Tuluppa ihimettelyä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Tuluppa ihimettelyä

Viesti Kirjoittaja jtk » Ma Elokuu 22. 9:45:37 2005

Harvinaista ett tänne joutuu kirjoittamaan kun yleensä Haku komennolla saat vastaukset lähes kaikkeen,mutt tälläkertaa löysin vai osaan vastauksen elikkäs...
Mul o jääny jostai syyst 2kpl Motorcraftin Super AGPR 901C tulppia ja nyt ois kaupan AGP 902P Tulppia joist löysinkin vastauksen Haku komennolla...kätevää...mutta 901C :?:
onko nois lukemis joku johdonmukaisuus 901.. 902..

se ainakin selvis jos ei maalaisjärjellä nii viimeistään nyt ett äläs ruuvaa erilaisia samaan pataan..
kauankohan tulpat kestää hyllyllä eli haurastuvatko tms. :?:

ainii..kyseessä tietenkin cosan tulupat
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ma Elokuu 22. 10:27:25 2005

Se 901 ei ole cossun tulppa, eikä platinakärkinen. 902 on cossun orkkis platinatulppa.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 22. 11:12:25 2005

901 on orginaali tulppa cossusta (2wd)
902 on uudemmissa cossuissa (4x4? -->)

Tulpissa on aika iso ero lämpöarvossa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Elokuu 22. 11:41:51 2005

siipicossu kirjoitti:901 on orginaali tulppa cossusta (2wd)
902 on uudemmissa cossuissa (4x4? -->)

Tulpissa on aika iso ero lämpöarvossa.
Ainaskin mulle möivät 4wd tulppana agpr 12pp platinat?! Aikaisemmin oli kustannus-syistä 901:set. Tosin kylläkin 12pp huomattavasti parempi!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 22. 12:30:05 2005

paperman kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:901 on orginaali tulppa cossusta (2wd)
902 on uudemmissa cossuissa (4x4? -->)

Tulpissa on aika iso ero lämpöarvossa.
Ainaskin mulle möivät 4wd tulppana agpr 12pp platinat?! Aikaisemmin oli kustannus-syistä 901:set. Tosin kylläkin 12pp huomattavasti parempi!
Pitäisi olla korvannut tuon 902:sen
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

vellu1
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vellu1 » Ma Elokuu 22. 12:38:50 2005

Mikäs noissa 12pp:ssä on kärkiväli? Muistelisin 1.1. Voin olla väärässä. Eikös tuo 902P ole nelarin platinatulppa ja kärkiväli .75. Voin olla taas väärässä... enää per**** muista.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Elokuu 22. 12:50:00 2005

Eiköhän tuo ollut just se 1.1mm? Pienensin sen 0.7 milliin ja silti on tasainen tyhjäkäynti!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 22. 13:12:38 2005

0.7mm kyllä käy vielä nätisti mutta sen alle kun mennään niin alkaa helposti tyhjäkäynnillä pätkiä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Elokuu 22. 22:15:24 2005

Kyllä se mulla pätki tuolla 0.7mm välillä noilla halpatulpilla!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Elokuu 22. 22:29:23 2005

Jotain jänää tuossa suorasykässä on, kun vieläkin samat tulpat jotka oli kiinni kun ostin auton ja siitä on jo kohta 4 vuotta :lol: eikä ole prötännyt kertaakaan. Kilometrejä on kylläkin tullut vaivaiset 20000 ja aivan sama mikä on kärkiväli (2mm en ole kokeillut :wink: )

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Elokuu 22. 23:30:28 2005

Cossu mk1 ja mk2 4D & RST s1&2: AGPR091C eli alunperin 901C, kärkiväli 0.7mm.

Tilalle käy heittämällä 092P, suosittelen, kärkiväliksi pienennetään 0.7mm ja oikein julmissa viilailuissa 0.65mm. Jos tarvitset pienempää väliä vaikka pätkinnän takia, korjaa ensin -todellinen syy- eli tulpanjohdot-kansi-pyörijä-puolanjohto-puola.

Cossu 4x4 AGPR092P eli vanha nimike 902P, kärkiväli luokkaa 1,1-1,2mm. Jos autosi on vakio cos 4x4 KAT -versio, pidä kärkiväli ohjeen mukaisena 1.0-1.2mm. Jos autosi on viritetty, pienennä 0.7mm:n. Muista suurentaa kun vaihdat muita romppeita vuosijuhlaan A-kats. tiloissa...

092P käy myös Escocossuun, oli iso normisytkällä tai pikkuturbo suorasytkällä. HUOM! kärkiväli vakioissa tehtaan ohjeen mukaan, mutta jos viilattu/KATit tallinnurkassa, 0.7mm

Näillä pääset tehotasolle 350~400hv. Sen jälkeenkin voi käyttää Motorcraftin platinatuotteita (601); ei tarvitse siirtyä reiäntukkeisiin, eli millekään champion - ngk - brisk -linjalle :wink: Voihan nekin toimia, mutta en ole viitsinyt tuhlata aikaa -valmiin halvan ja helpon ratkaisun ollessa valmiina-, ok?

Nämä ohjeet ärsyttävät :oops: yleensä monia-> mutta yksikään RST/cossu joihin olen joutunut sotkeutumaan viim. 20v aikana, ei ole tuottanut murheita -muiden sytkävehkeiden ollessa tehtaan arvoissa- näiden 092P/601 -tulppien takia. Tehot ovat olleet ~150 -> 530hv.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin