
Escorttiin turbo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Escorttiin turbo
Elikkäs mitä pitäis tehdä, että saisi leiman papereihin? Isäni tahtoo turbottaa mk4 Essikan, jossa 1.3 "valensia"! Eli mitä jarruille, alustalle, mikä vertailu malliksi jne? Älkääkä kysykö miksi tämmöinen tehdään. Auto on -87? Tietoa kehiin! Kamat jo hommattu. 

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Niinhän se varmaan olisi, mutta ei! Eli kysymys on vieläkin se, että miten leimalle?Stefa kirjoitti:sano isille että vaihtaa rs turboon, paljon pienempi vaiva
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Jos käyttöönotto on 1.7.87 tai jälkeen, niin päästötason vaatimusten täyttyminen pitää turbotuksessa joko selvittää VTT tms., tai asentaa katti, jälkimmäinen vaihtoehto varmaan järkevin. Päästörajat on samat mitkä tuon ikäisessä muutenkin, että katin "toimivuudella" ei suurta painoarvoa oikeastaan ole... Vertailumallina voidaan pitää mallisarjan tehokkainta (RS turbo?), mikäli tehot nousee reilusti ja nehän todetaan sitten siitä tehonmittauspöytäkirjasta. Vertailumallina voi olla tehottomampikin versio, kunhan tehonlisäys mittauspaperissa on riittävän pieni , tällä saattaa säästyä joissakin tapauksissa ihan kaikkien alustan osien vaihdolta. 20%:n tehonlisäys mahdollisuus lasketaan kuitenkin aina siitä tehokkaimmasta mallista, eli jos tuohon 1.3:een tulisi vaikka 20kW:n tehonlisäys, niin alusta tulee muuttaa tuon tehoista mallia vastaavaksi, ei välttämättä RS turbon (?) mukaiseksi. Lisäksi tarvitaan valmistajan edustajan todistus mallien välisistä eroista alkuperäisen ja vertailumallin väliltä (juuri nuo jarrut, vakaajat, jouset ym.), ja samassa lapussa myös selvitys mahdollisista muutostöistä noiden palikoiden osalta. Jonkunlainen varaosakirjan sivu tms., josta alustan ja jarrujen erot selviää, saattaa myös konttorille kelvata tositteena mallien välisistä eroista.
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala