2.9i tehoja lisää irti?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
- Paikkakunta: Seinäjoki
2.9i tehoja lisää irti?
Elikkä kuinka sais koti konstein tehoja lisää? tai sit halvimmat teho lisäykset? kansien penkittäminen ei kuulosta kovin kalliilta ja putkisto tietenkin ja pari twisteriiiii...
Omani on lambdalla varustettu versio...
Ja sitten kuinka jossain ohimennen kuulin et type9 vauhtipyörä ja kytkin asetelma menis tuohon ku aattelis että se on PALJO kevyempi mutta kestääkö kytkin sit taas yhtähyvin ja mites startin laita käykö kutosen vai pitääkö laittaa nelosen startti ja mahtuukone päinsä nuin vaan?
Omani on lambdalla varustettu versio...
Ja sitten kuinka jossain ohimennen kuulin et type9 vauhtipyörä ja kytkin asetelma menis tuohon ku aattelis että se on PALJO kevyempi mutta kestääkö kytkin sit taas yhtähyvin ja mites startin laita käykö kutosen vai pitääkö laittaa nelosen startti ja mahtuukone päinsä nuin vaan?
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ihan samat perus konstit kuin muihinkin koneisiin. Kansien siloittelu, nokka, putkisto ja peltisarjat, ruiskun muutosta, ja ym ym... Kyseiseen koneeseen on saatavana lastua ja nokkaa. Peltisarjat ovat hivenen kiven alla, mutta paikkoja on missä teettää. Loput on ihan perus kauraa. Näin ollaan jo jossain 180 hp:n tuntumassa.
Type-9:n limppu on todellakin kevyempi. Itselläni on sellainen nyt kiinni Caprissa Type-9 laatikon edellä ja suulilla odottelee MT-75 laatikko omine kytkin ja startti hilppeineen. Kytkinlevy itsessään on ihan saman moinen, mutta vp on paksumpi ja jotain eroa on ilmeisesti paineasetelmassa. Sitä en ole tutkinut miten käy jos esim. meikäläinen nyt huitaisisi suoraan tuon MT-75:sen Type-9:n tilalle vaihtamatta muuta kuin painelaakerin. Laakereita kutoseen on kahta kokoa, 2 cm ja 3 cm korkea. Luonnollisesti tämä johtuu kytkinlevyn vahvuudesta. Mutta entäs muuten? Ei tietoa vielä...
Type-9:n limppu on todellakin kevyempi. Itselläni on sellainen nyt kiinni Caprissa Type-9 laatikon edellä ja suulilla odottelee MT-75 laatikko omine kytkin ja startti hilppeineen. Kytkinlevy itsessään on ihan saman moinen, mutta vp on paksumpi ja jotain eroa on ilmeisesti paineasetelmassa. Sitä en ole tutkinut miten käy jos esim. meikäläinen nyt huitaisisi suoraan tuon MT-75:sen Type-9:n tilalle vaihtamatta muuta kuin painelaakerin. Laakereita kutoseen on kahta kokoa, 2 cm ja 3 cm korkea. Luonnollisesti tämä johtuu kytkinlevyn vahvuudesta. Mutta entäs muuten? Ei tietoa vielä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
- Paikkakunta: Seinäjoki
Joo kerros sami mulle ku oon kuulu huhun että jos turbottaa ja hakee turbo luvat jotka maksaa ties kuinka paljo mutta sit ku taas se joku sano et jos ne ei myönnä sitä turbo lupaa niin joudut kumminkin maksamaan sen turbo lupa maksun?
Mountine nyt mulla on sulle pari ongelmaa johka ehkä osaat vastata,
1.Olen nähnyt kahta eri laista type9 laatikkoa siis ne eroavat siitä hammas tangon kohdalta toinen pidempi kun toinen eli laatikot ovat ohc ja v6 "OHC vs Type9"
2.Voinko käyttää tuota v6 kytkin asetelmaa sitten ohc vp:n kanssa?
3.Voinko käyttää v6 starttii ohc:n vp:n kanssa?
4.Voinko käyttää v6 laatikkoa ohc vp:n kanssa? ja toisin päin?
Osaatko sanoa tästä kuvasta kumpi vaihde laatikko on kyseessä, "Vaihdelaatikko"
Ja en tiedä edes itse varmasti kumpi laatikko minulla on ohc vai v6 ja siis tarkat mitat sille paine laakerille on 2cm ja 3cm? Elikkä sen voin itse mitata...
Mountine nyt mulla on sulle pari ongelmaa johka ehkä osaat vastata,
1.Olen nähnyt kahta eri laista type9 laatikkoa siis ne eroavat siitä hammas tangon kohdalta toinen pidempi kun toinen eli laatikot ovat ohc ja v6 "OHC vs Type9"
2.Voinko käyttää tuota v6 kytkin asetelmaa sitten ohc vp:n kanssa?
3.Voinko käyttää v6 starttii ohc:n vp:n kanssa?
4.Voinko käyttää v6 laatikkoa ohc vp:n kanssa? ja toisin päin?
Osaatko sanoa tästä kuvasta kumpi vaihde laatikko on kyseessä, "Vaihdelaatikko"
Ja en tiedä edes itse varmasti kumpi laatikko minulla on ohc vai v6 ja siis tarkat mitat sille paine laakerille on 2cm ja 3cm? Elikkä sen voin itse mitata...
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Ei tarvitse hakea mitään lupia, asia hoituu muutoskatsastamalla. Aiheesta löytyy keskustelua täältä vaikka minkä verran hakutoiminnolla.McDj85 kirjoitti:Joo kerros sami mulle ku oon kuulu huhun että jos turbottaa ja hakee turbo luvat jotka maksaa ties kuinka paljo mutta sit ku taas se joku sano et jos ne ei myönnä sitä turbo lupaa niin joudut kumminkin maksamaan sen turbo lupa maksun?
Jos haluaa vapareissa pysyä, niin tuon 12V 2.9i:n vaihtaminen 24V cossun myllyyn lienee loppujen lopuksi edullisin tapa saada lisää tehoa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
- Paikkakunta: Seinäjoki
Joo tupla turbotus olisi joka pojan unelma kylläkin mutta kun opiskelut alkaa niin tuo budjetti KUTISTUU... Jos ens kesänä pääse kesätöihin niin sit niillä olis tarkoitus laittaa... Mutta riittääkö 0.5bar pelkästään 2xturbo hukka portilla, 2xdumb, 2xvälijäähy, letkut ja se paineen säädin ihan alkuun että saa kasattua toimivan turbo höskän ei ole mitään tarkoitusta mulla ylittää 0.5bar eli jos kone sen kestäisi niinku sami sanoi...
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Tuolla ainakin taidettiin joskus turista aiheesta:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... stroukkaus
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... stroukkaus
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ei mitään hajua, miten käytännössä tehdään ja tarvitaanko vielä jotain muuta lisäksi... En ole niin pitkälle tutustunut V6 Colognen sielunelämään, vaikka 2.8:ia onkin tullut ruuvattua ihan riittävästi. Tällainen myynti-ilmoitus on tullut talletettu maaliskuulta 2005.McDj85 kirjoitti:Sine ajaisiko kampi akseleiden ohentaminen ja tasapainottaminen saman asian?
--
M: 4.0 V6 Cologne kampiakseli!
Huomio kaikki "V niin kuin Voima" -henkilöt: Nyt myydään hyväkuntoinen kuutosen kampiakseli. Kyseessä siis 4.0 jenkkikoneesta peräisi oleva versio 84mm iskunpituudella. Sopii 2.9:iin heittämällä ja 2.8 nokkarattaan kohtaa hiukan koneistamalla. Voi koettaa sovittaa pienempiinkin moottoreihin jos erinäisistä syistä on sidottu käyttämään juuri tiettyä moottorilohkoa. Iskunpituuden kasvaminen parantaa moottorin tehoa iskutilavuuden kasvun kautta ja vääntöä saadaan kun männän päällä vaikuttavan voiman vipusuhde kampiakselilla paranee. Todellisen iskutilavuuden laskeminen kussakin eri tapauksessa jätetään harjoitustehtäväksi
hinta olisi 200,-
--
Edit:
http://agnes.goams.com/ford/
Tuota linkin takana olevaa juttua kun vähän lukee eteenpäin, niin saa sen käsityksen että 4.0 kampuran heittäminen 2.9 Cossu-koneeseen ei onnistu ihan heittämällä. Tavalliseen 2.9:ään tuolla ei oteta kantaa eli onko 2.9 12V ja BOA ja/tai BOB koneiden lohkoissa eroa?
Viimeksi muokannut Sine, Ke Elokuu 17. 17:13:30 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Ja tuollaistakin tuli joskus kirjoiteltua:
Jos joku on oikeasti kiinnostunut 2.8:n stroukkaamisesta, niin noita 4.0 V6 kampuroita saa hiottuna laakereineen n. 450-500e hintaan alla olevasta numerosta:
02-5387091
Tyypin/puljun nimeä en muista, mutta tuo jenkkiautoihin osia (yllätys yllätys) jenkeistä.
Jos joku on oikeasti kiinnostunut 2.8:n stroukkaamisesta, niin noita 4.0 V6 kampuroita saa hiottuna laakereineen n. 450-500e hintaan alla olevasta numerosta:
02-5387091
Tyypin/puljun nimeä en muista, mutta tuo jenkkiautoihin osia (yllätys yllätys) jenkeistä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Ja pistää riittävästi liimaa niin ei tarvitse edes tiivisteitä ostaa.Sine kirjoitti:4.0L V6 Cologne koneen kampiakselilla lisää tehoa. Joutuu purkamaan "vähän" konetta.
..Ja uusiksi menee kanget ja/tai männät, lohkoa joutuu sisäpuolelta työstämään, samoin muistaakseni hiukan kampuraakin ja muuta pientä.
Basic bolt on, nothing fits.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 440
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
- Paikkakunta: Tampere-city
Ja vielä halvemmalla eräästä Tampereella sijaitsevasta merkkiliikkeestä... (vinkki vinkki)jouni kirjoitti:Ja tuollaistakin tuli joskus kirjoiteltua:
Jos joku on oikeasti kiinnostunut 2.8:n stroukkaamisesta, niin noita 4.0 V6 kampuroita saa hiottuna laakereineen n. 450-500e hintaan alla olevasta numerosta:
02-5387091
Tyypin/puljun nimeä en muista, mutta tuo jenkkiautoihin osia (yllätys yllätys) jenkeistä.

86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6
94 Scorpio STW V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
1. Vasen V6- ja oikealla OHC-mallin Type-9.McDj85 kirjoitti: Mountine nyt mulla on sulle pari ongelmaa johka ehkä osaat vastata,
1.Olen nähnyt kahta eri laista type9 laatikkoa siis ne eroavat siitä hammas tangon kohdalta toinen pidempi kun toinen eli laatikot ovat ohc ja v6 "OHC vs Type9"
2.Voinko käyttää tuota v6 kytkin asetelmaa sitten ohc vp:n kanssa?
3.Voinko käyttää v6 starttii ohc:n vp:n kanssa?
4.Voinko käyttää v6 laatikkoa ohc vp:n kanssa? ja toisin päin?
Osaatko sanoa tästä kuvasta kumpi vaihde laatikko on kyseessä, "Vaihdelaatikko"
Ja en tiedä edes itse varmasti kumpi laatikko minulla on ohc vai v6 ja siis tarkat mitat sille paine laakerille on 2cm ja 3cm? Elikkä sen voin itse mitata...
2. Et.
3. Et.
4. Et.
"Vaihdelaatikko" linkin takaa löytyy ilmeisemmin V6 mallin Type-9.
OHC:n ja muiden puolimoottoreiden painelaakereista sun muista en tiedä tuon taivaallista, mutta siis V6 koneisiin on kahta painelaakeria. Type-9:ssä on se korkeampi noin 3 cm, koska vp on noin sentin ohuempi kuin MT-75:ssa jossa siis kuluu käyttää noin 2 cm korkeaa.
OHC:n osia on juurikin turha edes koittaa sovittaa kutoseen. Jotkut sankarit ovat askarrelleet OHC:n laatikoita kutoseen sellaisella reseptillä jossa kytkinakselin päähän on sorvattu jatkoholkki joka jatkaa akselia niin että se sopii kutosen silmälaakeriin. Tässäkin tietysti on jouduttu vaihtamaan kutosen kytkinkoppa ja luonnollisesti on kutosen kytkinosat.
Dieselin Type-9 on sama kuin V6 mallin. Vain välitykset ja kytkin koppa eroaa, mutta tuo maaginen kytkinakseli on samanlainen. Itseasiassa itsellänikin on tällä hetkellä Caprissa laatikko Diesel P100:sta.
Type-9 on helvetin paska laatikko!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Juu. En vieläkään saanut rikki kutosen perästä tuota ohc:n k-akselilla olevaa laatikkoa. Yrityksen puutteesta on turha syyttää.MouTine kirjoitti:McDj85 kirjoitti: ..
Type-9 on helvetin paska laatikko!
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mitenkä mä olen niitä rikkonut jo pian kaksi? Eikä minuakaan voi yrityksen puutteesta syyttää.razorass kirjoitti:MouTine kirjoitti:Juu. En vieläkään saanut rikki kutosen perästä tuota ohc:n k-akselilla olevaa laatikkoa. Yrityksen puutteesta on turha syyttää.McDj85 kirjoitti: ..
Type-9 on helvetin paska laatikko!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Koitan välissä tota MT-75:sta. Oiskohan siitä mihinkään... Se selviää ensi kesänä.razorass kirjoitti:Tutkimattomia ovat herran tiet.
Mulla on pari ylimääräistäkin ohc -type 9:iä. Laita sellanen niin kestää.
Kyllä taas tänäinkin 300km suhautin Caprilla menemään ja kuuntelin sitä tietyillä nopuksilla ilmenevää laatikon jurinaa, niin alkoi oikein vituttamaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Ja kardaani on tasapainotettu varmasti ettei jurina aiheudu siitä. ? Kardaani ei pohjaa laatikkoon eikä mitään muutakaan?MouTine kirjoitti:Koitan välissä tota MT-75:sta. Oiskohan siitä mihinkään... Se selviää ensi kesänä.razorass kirjoitti:Tutkimattomia ovat herran tiet.
Mulla on pari ylimääräistäkin ohc -type 9:iä. Laita sellanen niin kestää.
Kyllä taas tänäinkin 300km suhautin Caprilla menemään ja kuuntelin sitä tietyillä nopuksilla ilmenevää laatikon jurinaa, niin alkoi oikein vituttamaan.
Ihmettelen vain koska mulla on kokemusta aika monesta type 9:stä eikä missään ole ollut mitään jurinoita. ..Lukuunottamatta nykyisen askin lievää kahinaa ennen RVS-käsittelyä. Ja olen yliherkkä kaikille ylimääräisille tekniikan ja voimansiirron äänille.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei ei... Jurina on juurikin sellaasta että esiintyy eri nopuksissa joka vaihteella. Kolmosella 80:ssä, nelosella 100:ssa ja vitosella 115:sta. Hieman on väliä onko kyseessä tasainen veto, kiihdytys vaiko motorjarrrutus. Tuo kardaani mikä mulla on, on todella hyvä ja eri värrää vaikka ajaisin rono pohjassa 5:lla. Ja muutenkin laatikko lämmetessään alkaa elämöimään tarkkaan korvaan enemmän. Ja mulle toi RVS käsittely ei todellakaan auttanut. Päinvastoin, sain suulilla vaan ilkkumista niskaan. =) Paska laatikko. Kun nyt vaan kestäisi tämän ajokauden...razorass kirjoitti:
Ja kardaani on tasapainotettu varmasti ettei jurina aiheudu siitä. ? Kardaani ei pohjaa laatikkoon eikä mitään muutakaan?
Ihmettelen vain koska mulla on kokemusta aika monesta type 9:stä eikä missään ole ollut mitään jurinoita. ..Lukuunottamatta nykyisen askin lievää kahinaa ennen RVS-käsittelyä. Ja olen yliherkkä kaikille ylimääräisille tekniikan ja voimansiirron äänille.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Kardaani voi aiheuttaa juurikin tuollaista jurinaa tietyissä nopeuksissa muttei välttämättä hana pohjassa. Been there, done that.MouTine kirjoitti:Ei ei... Jurina on juurikin sellaasta että esiintyy eri nopuksissa joka vaihteella. Kolmosella 80:ssä, nelosella 100:ssa ja vitosella 115:sta. Hieman on väliä onko kyseessä tasainen veto, kiihdytys vaiko motorjarrrutus. Tuo kardaani mikä mulla on, on todella hyvä ja eri värrää vaikka ajaisin rono pohjassa 5:lla. Ja muutenkin laatikko lämmetessään alkaa elämöimään tarkkaan korvaan enemmän. Ja mulle toi RVS käsittely ei todellakaan auttanut. Päinvastoin, sain suulilla vaan ilkkumista niskaan. =) Paska laatikko. Kun nyt vaan kestäisi tämän ajokauden...razorass kirjoitti:
Ja kardaani on tasapainotettu varmasti ettei jurina aiheudu siitä. ? Kardaani ei pohjaa laatikkoon eikä mitään muutakaan?
Ihmettelen vain koska mulla on kokemusta aika monesta type 9:stä eikä missään ole ollut mitään jurinoita. ..Lukuunottamatta nykyisen askin lievää kahinaa ennen RVS-käsittelyä. Ja olen yliherkkä kaikille ylimääräisille tekniikan ja voimansiirron äänille.
Mikäs siihen edelliseen laatikkoon muuten tuli?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Rupesi pitämään kamalaa narskumista aina kun otti tai laittoi vedon päälle.razorass kirjoitti: Mikäs siihen edelliseen laatikkoon muuten tuli?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
- Paikkakunta: jkl
soitin tänään tohon numeroon ja sieltä saa kuin saakin 4.0 kampuroita...hinta 700-800e.CoupeGT kirjoitti:Ja vielä halvemmalla eräästä Tampereella sijaitsevasta merkkiliikkeestä... (vinkki vinkki)jouni kirjoitti:Ja tuollaistakin tuli joskus kirjoiteltua:
Jos joku on oikeasti kiinnostunut 2.8:n stroukkaamisesta, niin noita 4.0 V6 kampuroita saa hiottuna laakereineen n. 450-500e hintaan alla olevasta numerosta:
02-5387091
Tyypin/puljun nimeä en muista, mutta tuo jenkkiautoihin osia (yllätys yllätys) jenkeistä.
olisko jollain vihjeitä mistä sais halvemmalla?
mikässe tuo tampereen liike olis?
#1040
2600T
2600T
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Jos MT75-laatikolla kuuluu ylimääräisiä ääniä, niin kannattaa tsekata sen tuenta. En tiedä miten teillä on noissa viritetyissä vehkeissä se tehty, mutta V6 Sierrassa rupesi loota pitämään hirveää saundia kun kannatinkumi oli paskana ja laatikko roikkui väärässä asennossa.razorass kirjoitti:Kardaani voi aiheuttaa juurikin tuollaista jurinaa tietyissä nopeuksissa muttei välttämättä hana pohjassa. Been there, done that.MouTine kirjoitti:Ei ei... Jurina on juurikin sellaasta että esiintyy eri nopuksissa joka vaihteella. Kolmosella 80:ssä, nelosella 100:ssa ja vitosella 115:sta. Hieman on väliä onko kyseessä tasainen veto, kiihdytys vaiko motorjarrrutus. Tuo kardaani mikä mulla on, on todella hyvä ja eri värrää vaikka ajaisin rono pohjassa 5:lla. Ja muutenkin laatikko lämmetessään alkaa elämöimään tarkkaan korvaan enemmän. Ja mulle toi RVS käsittely ei todellakaan auttanut. Päinvastoin, sain suulilla vaan ilkkumista niskaan. =) Paska laatikko. Kun nyt vaan kestäisi tämän ajokauden...
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Apropoo... Nyt on MT-75 ollut alla ja kestänyt täysin ongelmitta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Apropoo mulla on edelleen sama vanha type 9 alla, joka ei edelleenkään vuoda öljyä eikä edelleenkään ole ilmaissut mitään väsymisen merkkejä.MouTine kirjoitti:Apropoo... Nyt on MT-75 ollut alla ja kestänyt täysin ongelmitta.

kop kop..
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mä en vaan jumalauta vaan tajua, mikä siinä on. Mulla on ainakin ihan täysin luottamus nollissa noihin Type-9 askeihin.razorass kirjoitti:Apropoo mulla on edelleen sama vanha type 9 alla, joka ei edelleenkään vuoda öljyä eikä edelleenkään ole ilmaissut mitään väsymisen merkkejä.MouTine kirjoitti:Apropoo... Nyt on MT-75 ollut alla ja kestänyt täysin ongelmitta.
kop kop..
Noo... toisaalta. Ei ole herraa näkynyt vielä ratapäivillä. Joko kerrankin päästäs vähän samaan aikaan radalle kikkailemaan? Me jo Lindholmin kanssa vähän koitettiin Jurvassa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
On ja on muistaakseni tehty nelivedon askista jossa laakerointi kestävämpi. En muista, Timppaa!?!?STOCKMANN kirjoitti:Kuinkas..eikös timpalla ole coupessa type-9 ja v vääntöä enemmän kun monilla autoissaan yhteensä? ja kestänyt...
Näistä on paha tehdä vertailuja kun kaikki kuitenkin ajaa erilailla. Toiset osaa vedättää niin ettei särje paikkoja toiset taas napsauttelee kytkimiä ylös korkeilta kierroksilta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
mulla kutosen vanha loora ja hyvin kestäny,paitsi synkrot 2:lla
ja on saanu isän kädestä lukemattomia kertoja,mitä hienoimmilla tavoilla
tai enimmäkseen paskarinkiä ja suoraan 1:llä ja siittä 2:lle ja kumit ne vaan jauhaa ilosesti,jarrulla vaan säätelee etenemis nopeuden
3:lla en o jaksanu kokeilla... ei pidä laatikko silti ääntä millään nopeudella


