sierra 4wd stw <-> perus 2wd alusta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

sierra 4wd stw <-> perus 2wd alusta

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 28. 18:22:56 2005

Kokemuspohjaista tietoa vailla, eli sopiiko esim perus 2wd sierran madallusjouset 4wd kutos farkkuun? entäs iskarit, sopiiko heitellä ristiin?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Elokuu 28. 19:37:04 2005

Oletus: tavallinen 2WD Sierra on OHC moottorilla.

Kannattaa huomioida V6 vs. OHC paino, jos jouset ovat OHC:sta.

V6:ssa ainakin keulan jouset on jäykemmät kuin 2.0 OHC:ssa. Olin jo itsekin ostamassa Skorppiin DOHC:n madallusjouset ja sitten muistin tuon painoeron moottoreissa.

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Su Elokuu 28. 21:22:52 2005

Etuiskarit ja jouset on samanlaiset farkussa ja perusmallissa(sedan?)

Takaiskarit ja jouset erilaiset farkussa kuin perusmallin(sedan?) Madallusjouset ainakin, tavalliset ehkä voi olla samanlaisia.

Nelivedon takapään luulis olevan samanlainen kuin takavedon, en ole varma, mutu juttuja. Itsellä on vaan ollu urheilumallin farkkuja eli takavetoisia.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Elokuu 28. 21:28:17 2005

Muu kaikki periaatteessa käy paitsi etuiskarit jotka on nelikossa halkaisijaltaan 5cm ja 2wd 4,5cm
#350

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 14. 16:48:54 2005

cosworthman kirjoitti:Muu kaikki periaatteessa käy paitsi etuiskarit jotka on nelikossa halkaisijaltaan 5cm ja 2wd 4,5cm
eli siis xr4i tms madallusjouset kelpaa heittää 4wd 2.8i farmariin?

kun mulla ois hyllyssä kaksi paria madallus takajousia ja yksi täysi setti niinikään punaisia madallusjousia sekä sachs kaasuiskarit yms sälää..

ongelma nyt siis tulis niiden etujousien kanssa.. eli jos jollain on 4wd kutosen etu madallusjouset niin kaupata saa.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Marraskuu 14. 18:32:28 2005

Melkeen joka merkillä joka madallusjousia farkkusierraan tekee niin lukee että ei käy 4x4 malliin..?

Spaxilla on kuitenkin alustasarja (jouset+iskarit) Jonka pitäs tietojen mukaan käydä sekä 2wd että 4wd..?

Pitäs kanssa saaha vähä alemmas tuota omaa farkkunelikkoa mut ei viitis kuitenkaan rälläköidä... :roll:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Kesäkuu 24. 21:57:32 2006

vanhaa ylös.

olen todennut että 2wd farmari Sierroissa on kahta eri halkaisijalla olevaa takajousta, tavallinen ja "kuorma" malli. ja nämä eivät sovi ristiin koska jousen ylätuki on eri kokoinen. En ole vielä tonne omaan nelikkoon alle katsonut tuon asian tiimoilta mutta oletan että sinne menee "kuormamallin" madallusjousi.

V6 nelikon etupään jousitus on mulle edelleen mysteeri..

jos joku on laittanut 4x4 v6 farkku sierraan MADALLUSJOUSET niin voisi valottaa tänne päin speksejä ja mistä ostit / hinta.

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Su Elokuu 6. 23:01:25 2006

cosworthman kirjoitti:Muu kaikki periaatteessa käy paitsi etuiskarit jotka on nelikossa halkaisijaltaan 5cm ja 2wd 4,5cm
Onko etuiskarin pituudessa eroa 2wd vs 4wd, siis paksuuden lisäksi?
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Vastaa Viestiin