Tyhmä kysymys

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

grinduster
CRSC jäsen 2015
Viestit: 476
Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
Paikkakunta: Jämsä/Kangasala

Tyhmä kysymys

Viesti Kirjoittaja grinduster » Ma Elokuu 15. 12:52:03 2005

Eli pitäisi yrittää lämmityslaitteen kennoa korjata paikka-aineella, kun valuu nesteet jaloille. Minne tämä paikka-ainetta pitäisi kipata? Purkissa lukee, että ei paisuntasäiliöön. Tarkoitetaanko tällä sitä säiliöta mihin normaalisti laitetaan jäähdytysnestettä. Vai onko paisuntasäiliö ihan oma boksi? Mitäs sitten kun paikka-aine on lisätty? Auto käyntiin ilmeisesti ja annetaan käydä. Mutta kuinka kauan?

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Elokuu 15. 13:00:16 2005

Se laitetaan lämpimään moottoriin. Kaada se sisään syylarin täyttökorkista.Sitten annat auton käydä vaikka 5min ja ajelet vaan menemään se joko paikkaa tai ei paikkaa.Sitten ´kun sinulla on aikaa tai paikka vaihda koko kenno uuteen.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Elokuu 15. 13:18:51 2005

esim sierrassa ei ole syylärin korkkia joten ylävesiletku irti ja sinne kippaamaan, letku kiinni ja sen jälkeen nestepinnan tarkistus.
purkeissa mun muistaakseni suositus kuinka kauan pitää käyttää aineen lisäämisen jälkeen. ohjeet kannatta lukea tarkkaan.
hyvä aine on esim bars- merkkinen tökötti metallipurkissa.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Elokuu 15. 13:39:43 2005

Radweld on myös toimivaa viimekesänä yhteen työautona toimineeseen sierraan sitä laitoin kun syylari hieman tiputti ja useilla tutuilla se on myös toiminut
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 15. 23:45:29 2005

samoin mulla toimi tuo radweld, siis jos se oli sellasessa sinisessä muovipurkissa (en muista tarkkaan), ja ohjeet tosiaan kannattaa lukea purkin kyljestä tarkkaan.

ainiin ja ihan paisuntasäiliöön kaadoin, en paikannut lämppärin kennoa vaan syyläriä.
Viimeksi muokannut Jaakkoki, Ma Elokuu 15. 23:53:00 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Elokuu 15. 23:50:37 2005

Laita uusi kenno niin poistuu tuo ongelma. Vai onko tarkoitus tehdä pikapaikkapatentti?

Nimimerkillä: Muutamassa ostamassani autossa pikapaikkauspatenttia kironneena.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

grinduster
CRSC jäsen 2015
Viestit: 476
Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
Paikkakunta: Jämsä/Kangasala

Viesti Kirjoittaja grinduster » Ti Elokuu 16. 12:54:19 2005

Joo ei ole tuossa MK5/6 eskossa tuota korkkia. Kennon vaihto vaatii koko kojelaudan purkamisen. Vanhan kennon kyllä sais pois, mutta uutta ei saa ehjänä paikalleen ehjänä jos ei pureta kojelautaa. Näin sanottiin voordilla. Ja voi kuvitella mitä tuo huvi maksaa.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Elokuu 16. 13:18:01 2005

grinduster kirjoitti:Joo ei ole tuossa MK5/6 eskossa tuota korkkia. Kennon vaihto vaatii koko kojelaudan purkamisen. Vanhan kennon kyllä sais pois, mutta uutta ei saa ehjänä paikalleen ehjänä jos ei pureta kojelautaa. Näin sanottiin voordilla. Ja voi kuvitella mitä tuo huvi maksaa.
Ei paljoa, jos ite tekee.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Elokuu 16. 15:32:01 2005

grinduster kirjoitti:Joo ei ole tuossa MK5/6 eskossa tuota korkkia. Kennon vaihto vaatii koko kojelaudan purkamisen. Vanhan kennon kyllä sais pois, mutta uutta ei saa ehjänä paikalleen ehjänä jos ei pureta kojelautaa. Näin sanottiin voordilla. Ja voi kuvitella mitä tuo huvi maksaa.
Pitää paikkansa. Kojelaudan joudut irrottamaan. Pienenä vinkkinä et EI oo mikään pikku homma. Kahteen autoon olen vaihtanut ja vitutus käyrä hipo taivasta molemmilla kerroilla. Aikaa menee n.8-10h kun pari miestä tekee ohjeiden kanssa. Jos sulla on airBagit niin ole varovainen niiden kans ettet saa silmilles. Ota akunkenkä irti ja anna olla n.20min. Sitten saa ("vaaratonta") purkaa. Mutta uusi on aina uusi.!!!
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Ti Elokuu 16. 17:20:06 2005

600€ suurin piirtein, olikohan ylikin, uuden kennon vaihto foordilla. nimim. kokemusta on :x :evil: esco mk6 siis

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Elokuu 16. 22:21:07 2005

Jaakkoki kirjoitti:
grinduster kirjoitti:Joo ei ole tuossa MK5/6 eskossa tuota korkkia. Kennon vaihto vaatii koko kojelaudan purkamisen. Vanhan kennon kyllä sais pois, mutta uutta ei saa ehjänä paikalleen ehjänä jos ei pureta kojelautaa. Näin sanottiin voordilla. Ja voi kuvitella mitä tuo huvi maksaa.
Ei paljoa, jos ite tekee.
Ai ei paljoa!? Eka setti makso ainakin 1½koria kaljaa!! + osat ja toinen melkenin yhden tärkeän ihmis suhteen!!! ??? :P no elämä on!
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Vastaa Viestiin