2.9i tehoja lisää irti?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

2.9i tehoja lisää irti?

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Ke Elokuu 17. 1:10:19 2005

Elikkä kuinka sais koti konstein tehoja lisää? tai sit halvimmat teho lisäykset? kansien penkittäminen ei kuulosta kovin kalliilta ja putkisto tietenkin ja pari twisteriiiii...
Omani on lambdalla varustettu versio...
Ja sitten kuinka jossain ohimennen kuulin et type9 vauhtipyörä ja kytkin asetelma menis tuohon ku aattelis että se on PALJO kevyempi mutta kestääkö kytkin sit taas yhtähyvin ja mites startin laita käykö kutosen vai pitääkö laittaa nelosen startti ja mahtuukone päinsä nuin vaan?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Elokuu 17. 7:26:19 2005

Ihan samat perus konstit kuin muihinkin koneisiin. Kansien siloittelu, nokka, putkisto ja peltisarjat, ruiskun muutosta, ja ym ym... Kyseiseen koneeseen on saatavana lastua ja nokkaa. Peltisarjat ovat hivenen kiven alla, mutta paikkoja on missä teettää. Loput on ihan perus kauraa. Näin ollaan jo jossain 180 hp:n tuntumassa.

Type-9:n limppu on todellakin kevyempi. Itselläni on sellainen nyt kiinni Caprissa Type-9 laatikon edellä ja suulilla odottelee MT-75 laatikko omine kytkin ja startti hilppeineen. Kytkinlevy itsessään on ihan saman moinen, mutta vp on paksumpi ja jotain eroa on ilmeisesti paineasetelmassa. Sitä en ole tutkinut miten käy jos esim. meikäläinen nyt huitaisisi suoraan tuon MT-75:sen Type-9:n tilalle vaihtamatta muuta kuin painelaakerin. Laakereita kutoseen on kahta kokoa, 2 cm ja 3 cm korkea. Luonnollisesti tämä johtuu kytkinlevyn vahvuudesta. Mutta entäs muuten? Ei tietoa vielä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Elokuu 17. 12:49:33 2005

mikset ahda sitä? 9:1 puristussuhde joten kestää puoli kiloa varmasti sillänsä... saattaa olla halvimpia hevosia enshätään :-)

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Ke Elokuu 17. 13:31:02 2005

Joo kerros sami mulle ku oon kuulu huhun että jos turbottaa ja hakee turbo luvat jotka maksaa ties kuinka paljo mutta sit ku taas se joku sano et jos ne ei myönnä sitä turbo lupaa niin joudut kumminkin maksamaan sen turbo lupa maksun?

Mountine nyt mulla on sulle pari ongelmaa johka ehkä osaat vastata,
1.Olen nähnyt kahta eri laista type9 laatikkoa siis ne eroavat siitä hammas tangon kohdalta toinen pidempi kun toinen eli laatikot ovat ohc ja v6 "OHC vs Type9"
2.Voinko käyttää tuota v6 kytkin asetelmaa sitten ohc vp:n kanssa?
3.Voinko käyttää v6 starttii ohc:n vp:n kanssa?
4.Voinko käyttää v6 laatikkoa ohc vp:n kanssa? ja toisin päin?
Osaatko sanoa tästä kuvasta kumpi vaihde laatikko on kyseessä, "Vaihdelaatikko"
Ja en tiedä edes itse varmasti kumpi laatikko minulla on ohc vai v6 ja siis tarkat mitat sille paine laakerille on 2cm ja 3cm? Elikkä sen voin itse mitata...

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 17. 13:41:12 2005

4.0L V6 Cologne koneen kampiakselilla lisää tehoa. Joutuu purkamaan "vähän" konetta.

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Ke Elokuu 17. 13:50:15 2005

Sine ajaisiko kampi akseleiden ohentaminen ja tasapainottaminen saman asian?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Elokuu 17. 13:55:51 2005

McDj85 kirjoitti:Joo kerros sami mulle ku oon kuulu huhun että jos turbottaa ja hakee turbo luvat jotka maksaa ties kuinka paljo mutta sit ku taas se joku sano et jos ne ei myönnä sitä turbo lupaa niin joudut kumminkin maksamaan sen turbo lupa maksun?
Ei tarvitse hakea mitään lupia, asia hoituu muutoskatsastamalla. Aiheesta löytyy keskustelua täältä vaikka minkä verran hakutoiminnolla.

Jos haluaa vapareissa pysyä, niin tuon 12V 2.9i:n vaihtaminen 24V cossun myllyyn lienee loppujen lopuksi edullisin tapa saada lisää tehoa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Ke Elokuu 17. 14:13:40 2005

Joo tupla turbotus olisi joka pojan unelma kylläkin mutta kun opiskelut alkaa niin tuo budjetti KUTISTUU... Jos ens kesänä pääse kesätöihin niin sit niillä olis tarkoitus laittaa... Mutta riittääkö 0.5bar pelkästään 2xturbo hukka portilla, 2xdumb, 2xvälijäähy, letkut ja se paineen säädin ihan alkuun että saa kasattua toimivan turbo höskän ei ole mitään tarkoitusta mulla ylittää 0.5bar eli jos kone sen kestäisi niinku sami sanoi...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 17. 14:58:31 2005

Olettaen että kone on vielä autossa johon se alunperin kuuluu, niin kyseessä on ilmeisesti vähäpäästöinen laitos? Silloin voi olla pikkuisen hankalaa saada hommaa hoidettua muutoskatsastuksella. Jos on 92 tai uudempi niin homman voi unohtaa heti kättelyssä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Ke Elokuu 17. 15:22:37 2005

joo elikkä on tekniikan vaihto menossa eli koneen alku perää ei sitten tiedä kukaan koska on toisesta tekniikan vaihto autosta...
Elikkä kori on 87vm sierra...

Mikez
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mikez » Ke Elokuu 17. 16:25:44 2005

Sine kirjoitti:4.0L V6 Cologne koneen kampiakselilla lisää tehoa. Joutuu purkamaan "vähän" konetta.
Onkos kukaan tehny tämmöstä / tietää asiasta enempi? Tommonen "stroker" vois olla ihan mielenkiintoinen... ;)

M.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Elokuu 17. 16:36:31 2005

Tuolla ainakin taidettiin joskus turista aiheesta:

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... stroukkaus
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Elokuu 17. 16:52:36 2005

McDj85 kirjoitti:joo elikkä on tekniikan vaihto menossa eli koneen alku perää ei sitten tiedä kukaan koska on toisesta tekniikan vaihto autosta...
Elikkä kori on 87vm sierra...
ei se mitään lupia tarvii.. teholaput vain ja tarpeeksi isot jarrut (cosworth) ja leimalle.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 17. 17:01:03 2005

McDj85 kirjoitti:Sine ajaisiko kampi akseleiden ohentaminen ja tasapainottaminen saman asian?
Ei mitään hajua, miten käytännössä tehdään ja tarvitaanko vielä jotain muuta lisäksi... En ole niin pitkälle tutustunut V6 Colognen sielunelämään, vaikka 2.8:ia onkin tullut ruuvattua ihan riittävästi. Tällainen myynti-ilmoitus on tullut talletettu maaliskuulta 2005.

--

M: 4.0 V6 Cologne kampiakseli!

Huomio kaikki "V niin kuin Voima" -henkilöt: Nyt myydään hyväkuntoinen kuutosen kampiakseli. Kyseessä siis 4.0 jenkkikoneesta peräisi oleva versio 84mm iskunpituudella. Sopii 2.9:iin heittämällä ja 2.8 nokkarattaan kohtaa hiukan koneistamalla. Voi koettaa sovittaa pienempiinkin moottoreihin jos erinäisistä syistä on sidottu käyttämään juuri tiettyä moottorilohkoa. Iskunpituuden kasvaminen parantaa moottorin tehoa iskutilavuuden kasvun kautta ja vääntöä saadaan kun männän päällä vaikuttavan voiman vipusuhde kampiakselilla paranee. Todellisen iskutilavuuden laskeminen kussakin eri tapauksessa jätetään harjoitustehtäväksi

hinta olisi 200,-

--

Edit:

http://agnes.goams.com/ford/

Tuota linkin takana olevaa juttua kun vähän lukee eteenpäin, niin saa sen käsityksen että 4.0 kampuran heittäminen 2.9 Cossu-koneeseen ei onnistu ihan heittämällä. Tavalliseen 2.9:ään tuolla ei oteta kantaa eli onko 2.9 12V ja BOA ja/tai BOB koneiden lohkoissa eroa?
Viimeksi muokannut Sine, Ke Elokuu 17. 17:13:30 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Elokuu 17. 17:07:54 2005

Ja tuollaistakin tuli joskus kirjoiteltua:

Jos joku on oikeasti kiinnostunut 2.8:n stroukkaamisesta, niin noita 4.0 V6 kampuroita saa hiottuna laakereineen n. 450-500e hintaan alla olevasta numerosta:

02-5387091

Tyypin/puljun nimeä en muista, mutta tuo jenkkiautoihin osia (yllätys yllätys) jenkeistä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Elokuu 17. 17:12:18 2005

Sine kirjoitti:4.0L V6 Cologne koneen kampiakselilla lisää tehoa. Joutuu purkamaan "vähän" konetta.
Ja pistää riittävästi liimaa niin ei tarvitse edes tiivisteitä ostaa.

..Ja uusiksi menee kanget ja/tai männät, lohkoa joutuu sisäpuolelta työstämään, samoin muistaakseni hiukan kampuraakin ja muuta pientä.

Basic bolt on, nothing fits.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Ke Elokuu 17. 17:51:37 2005

jouni kirjoitti:Ja tuollaistakin tuli joskus kirjoiteltua:

Jos joku on oikeasti kiinnostunut 2.8:n stroukkaamisesta, niin noita 4.0 V6 kampuroita saa hiottuna laakereineen n. 450-500e hintaan alla olevasta numerosta:

02-5387091

Tyypin/puljun nimeä en muista, mutta tuo jenkkiautoihin osia (yllätys yllätys) jenkeistä.
Ja vielä halvemmalla eräästä Tampereella sijaitsevasta merkkiliikkeestä... (vinkki vinkki) :wink:
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Elokuu 17. 21:51:20 2005

McDj85 kirjoitti: Mountine nyt mulla on sulle pari ongelmaa johka ehkä osaat vastata,
1.Olen nähnyt kahta eri laista type9 laatikkoa siis ne eroavat siitä hammas tangon kohdalta toinen pidempi kun toinen eli laatikot ovat ohc ja v6 "OHC vs Type9"
2.Voinko käyttää tuota v6 kytkin asetelmaa sitten ohc vp:n kanssa?
3.Voinko käyttää v6 starttii ohc:n vp:n kanssa?
4.Voinko käyttää v6 laatikkoa ohc vp:n kanssa? ja toisin päin?
Osaatko sanoa tästä kuvasta kumpi vaihde laatikko on kyseessä, "Vaihdelaatikko"
Ja en tiedä edes itse varmasti kumpi laatikko minulla on ohc vai v6 ja siis tarkat mitat sille paine laakerille on 2cm ja 3cm? Elikkä sen voin itse mitata...
1. Vasen V6- ja oikealla OHC-mallin Type-9.
2. Et.
3. Et.
4. Et.
"Vaihdelaatikko" linkin takaa löytyy ilmeisemmin V6 mallin Type-9.

OHC:n ja muiden puolimoottoreiden painelaakereista sun muista en tiedä tuon taivaallista, mutta siis V6 koneisiin on kahta painelaakeria. Type-9:ssä on se korkeampi noin 3 cm, koska vp on noin sentin ohuempi kuin MT-75:ssa jossa siis kuluu käyttää noin 2 cm korkeaa.

OHC:n osia on juurikin turha edes koittaa sovittaa kutoseen. Jotkut sankarit ovat askarrelleet OHC:n laatikoita kutoseen sellaisella reseptillä jossa kytkinakselin päähän on sorvattu jatkoholkki joka jatkaa akselia niin että se sopii kutosen silmälaakeriin. Tässäkin tietysti on jouduttu vaihtamaan kutosen kytkinkoppa ja luonnollisesti on kutosen kytkinosat.

Dieselin Type-9 on sama kuin V6 mallin. Vain välitykset ja kytkin koppa eroaa, mutta tuo maaginen kytkinakseli on samanlainen. Itseasiassa itsellänikin on tällä hetkellä Caprissa laatikko Diesel P100:sta.

Type-9 on helvetin paska laatikko!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Elokuu 22. 10:46:38 2005

MouTine kirjoitti:
McDj85 kirjoitti: ..
Type-9 on helvetin paska laatikko!
Juu. En vieläkään saanut rikki kutosen perästä tuota ohc:n k-akselilla olevaa laatikkoa. Yrityksen puutteesta on turha syyttää.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Elokuu 22. 11:02:26 2005

razorass kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
McDj85 kirjoitti: ..
Type-9 on helvetin paska laatikko!
Juu. En vieläkään saanut rikki kutosen perästä tuota ohc:n k-akselilla olevaa laatikkoa. Yrityksen puutteesta on turha syyttää.
Mitenkä mä olen niitä rikkonut jo pian kaksi? Eikä minuakaan voi yrityksen puutteesta syyttää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Elokuu 22. 17:27:17 2005

Tutkimattomia ovat herran tiet.

Mulla on pari ylimääräistäkin ohc -type 9:iä. Laita sellanen niin kestää.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Elokuu 22. 17:47:47 2005

razorass kirjoitti:Tutkimattomia ovat herran tiet.

Mulla on pari ylimääräistäkin ohc -type 9:iä. Laita sellanen niin kestää.
Koitan välissä tota MT-75:sta. Oiskohan siitä mihinkään... Se selviää ensi kesänä.

Kyllä taas tänäinkin 300km suhautin Caprilla menemään ja kuuntelin sitä tietyillä nopuksilla ilmenevää laatikon jurinaa, niin alkoi oikein vituttamaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Elokuu 22. 22:20:30 2005

Yksi syy tuohon lootan laakerivikaan voi olla tapa ajella liian isolla pykälällä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Elokuu 22. 22:30:53 2005

MouTine kirjoitti:
razorass kirjoitti:Tutkimattomia ovat herran tiet.

Mulla on pari ylimääräistäkin ohc -type 9:iä. Laita sellanen niin kestää.
Koitan välissä tota MT-75:sta. Oiskohan siitä mihinkään... Se selviää ensi kesänä.

Kyllä taas tänäinkin 300km suhautin Caprilla menemään ja kuuntelin sitä tietyillä nopuksilla ilmenevää laatikon jurinaa, niin alkoi oikein vituttamaan.
Ja kardaani on tasapainotettu varmasti ettei jurina aiheudu siitä. ? Kardaani ei pohjaa laatikkoon eikä mitään muutakaan?

Ihmettelen vain koska mulla on kokemusta aika monesta type 9:stä eikä missään ole ollut mitään jurinoita. ..Lukuunottamatta nykyisen askin lievää kahinaa ennen RVS-käsittelyä. Ja olen yliherkkä kaikille ylimääräisille tekniikan ja voimansiirron äänille.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Elokuu 22. 22:41:21 2005

razorass kirjoitti:
Ja kardaani on tasapainotettu varmasti ettei jurina aiheudu siitä. ? Kardaani ei pohjaa laatikkoon eikä mitään muutakaan?

Ihmettelen vain koska mulla on kokemusta aika monesta type 9:stä eikä missään ole ollut mitään jurinoita. ..Lukuunottamatta nykyisen askin lievää kahinaa ennen RVS-käsittelyä. Ja olen yliherkkä kaikille ylimääräisille tekniikan ja voimansiirron äänille.
Ei ei... Jurina on juurikin sellaasta että esiintyy eri nopuksissa joka vaihteella. Kolmosella 80:ssä, nelosella 100:ssa ja vitosella 115:sta. Hieman on väliä onko kyseessä tasainen veto, kiihdytys vaiko motorjarrrutus. Tuo kardaani mikä mulla on, on todella hyvä ja eri värrää vaikka ajaisin rono pohjassa 5:lla. Ja muutenkin laatikko lämmetessään alkaa elämöimään tarkkaan korvaan enemmän. Ja mulle toi RVS käsittely ei todellakaan auttanut. Päinvastoin, sain suulilla vaan ilkkumista niskaan. =) Paska laatikko. Kun nyt vaan kestäisi tämän ajokauden...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Elokuu 23. 8:33:46 2005

MouTine kirjoitti:
razorass kirjoitti:
Ja kardaani on tasapainotettu varmasti ettei jurina aiheudu siitä. ? Kardaani ei pohjaa laatikkoon eikä mitään muutakaan?

Ihmettelen vain koska mulla on kokemusta aika monesta type 9:stä eikä missään ole ollut mitään jurinoita. ..Lukuunottamatta nykyisen askin lievää kahinaa ennen RVS-käsittelyä. Ja olen yliherkkä kaikille ylimääräisille tekniikan ja voimansiirron äänille.
Ei ei... Jurina on juurikin sellaasta että esiintyy eri nopuksissa joka vaihteella. Kolmosella 80:ssä, nelosella 100:ssa ja vitosella 115:sta. Hieman on väliä onko kyseessä tasainen veto, kiihdytys vaiko motorjarrrutus. Tuo kardaani mikä mulla on, on todella hyvä ja eri värrää vaikka ajaisin rono pohjassa 5:lla. Ja muutenkin laatikko lämmetessään alkaa elämöimään tarkkaan korvaan enemmän. Ja mulle toi RVS käsittely ei todellakaan auttanut. Päinvastoin, sain suulilla vaan ilkkumista niskaan. =) Paska laatikko. Kun nyt vaan kestäisi tämän ajokauden...
Kardaani voi aiheuttaa juurikin tuollaista jurinaa tietyissä nopeuksissa muttei välttämättä hana pohjassa. Been there, done that.

Mikäs siihen edelliseen laatikkoon muuten tuli?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Elokuu 23. 8:45:49 2005

razorass kirjoitti: Mikäs siihen edelliseen laatikkoon muuten tuli?
Rupesi pitämään kamalaa narskumista aina kun otti tai laittoi vedon päälle.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » Ma Heinäkuu 24. 17:29:38 2006

CoupeGT kirjoitti:
jouni kirjoitti:Ja tuollaistakin tuli joskus kirjoiteltua:

Jos joku on oikeasti kiinnostunut 2.8:n stroukkaamisesta, niin noita 4.0 V6 kampuroita saa hiottuna laakereineen n. 450-500e hintaan alla olevasta numerosta:

02-5387091

Tyypin/puljun nimeä en muista, mutta tuo jenkkiautoihin osia (yllätys yllätys) jenkeistä.
Ja vielä halvemmalla eräästä Tampereella sijaitsevasta merkkiliikkeestä... (vinkki vinkki) :wink:
soitin tänään tohon numeroon ja sieltä saa kuin saakin 4.0 kampuroita...hinta 700-800e.

olisko jollain vihjeitä mistä sais halvemmalla?

mikässe tuo tampereen liike olis?
#1040
2600T

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ti Heinäkuu 25. 8:54:30 2006

razorass kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Ei ei... Jurina on juurikin sellaasta että esiintyy eri nopuksissa joka vaihteella. Kolmosella 80:ssä, nelosella 100:ssa ja vitosella 115:sta. Hieman on väliä onko kyseessä tasainen veto, kiihdytys vaiko motorjarrrutus. Tuo kardaani mikä mulla on, on todella hyvä ja eri värrää vaikka ajaisin rono pohjassa 5:lla. Ja muutenkin laatikko lämmetessään alkaa elämöimään tarkkaan korvaan enemmän. Ja mulle toi RVS käsittely ei todellakaan auttanut. Päinvastoin, sain suulilla vaan ilkkumista niskaan. =) Paska laatikko. Kun nyt vaan kestäisi tämän ajokauden...
Kardaani voi aiheuttaa juurikin tuollaista jurinaa tietyissä nopeuksissa muttei välttämättä hana pohjassa. Been there, done that.
Jos MT75-laatikolla kuuluu ylimääräisiä ääniä, niin kannattaa tsekata sen tuenta. En tiedä miten teillä on noissa viritetyissä vehkeissä se tehty, mutta V6 Sierrassa rupesi loota pitämään hirveää saundia kun kannatinkumi oli paskana ja laatikko roikkui väärässä asennossa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 25. 11:48:33 2006

Apropoo... Nyt on MT-75 ollut alla ja kestänyt täysin ongelmitta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Heinäkuu 25. 20:09:46 2006

MouTine kirjoitti:Apropoo... Nyt on MT-75 ollut alla ja kestänyt täysin ongelmitta.
Apropoo mulla on edelleen sama vanha type 9 alla, joka ei edelleenkään vuoda öljyä eikä edelleenkään ole ilmaissut mitään väsymisen merkkejä. ;)

kop kop..
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 25. 22:46:59 2006

razorass kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Apropoo... Nyt on MT-75 ollut alla ja kestänyt täysin ongelmitta.
Apropoo mulla on edelleen sama vanha type 9 alla, joka ei edelleenkään vuoda öljyä eikä edelleenkään ole ilmaissut mitään väsymisen merkkejä. ;)

kop kop..
Mä en vaan jumalauta vaan tajua, mikä siinä on. Mulla on ainakin ihan täysin luottamus nollissa noihin Type-9 askeihin.

Noo... toisaalta. Ei ole herraa näkynyt vielä ratapäivillä. Joko kerrankin päästäs vähän samaan aikaan radalle kikkailemaan? Me jo Lindholmin kanssa vähän koitettiin Jurvassa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ma Heinäkuu 31. 23:27:44 2006

Kuinkas..eikös timpalla ole coupessa type-9 ja v vääntöä enemmän kun monilla autoissaan yhteensä? ja kestänyt... :lol:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Heinäkuu 31. 23:32:13 2006

STOCKMANN kirjoitti:Kuinkas..eikös timpalla ole coupessa type-9 ja v vääntöä enemmän kun monilla autoissaan yhteensä? ja kestänyt... :lol:
On ja on muistaakseni tehty nelivedon askista jossa laakerointi kestävämpi. En muista, Timppaa!?!?

Näistä on paha tehdä vertailuja kun kaikki kuitenkin ajaa erilailla. Toiset osaa vedättää niin ettei särje paikkoja toiset taas napsauttelee kytkimiä ylös korkeilta kierroksilta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Elokuu 1. 0:03:03 2006

mulla kutosen vanha loora ja hyvin kestäny,paitsi synkrot 2:lla :? ja on saanu isän kädestä lukemattomia kertoja,mitä hienoimmilla tavoilla :wink: tai enimmäkseen paskarinkiä ja suoraan 1:llä ja siittä 2:lle ja kumit ne vaan jauhaa ilosesti,jarrulla vaan säätelee etenemis nopeuden 8) 3:lla en o jaksanu kokeilla... ei pidä laatikko silti ääntä millään nopeudella

Vastaa Viestiin