaa se nyt saa liikaa, joten kumpaankohan suuntaan sitä seosruuvia pitäisi vääntää?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Su Huhtikuu 14. 18:11:54 2019

jatketaan vanhaan.

kipinä hukassa. 2013 toiminut, konetta ropailtu. sähköissä ei ole muuttujia. puolalle tulee virta ja sytytysmodulille, kipinää ei tule. moottorinohjaus vanha hestec, bosch:in suorasytkä puola. uusi akkukin ostettiin, kuullut joskus että hestecci ei pakosti pelaa jos akun jännite heikko.

mites noita kampuran ja virranjakajan antureita saa mittailtua ecun päästä?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Möhkö
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010

Re: Cossun kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja Möhkö » Su Huhtikuu 14. 19:06:17 2019

En ole hestec asiantuntija, mutta itsellä vähän samanlainen tilanne kun sytytysajuri oli hajonnu.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Huhtikuu 17. 19:31:28 2019

oli virranjakajan anturin toinen johto poikki
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Vastaa Viestiin