Riesan imuputkistosta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

speedi
Ylläpitäjä

Riesan imuputkistosta

Viesti Kirjoittaja speedi » Pe Elokuu 26. 13:58:39 2005

Tyhmiä kysymyksiähän ei ole niin uskaltaa kysyä, elikkä mikä on se ylimääräsen näkönen laatikko suodatinkotelon ja ruiskun välissä? Imuääntenvaimennin?

Oon aikoja sitte pistäny vv-suodattimen (hyöty kyseenalaista) filtterikotelon tilalle letkun päähän, mutta sitä isompaa boksia en viittiny alkaa sahaileen irti. Kehtaako sen nykästä pois siitä, kunhan tietty se pätkä missä anturi on kiinni jää paikalleen? Tulis se vv-filtteri heti siihen perään.

Muistan jossain nähneeni semmosenkin että vv-filtteri oli *suoraan* ruiskussa kiinni, mutta eihän se niin pelannu omassa ainakaan :oops:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Riesan imuputkistosta

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Elokuu 26. 14:04:24 2005

kiljupulkka kirjoitti:Tyhmiä kysymyksiähän ei ole niin uskaltaa kysyä, elikkä mikä on se ylimääräsen näkönen laatikko suodatinkotelon ja ruiskun välissä? Imuääntenvaimennin?

Oon aikoja sitte pistäny vv-suodattimen (hyöty kyseenalaista) filtterikotelon tilalle letkun päähän, mutta sitä isompaa boksia en viittiny alkaa sahaileen irti. Kehtaako sen nykästä pois siitä, kunhan tietty se pätkä missä anturi on kiinni jää paikalleen? Tulis se vv-filtteri heti siihen perään.

Muistan jossain nähneeni semmosenkin että vv-filtteri oli *suoraan* ruiskussa kiinni, mutta eihän se niin pelannu omassa ainakaan :oops:
Se musta boksi on imuäänenvaimentaja, sen voi ottaa pois jos haluaa karmeat imuäänet. Suoraan läppäkotelossa oleva suodatin ei toimi koska silloin putkessä oleva tyhjäkäyntiventtiili jää pois.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Pe Elokuu 26. 14:08:50 2005

Joo ei se pelannutkaan suoraan ruiskussa kiinni, mut tosiaan oisko nettiautossa ollu myynnissä aikonaan riesa jossa näin oli tehty. Tiedä sitte siitä miten ratkaistu...

Nouseeko ne imuäänet ihan hervottomasti sitte ilman sitä laatikkoo? Ei sillä että tää kärry hiljanen ois muutenkaan, 2,5" putkisto pitää siitä huolen vähän liiankin hyvin, vaikka 2 vaimennintakin muka on...

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Elokuu 26. 14:10:08 2005

kiljupulkka kirjoitti:Joo ei se pelannutkaan suoraan ruiskussa kiinni, mut tosiaan oisko nettiautossa ollu myynnissä aikonaan riesa jossa näin oli tehty. Tiedä sitte siitä miten ratkaistu...

Nouseeko ne imuäänet ihan hervottomasti sitte ilman sitä laatikkoo? Ei sillä että tää kärry hiljanen ois muutenkaan, 2,5" putkisto pitää siitä huolen vähän liiankin hyvin, vaikka 2 vaimennintakin muka on...
Siihen tulee sellanen lehmä saundi, möö möö möö :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Pe Elokuu 26. 14:19:08 2005

No, taidan kokeilla... ei niitä kuule kuitenkaan ton pörinän läpi.

Sitä vaan ei saa takas jos sahaa irti siitä anturin perästä :?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Elokuu 26. 17:14:57 2005

dokkilaisessa on kyllä kivat imuäänet kun sen vaimentimen ottaa pois :-) ääni ei siis muutu yhtään tyhjäkäynnillä eikä normaaliajossa mut kaasu pohjassa kuuluu kovat imuäänet :-)

noin mullakin on filtteri.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 26. 17:18:06 2005

Mitäs kun tuolla scorpio clubilla oli vähän aikaa sitte juttua, että ton pois ottaminen aiheuttais kaasuun jonkinmoisen viiveen???
Liekö mitään perää.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Pe Elokuu 26. 17:57:05 2005

samiharju kirjoitti:noin mullakin on filtteri.
Noin juuri ajattelin. Onpa muuten puhtaan näkönen, just pakasta vetästy? :D

Mut tuo kaasuviive, pitääkö paikkaansa? Kokeilemalla selviäis mut ei huvittais sahata poikki jos siitä haittaa koituu.

Rajoittaneeko se imuääntenvaimennin edes kovin sitä vetoa... Ois vaan nätimmän näkönen ilman kun kerta filtteriboksikin on irti vedetty.

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Elokuu 26. 19:27:28 2005

Mulla oli dokkilaisessa filtteri kiinni ilman imuäänenvaimenninta, en kyllä huomannu mitään äänen nousua normaaliajossa. Eipä juuri muutenkaan imuäänet noussu. Mistään kaasuviiveestä en oo koskaan kuullu, lieneekö totta? Itse ostin romikselta imuputkiston joten ei tarvinnut sahata orkkista poikki.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Elokuu 26. 19:48:42 2005

ei mitää viiveitä.. ihan oikein arvattu, kuva otettu heti asennuksen jälkeen.. vajaa viikko sitten :-) Simota on filtterin merkki.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Elokuu 26. 19:55:25 2005

Mulla on samanlaisesti asennettu Pipercross vaahtosuodatin kuin kaima Samilla ja ei se mitään häiritsevän kovaa ääntä pidä. -92DOHCissa oli K&N suoraan läpässä ja tyhjäkäyntivena letkuissa ja se oli äänekkäämpi tyhjäkäynnilläkin. DOHCin alkuperäisestä ilmanputsarista ei ole kokemusta miten virtaa, mutta sehän taitaa ottaa ilmaa lokarista/sen edestä ja vapari vetää sitä yleensä konehuoneesta eli lämmintä ilmaa ja tehot voi vaikka laskea. Mitä taas viiveeseen tulee niin epäilen ettei toosia ole viritetty mitään ahtopulsseja antamaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Pe Elokuu 26. 20:24:49 2005

Mietinkin ettei oma viltteri tuolta oo näyttäny vähään aikaan... Aiheeseen liittyen toinen kyssäri, miten noiden vv-suodattimien pesun laita? Millä/miten kärsii pestä ja kuinka usein suositus? Jostain kuulin jopa ettei kannata tai saa pestä mut ei niillä hinnoilla uusia osteta kovin usein. :shock:

Mutta jos tohon kohti sen iskee niin taitaa ajon aikana vetää aika raitista ilmaa, on melkolailla just maskin takana tossa. Ei oo umpinainen maski niin päästää ilmaa hyvin.

Vastaa Viestiin