sierraan boan tai bobin kone

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Elokuu 25. 11:08:54 2005

jos on suunnitelmissa tehdä sierra boan tai bobin tekniikalla niin tähän kannattaa tehdä kysymyksiä johon voivat muut vastata.


kanta-auto


jotta prosentteja ei tule liikaa niin kannattaa kohteeksi ottaa sierra jossa on valmiina kunnon alusta.

Abs jarrut olisivat plussaa koska siinä on valmiina takana levyjarrut.
jos auto on valmiina 2.8 tai 2.9 moottorilla niin silloin alusta on valmiiksi järeä ja vaihtaa ei tarvitse kuin jarru satulat eteen ja levyt.

tehon puolesta boa ja bobi voidaan katsastaa cossu sierran jarruilla ja katsastus konttorista riippuen abs jarruja voidaan kysyä.
2.8 ja 2.9 vaihteisto olisi valmiiksi boa/b sopiva ja sitäkään ei tarvi vaihtaa.
tässä toimessa säästytään kalliista kanta-auton tarkastuksesta (n.500€)

jatkan ku kerkeen ja tulee asiaa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja Meeme » To Elokuu 25. 12:03:06 2005

sierra friikki kirjoitti:jos on suunnitelmissa tehdä sierra boan tai bobin tekniikalla niin tähän kannattaa tehdä kysymyksiä johon voivat muut vastata.


kanta-auto


jotta prosentteja ei tule liikaa niin kannattaa kohteeksi ottaa sierra jossa on valmiina kunnon alusta.

Abs jarrut olisivat plussaa koska siinä on valmiina takana levyjarrut.
jos auto on valmiina 2.8 tai 2.9 moottorilla niin silloin alusta on valmiiksi järeä ja vaihtaa ei tarvitse kuin jarru satulat eteen ja levyt.

tehon puolesta boa ja bobi voidaan katsastaa cossu sierran jarruilla ja katsastus konttorista riippuen abs jarruja voidaan kysyä.
2.8 ja 2.9 vaihteisto olisi valmiiksi boa/b sopiva ja sitäkään ei tarvi vaihtaa.
tässä toimessa säästytään kalliista kanta-auton tarkastuksesta (n.500€)

jatkan ku kerkeen ja tulee asiaa
Eli käytännössä auton pitäisi sitten alunperin olla 2,8/2,9. Oliko ABS-jarruja ennen -90 valmistetuissa Sierroissa? Käyn viikonloppuna katsomassa sitä autoa jos mahdollista ja yritän selvittää mikä se on alunperin ollut. Toinen vaihtoehto olisi sitten se purku tai jotain. Hinta vaan on suht houkutteleva.
Miten erottaa boa ja bob koneet?
#1096

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 25. 12:24:45 2005

Meeme kirjoitti: Miten erottaa boa ja bob koneet?
LOL! =)

Edit. No ne on päällepäin ihan eri näköiset. Kuvat vaan haluun, ni kyllä selviää. Ei nyt ihan heti tullut muuta mieleen että BOA:ssa puola on takana ja BOB:ssä puolasetti on etupuolella konetta. Imusarja, plenumi ja suojamuovi on ihan erinäköisä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Elokuu 25. 12:50:07 2005

auton ei tarvi olla 2.8 tai 2.9 vaan se olisi hyvä että se olisi sellainen.
silloin ei tarvi laskea amuutosprosentteihin taka akselistoa ,tolppia, ohjaus järjestelmää,
eli silloin ei tarvita kanta auton tarkistusta.
muuttuvat osat ovat vain
jarru satulat
moottori ilman starttia ja laturia (ne käy v6 moottorista).

mallisarjan sisäisenämuutoksena se tuskin menee koska tämä moottori ei ole sierrasta.
ja sitten mikä parasta.
jos auton vuosimalli on alle vähäpäästöisyyden niin sen voi turbottaa ,tietyin rajoituksin.

jos vuosimalli on (tietyin varauksin) 87-90 ja katiton niin sit voi turbottaa ja voi joutua laittamaan katin.
tämäkin riippuu katsastus konttorin tulkinnasta.
jos auto on merkitty vähäpäästöiseksi niin sitten alkaa testirumba puolueettomalla tutkimus laitoksella esim VTT.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja Meeme » To Elokuu 25. 13:36:05 2005

MouTine kirjoitti:
Meeme kirjoitti: Miten erottaa boa ja bob koneet?
LOL! =)

Edit. No ne on päällepäin ihan eri näköiset. Kuvat vaan haluun, ni kyllä selviää. Ei nyt ihan heti tullut muuta mieleen että BOA:ssa puola on takana ja BOB:ssä puolasetti on etupuolella konetta. Imusarja, plenumi ja suojamuovi on ihan erinäköisä.
:oops: Löysin kuvan bob koneesta. Kyllä minä nyt siitä kuvia olen ennenkin nähnyt ja vanhan mina tunnistankin. Sormet vaan olivat niin nopeita kirjoittamaan, että ajatus tuli tunnin myöhemmin. Joku viisas on joskus sanonut että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vaikka tämä nyt aika lähelle meneekin. :D
#1096

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Elokuu 25. 16:34:24 2005

Omassa vuodelta -85 olevassa XR:ssä on abs:t ja uskoisin olevan alkuperäiset (myös cossuissa on ollut vakiona abs:t alusta alkaen, mutta meistä kukaan ei liene ole sellaiseen näitä motteja varmaan laittamassa?). XR4x4:ssä siis abs-jarrut ovat olleet lisävarusteena saatavissa.

Jokin FB-sarjan kone tuohon omaan on tarkoitus laittaa, BOA on jo hankittu. Kovasti BOB kiinnostaisi silti. BOB:in moottorinohjaus on muuten EEC-V, jossa on sisäänrakennettuna PATS käsittääkseni. BOA-mallisissa vielä "helpompi" EEC-IV.

nimim. näitä harkitaan sitten poly-puslien, alustasarjan ja kämpänvaihdon jälkeen enemmän.
#682

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Elokuu 25. 17:44:12 2005

En kauheasti ole näiden cosworth kuutosten kanssa heilunut mutta tuli mieleen että onko toi BOB Uusimman mallin scorpio cossusta?

Yhdellä kaverilla on täälläpäin 87 hatchback scorpiossa moinen moottori, Kauhea savotta oli sähkötöissä joita siihen tehtiin lähinnä moottorin ja laatikonohjauksen kanssa. Auto on alunperin 2.9 ghia.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » To Elokuu 25. 18:01:13 2005

Tupi kirjoitti: En kauheasti ole näiden cosworth kuutosten kanssa heilunut mutta tuli mieleen että onko toi BOB Uusimman mallin scorpio cossusta?

Yhdellä kaverilla on täälläpäin 87 hatchback scorpiossa moinen moottori, Kauhea savotta oli sähkötöissä joita siihen tehtiin lähinnä moottorin ja laatikonohjauksen kanssa. Auto on alunperin 2.9 ghia.
MoloA kirjoitti: BOB:in moottorinohjaus on muuten EEC-V, jossa on sisäänrakennettuna PATS käsittääkseni. BOA-mallisissa vielä "helpompi" EEC-IV.
Eikö se PATS ole omiaan lisäämään vaikeusastetta/työmäärää?
#1096

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Elokuu 25. 18:24:37 2005

Tupi: Kyllä, BOB on ns. mulkosilmä-koreista löytyvä kuuvetoinen.

PATS lisää tekemisen määrää ja iloa kyllä, siksi en aiokkaan säilyttää orkkisohjausta, jos BOB-koneeseen päädyn.
#682

P.Tupe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja P.Tupe » To Elokuu 25. 23:16:08 2005

Jos kanta-autona on vähäpäästöinen-90 dohc sedan, ja tekniikan luovuttajana kokonainen 2.9 24v scorpio niin saako scorpista kaiken tarvittavan tekniikan? Abs, jarrut, jne... Käykö sierrassa oleva vaihteisto suoraan boa koneeseen? Sain juuri tehtyä peltihommat tosta kopasta eikä kiinnostaisi hankkia uutta koppaa projektiksi... Ja tehoa pitäisi kumminkin saada lisää... :lol:

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Elokuu 25. 23:18:45 2005

DOHC-koneen perässä ollut vaihteisto ei käy. Vain kuuvetoisista sopii suoraan.
#682

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Elokuu 26. 9:02:59 2005

Mites nää konttorilla suhtautuu ABS-sierran perään, tarviiko vaihtaa 7,5" jos tekee takavedon?
#350

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 26. 9:12:52 2005

cosworthman kirjoitti:Mites nää konttorilla suhtautuu ABS-sierran perään, tarviiko vaihtaa 7,5" jos tekee takavedon?
olen kuullut että jotkut konttorit päästää tehokkaan auton läpi muutoskatsastuksesta aikka voiman siirto oliskin heikko tehoisesta.
mutta jos tekee sierran boa/b koneella niin miksi pitäisi jä'ttää voiman siirto tekemättä.
eihän siinä ole hauskaa korjailla joka viikko autoa perä ylhäällä.
en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit konttorin suhtautumisella abs perään koska periaatteessa abs perää ei ole olemassa.
on vain 7" ja 7.5" periä ja lukollisia ja lukottomia.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Elokuu 26. 17:19:43 2005

sierra friikki kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Mites nää konttorilla suhtautuu ABS-sierran perään, tarviiko vaihtaa 7,5" jos tekee takavedon?
olen kuullut että jotkut konttorit päästää tehokkaan auton läpi muutoskatsastuksesta aikka voiman siirto oliskin heikko tehoisesta.
mutta jos tekee sierran boa/b koneella niin miksi pitäisi jä'ttää voiman siirto tekemättä.
eihän siinä ole hauskaa korjailla joka viikko autoa perä ylhäällä.
en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit konttorin suhtautumisella abs perään koska periaatteessa abs perää ei ole olemassa.
on vain 7" ja 7.5" periä ja lukollisia ja lukottomia.
Oli hieman epätarkka tuo mun kommentti eli tarkotin ABS-perällä tavan mopo-ABS-sierran 7":sta. eli jos ABS-sierran muutoskatsastaa BOA:lla 7" perällä ja sit laittaa sen 7,5" myöhemmin.. Toisaalta jos löytyis sopiva kolmoscapri niin siihen tuota BOAaaaaaa :D :D
#350

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Elokuu 26. 17:36:27 2005

cosworthman kirjoitti:Toisaalta jos löytyis sopiva kolmoscapri niin siihen tuota BOAaaaaaa :D :D
No niin, nyt alkaa olla oikeat puheet... :wink:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 26. 22:36:42 2005

:D mää jo odotinkin että jouni herää keskusteluun :D
missähän xrissanen on ...lomalla?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Pe Elokuu 26. 22:44:07 2005

Lomalla varmaan ku ei kommenttia kuulu! :lol:

Syksy etenee.. jos alkas jäädä aikaa harrasteillekin :?
Pääsis tutkii sitä BOA mottii et mikä vikana...
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Elokuu 27. 22:20:13 2005

sierra friikki kirjoitti::D mää jo odotinkin että jouni herää keskusteluun :D
missähän xrissanen on ...lomalla?
KAIKKEA MUUTA... VIELÄ :!:

Sanoisin keskusteluun, että oli miten oli mutta näinhän se on :wink: Jos olette seuranneet enklanninpoikien Granada-Scorpio Online -keskustelua, siellä eestiläinen nimimerkki Def oli rakentanut viirusilmäscorpiin nimenomaan tuon bob-myllyn mulkkariscorpista noin vuosi sitten. Paljon oli juttua autosta ja kuvia, ja tässä kesällä huomasin että poika oli myynyt auton pois. No, sen ostaja hymyili kuin virtuaalihauki :D kun kertoili että oli vasta sen auton ostanut ja jo nyt myynyt pois. :arrow: Eli jotenkin tuntuu, tälläinen :evil: epäluuloinen :roll: kun olen, että siitä ei alun alkaenkaan tullut ns. soivaa peliä. Ja tuota vahvistavat nuo englannin gurutkin, että Bob on ongelmallinen istutettava toiseen autoon. BOA elis se käärmeskone rules.

Ja vielä... nokkaketjuhan on boassa tooosi piiiitkä ja tuplaketju, kun taas bobissa niitä on kaksi ja ne ovat yksinkertaisia ja lyhyempiä.

Ja vielä... loma alkaa vasta ensi torstaina, kun lentsikka nousee Rissalan kentältä kohti Altalyaa elikkäs turkinpippurimaata 8) 8) 8)
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Elokuu 27. 23:46:01 2005

xrissane kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti::D mää jo odotinkin että jouni herää keskusteluun :D
missähän xrissanen on ...lomalla?
KAIKKEA MUUTA... VIELÄ :!:

Sanoisin keskusteluun, että oli miten oli mutta näinhän se on :wink: Jos olette seuranneet enklanninpoikien Granada-Scorpio Online -keskustelua, siellä eestiläinen nimimerkki Def oli rakentanut viirusilmäscorpiin nimenomaan tuon bob-myllyn mulkkariscorpista noin vuosi sitten. Paljon oli juttua autosta ja kuvia, ja tässä kesällä huomasin että poika oli myynyt auton pois. No, sen ostaja hymyili kuin virtuaalihauki :D kun kertoili että oli vasta sen auton ostanut ja jo nyt myynyt pois. :arrow: Eli jotenkin tuntuu, tälläinen :evil: epäluuloinen :roll: kun olen, että siitä ei alun alkaenkaan tullut ns. soivaa peliä. Ja tuota vahvistavat nuo englannin gurutkin, että Bob on ongelmallinen istutettava toiseen autoon. BOA elis se käärmeskone rules.

Ja vielä... nokkaketjuhan on boassa tooosi piiiitkä ja tuplaketju, kun taas bobissa niitä on kaksi ja ne ovat yksinkertaisia ja lyhyempiä.

Ja vielä... loma alkaa vasta ensi torstaina, kun lentsikka nousee Rissalan kentältä kohti Altalyaa elikkäs turkinpippurimaata 8) 8) 8)
lähinnä itseäni ajatellen boan laittaisin ruiskuineen johonkin autoon.
ja bobin laittaisn vaikka mega spruitin kanssa.
silloin ei pitåisi olla ongelmia asennuksessa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Elokuu 28. 12:01:33 2005

MoloA kirjoitti:Omassa vuodelta -85 olevassa XR:ssä on abs:t ja uskoisin olevan alkuperäiset (myös cossuissa on ollut vakiona abs:t alusta alkaen, mutta meistä kukaan ei liene ole sellaiseen näitä motteja varmaan laittamassa?). XR4x4:ssä siis abs-jarrut ovat olleet lisävarusteena saatavissa..
Ollut muuten ihan kivan hintainen lisävaruste 17250mk vuonna 86.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Elokuu 28. 13:30:00 2005

Eikös täällä foorumilla joku virolainen kaupannut joku aika sitten Sierraa, jossa oli BOB kone vai muistanko täysin väärin? Kuviakin oli.

Säätämistä varmaan riittää, mutta ei kai sittenkään ole ns. Mission Impossible siirtää BOB toiseen autoon.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Elokuu 28. 16:03:08 2005

No olihan toi Def kuitenki ihan hyviä lukemia sillä saanut. 0-100km/h 7,3s ja mitä muuta siellä oli. Eli kai se ainakin ihan oikein on toiminut.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Elokuu 28. 21:34:49 2005

jouni kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Toisaalta jos löytyis sopiva kolmoscapri niin siihen tuota BOAaaaaaa :D :D
No niin, nyt alkaa olla oikeat puheet... :wink:
Joo mun mielestä kolmoscaprissa on munaa! Ei kenelläkään olis myytävänä rullaavaa mustaa capria? 8)
#350

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Elokuu 28. 22:13:13 2005

cosworthman kirjoitti: Joo mun mielestä kolmoscaprissa on munaa!
Niinpä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Elokuu 29. 11:09:19 2005

Sine: Kyseinen virolainen kauppasi BOB-konetta ja MT75-askia ja samalla joitakin muita palikoita, ei kokonaista autoa
#682

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Maaliskuu 22. 3:22:51 2011

Saakos ton BOB:in leimattua -85 farkkuun tai -90 vähäpäästöiseen koppaan millään konstilla?
Hmm tai olishan mulla sit vielä toi -87 sedanin "kori" :wink:
Vai pitääkö tässä nyt vielä ruveta cossun koria metsästämään :twisted:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Maaliskuu 22. 20:24:35 2011

Jaahas, tämä kameleontti-Scorpio Mk2 on siis kokemassa todennäköisesti viimeisen matkansa. Jonkun verran tullut seurattua tämän liikkeitä, kun se vielä oli A1-kunnossa alkaen siltä, joka sen maalautti. Sen jälkeen tuntuu, että siitä tuli täysi kiertopalkinto ja auto vaan kiersi koko ajan vaan pika pikaa seuraavalle. Jäi vain itselle ihmetys, että miksi se kiertää koko ajan... onko/oliko se siis ihan täysi miina? Kori ainakin näyttää ihmeen hyvin säilyneeltä.

En ole ostamassa, mutta näin henk. koht. vähän harmittaa kohtalo... mutta, peltiähän ne vaan ovat eikä niihin pidä rakastua.

Tekniikka vissiin on ok (?), katalysaattoreita siihen oli vaihdeltu myynti-ilmoituksien mukaan ja ilmeisesti laatikkoakin vaihdeltu useampaan otteeseen. Tuon mulkkari-mallin ja BOB:n käyntiin saaminen voikin sitten olla vähän visaisempi juttu. Britti foorumeilla kovasti väittävät BOB:n toimivan hyvin -91 BOA Scorpion ruiskun osilla. Tässä ensimmäisen sukupolven BOA:ssa on kaikista vähiten toiseen koriin siirrettäessä ”haittaavia” tekijöitä eli -95 on jos PAS siruavain, jota vanhassa ei ole.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Maaliskuu 22. 22:38:02 2011

Joo scorpista sen verran että helvetin hyvä koppa, kone ja sisusta, tuli vaan mitta täyteen noita pieniä sähkövikoja ja kun tosta edelleen puuttuu se nelosvaihde niin laatikkojumppaa olis ollut edessä, ja etupään puslat ihan lopussa sekä levyt kierot.
Ja tänään sit kohtalon käsi tuuppas pari autoa mun eteen niin että etukulma meni lyttyyn ja aikaisti mun suunnitelmia aika reippaasti, tai sanotaanko että ei tarvi enää puntaroida raaskiiko ton pistää lihoiksi :roll:
Tää sierra olis megaruutalla ja manuaalilla tulossa niin noista käyntiongelmista pitäis päästä eroon.
Penkit jo nakkasinkin sierraan ja meinasin että teen tosta ihan oman topikin että mitkä osat käy suoraan paikalleen ja mitkä vähän kovempaa heittämällä.
Nyt tarvis vaan se inssin näkökulma kyseiseen operaatioon että mihin koppaan toi kone lopulta asettuu.
Taitaa olla fiksuin että käyn konttorilta suoraan kysymässä.
Jaahas ja menipä taas vähän offiksi kun tarinasormet syyhyää :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Maaliskuu 22. 23:06:15 2011

vauhtipete kirjoitti:Penkit jo nakkasinkin sierraan ja meinasin että teen tosta ihan oman topikin että mitkä osat käy suoraan paikalleen ja mitkä vähän kovempaa heittämällä.
Oikein, kannattaa tehdä. Helpottaa sitten paljon meidän muiden arvuuttelua :D

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Maaliskuu 22. 23:41:30 2011

vauhtipete kirjoitti:tuli vaan mitta täyteen noita pieniä sähkövikoja ja kun tosta edelleen puuttuu se nelosvaihde niin laatikkojumppaa olis ollut edessä,
Tässähän pitäs olla melkein uus laatikko, eli uskosin et laatikko ei pelaa johtosarjan takia.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Maaliskuu 23. 1:54:01 2011

Sine kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Penkit jo nakkasinkin sierraan ja meinasin että teen tosta ihan oman topikin että mitkä osat käy suoraan paikalleen ja mitkä vähän kovempaa heittämällä.
Oikein, kannattaa tehdä. Helpottaa sitten paljon meidän muiden arvuuttelua :D
Onko toiveita, FAQ vai projektit osioon? Vai molempiin :D
henu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:tuli vaan mitta täyteen noita pieniä sähkövikoja ja kun tosta edelleen puuttuu se nelosvaihde niin laatikkojumppaa olis ollut edessä,
Tässähän pitäs olla melkein uus laatikko, eli uskosin et laatikko ei pelaa johtosarjan takia.
Tota epäilin itekkin, tai sit kasauksessa käynyt joku "oho" kun varsinkin kylmänä tuntuu sellainen pieni kierrosten tippuminen ihan kuin heittäis sen nelosen päälle mutta luistaa ihan *tusti tai jotain.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Maaliskuu 23. 16:10:06 2011

vauhtipete kirjoitti:
Sine kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Penkit jo nakkasinkin sierraan ja meinasin että teen tosta ihan oman topikin että mitkä osat käy suoraan paikalleen ja mitkä vähän kovempaa heittämällä.
Oikein, kannattaa tehdä. Helpottaa sitten paljon meidän muiden arvuuttelua :D
Onko toiveita, FAQ vai projektit osioon? Vai molempiin :D
Tuolla Scorpio FAQ

Scorpio Mk1, facelift ja Mk2 erot?
viewtopic.php?f=13&t=147842

Sitten oli toinen missä Sierra <=> Scorpio, mutta en äkkiseltään löytänyt sitä.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Maaliskuu 23. 23:31:15 2011

Sine kirjoitti:Sitten oli toinen missä Sierra <=> Scorpio, mutta en äkkiseltään löytänyt sitä.
Tollasen kyselyn itsekin tehnyt joskus mutta ei vaan löydy.
Onko muuten kellään tiedossa henkilöä joka kyseisen moottorinvaihdon olis tehnyt, jos tulee jotain kysyttävää?
Vielä parempi jos olis klubilaisia :D
Konttorilta en vielä ehtinyt kysellä mutta jos kuvitellaan että täytyy xr:ään verrata ja moottori menee omavalmisteen tekemiseksi niin mihin koneisiin noi cossun kannet käy?
Ja tarkistaako lohkon numeroita kukaan? Jos kävis vaan kuristettuna penkittämässä ton ja kertois kirkkain silmin mistä autosta alakerta leikisti on O:)
Tänään kun purkasin tunnin tota imusarjaa niin vannoin että tulee läppärungot tilalle makso mitä makso :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Maaliskuu 23. 23:48:15 2011

vauhtipete kirjoitti: Tänään kun purkasin tunnin tota imusarjaa niin vannoin että tulee läppärungot tilalle makso mitä makso :lol:
Imusarja maksaa n.500£ ja 6 x Jenveyt päälle n.1200£...
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Maaliskuu 24. 0:23:51 2011

Jari H kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti: Tänään kun purkasin tunnin tota imusarjaa niin vannoin että tulee läppärungot tilalle makso mitä makso :lol:
Imusarja maksaa n.500£ ja 6 x Jenveyt päälle n.1200£...
Ajattelin vähän enemmän tee-se-itse tyyppistä ratkaisua :-$
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: sierraan boan tai bobin kone

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Maaliskuu 24. 0:42:00 2011

vauhtipete kirjoitti: Ajattelin vähän enemmän tee-se-itse tyyppistä ratkaisua :-$
Sitä kyllä noiden koneiden kanssa saa harrastaa, valmiita ralliosia ei juuri ole saatavana. Ei varsinkaan niitä tarpeellisia osia.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Vastaa Viestiin