Escorttiin turbo

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Escorttiin turbo

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Elokuu 17. 22:30:25 2005

Elikkäs mitä pitäis tehdä, että saisi leiman papereihin? Isäni tahtoo turbottaa mk4 Essikan, jossa 1.3 "valensia"! Eli mitä jarruille, alustalle, mikä vertailu malliksi jne? Älkääkä kysykö miksi tämmöinen tehdään. Auto on -87? Tietoa kehiin! Kamat jo hommattu. :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Elokuu 17. 22:39:13 2005

Ei kannata leimata ahtimelle, liikaa vaivaa. Harrastuksenahan se osien edestakaisin vehtaaminen menee aina katsastuksen molemmin puolin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Elokuu 18. 1:13:52 2005

sano isille että vaihtaa rs turboon, paljon pienempi vaiva :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Elokuu 18. 5:38:29 2005

Stefa kirjoitti:sano isille että vaihtaa rs turboon, paljon pienempi vaiva :wink:
Niinhän se varmaan olisi, mutta ei! Eli kysymys on vieläkin se, että miten leimalle?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 18. 7:55:07 2005

Etuvakaaja, takavakaaja, takatukivarret, takajarrut, etujarrut, jouset, iskarit.
Meinaatteko tosiaan tehdä tosta valenciasta vai tiputtaa sinne CVH:n tai jonkun muun koneen ensin?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » To Elokuu 18. 10:14:56 2005

Jos käyttöönotto on 1.7.87 tai jälkeen, niin päästötason vaatimusten täyttyminen pitää turbotuksessa joko selvittää VTT tms., tai asentaa katti, jälkimmäinen vaihtoehto varmaan järkevin. Päästörajat on samat mitkä tuon ikäisessä muutenkin, että katin "toimivuudella" ei suurta painoarvoa oikeastaan ole... Vertailumallina voidaan pitää mallisarjan tehokkainta (RS turbo?), mikäli tehot nousee reilusti ja nehän todetaan sitten siitä tehonmittauspöytäkirjasta. Vertailumallina voi olla tehottomampikin versio, kunhan tehonlisäys mittauspaperissa on riittävän pieni , tällä saattaa säästyä joissakin tapauksissa ihan kaikkien alustan osien vaihdolta. 20%:n tehonlisäys mahdollisuus lasketaan kuitenkin aina siitä tehokkaimmasta mallista, eli jos tuohon 1.3:een tulisi vaikka 20kW:n tehonlisäys, niin alusta tulee muuttaa tuon tehoista mallia vastaavaksi, ei välttämättä RS turbon (?) mukaiseksi. Lisäksi tarvitaan valmistajan edustajan todistus mallien välisistä eroista alkuperäisen ja vertailumallin väliltä (juuri nuo jarrut, vakaajat, jouset ym.), ja samassa lapussa myös selvitys mahdollisista muutostöistä noiden palikoiden osalta. Jonkunlainen varaosakirjan sivu tms., josta alustan ja jarrujen erot selviää, saattaa myös konttorille kelvata tositteena mallien välisistä eroista.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Elokuu 18. 12:26:32 2005

Kaverilla oli joskus -90 luvun alkupuolella -89 mallinen 1.1 Fiesta turbolla leimattuna ilman alustan muutoksia.
Mutta se oli sitä vanhaa hyvää aikaa kun kaikki oli paremmin ja konttorillakaan ei kyselty tyhmiä...

Vastaa Viestiin