Orionin vaihdevivuston vaihto -> vaihteet hukkaan :)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Orionin vaihdevivuston vaihto -> vaihteet hukkaan :)
eli vaihtelin tossa vivuston orioniin ja nyt toimii huonosti, vapaata ei ollenkaan ja jotain vaihteita saa runnomalla päälle.
Vivustoa vaihtaessa avasin vahingossa yhen ylimääräsen ruuvin, pyöreä kuuskolo ruuvi joita oli 2 lisää, siitä kepin alta, ja se ilmeisesti piti jotain jousta tai jotain vastaavaa...
Eli ilmeisesti toi vivuston säätö pitäisi tehdä mutta miten?
Vivustoa vaihtaessa avasin vahingossa yhen ylimääräsen ruuvin, pyöreä kuuskolo ruuvi joita oli 2 lisää, siitä kepin alta, ja se ilmeisesti piti jotain jousta tai jotain vastaavaa...
Eli ilmeisesti toi vivuston säätö pitäisi tehdä mutta miten?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
kyllähän sitä kokeilis ku tietäs miten/mistä 
siis meinaatteko että sielä lootan päästä vaan sitä tankoo erikohtiin?
eli jos se on vaikka millin vääräs kohtaa niin sitten saa vaihteet sekasin?
suurin ongelma on että vapaata ei saa ollenkaan, eli ei missään asennossa keppi heilu vapaasti...

siis meinaatteko että sielä lootan päästä vaan sitä tankoo erikohtiin?
eli jos se on vaikka millin vääräs kohtaa niin sitten saa vaihteet sekasin?
suurin ongelma on että vapaata ei saa ollenkaan, eli ei missään asennossa keppi heilu vapaasti...
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
sen yhden ruuvin otin pois, mikä ilmeisesti kangottaa tai jotain jotain vieteriä, lieneekö se sitten sekottanut tuon, pitää huomenna koittaa purkaa se ja kattoo mitä se sisältää...Arska kirjoitti:Ota koko paketti irti, pura ja kasaa uudelleen. Jollain tavalla olet ehkä sohlinut ne keppisysteemin palat ja vieterit sekaisin.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
ymmärrän kyllä tämän, mutta säätämällä mistä? kerran noin naurattaa niin voi jakaa tietoakin sittenTulBOsliperi kirjoitti:joo eipä sitä palio saa kun säätämällä oikeeseen kohtaan..

siis laatikon päästä oon yrittäny, mutta ei apua, ja kepin alla kotelo, mitä en ole avannut, mutta siinä noita ruuveja jotka jotain jousia tjsp pitelee tai jäykistää... Näistäkö säätöä jotenkin?
auttaisi paljon kun tietäisi millainen härveli tuo sisältä on, mutta eiköhän sekin huomenna selviä kun sen availee, mutta tosiaan ajattelin että tapahtuuko se säätö tuon kotelon ruuveista jollain tapaa, ja jos sen avaa niin lentääkö 100x jousta omille teille...

Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
ei siellä kotelon alla mitään ydinfysiikkaa olekondis kirjoitti:ymmärrän kyllä tämän, mutta säätämällä mistä? kerran noin naurattaa niin voi jakaa tietoakin sittenTulBOsliperi kirjoitti:joo eipä sitä palio saa kun säätämällä oikeeseen kohtaan..![]()
siis laatikon päästä oon yrittäny, mutta ei apua, ja kepin alla kotelo, mitä en ole avannut, mutta siinä noita ruuveja jotka jotain jousia tjsp pitelee tai jäykistää... Näistäkö säätöä jotenkin?
auttaisi paljon kun tietäisi millainen härveli tuo sisältä on, mutta eiköhän sekin huomenna selviä kun sen availee, mutta tosiaan ajattelin että tapahtuuko se säätö tuon kotelon ruuveista jollain tapaa, ja jos sen avaa niin lentääkö 100x jousta omille teille...

panitko muuten ihan uuden systeemin vaiko jonkun toisen vanhan?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No ota vaikka koko helahoito irti laatikosta ja kokeile jos sitten keppi liikkuu normaalisti. Jos itse kepissä ei ole vikaa, niin laita takaisin laatikkoon kiinni, mutta kiristä vain ihan hennosti. Sitten ohjaamoon kokeilemaan varovasti vaihteita ja jos ei ole kohdallaan, niin hivenen voimaa käyttämällä saat sitä kiristystä vielä liikuteltua. Sitten kun on kaikki kohdallaan, niin käyt konehuoneen puolella kiristämässä sen kiinnityksen laatikkoon.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
keppi liikkuu ihan hyvin irti ollessaan, ja laatikon päässä oleva itse vaihteensiirtäjän tankokin liikkuu kivasti, ja siitä sa hyvin vaihteet päälle ym, mutta heti kun laittaa kepin kiinni, niin vapaata ei saa mitenkään esille, eli keppi on jäykkä eikä liiku sivuttain ollenkaan, eteen ja taakse siirtäessä menee jotku vaihteet päälle, ja sitten joka suuntaan runnomalla saa jotain muitakin pykäliä kaivettua...JesseT kirjoitti:No ota vaikka koko helahoito irti laatikosta ja kokeile jos sitten keppi liikkuu normaalisti. Jos itse kepissä ei ole vikaa, niin laita takaisin laatikkoon kiinni, mutta kiristä vain ihan hennosti. Sitten ohjaamoon kokeilemaan varovasti vaihteita ja jos ei ole kohdallaan, niin hivenen voimaa käyttämällä saat sitä kiristystä vielä liikuteltua. Sitten kun on kaikki kohdallaan, niin käyt konehuoneen puolella kiristämässä sen kiinnityksen laatikkoon.
vivusto on käytetty, mutta autosta mistä sen otin niin pelasi ihan moitteetta.
eli siis onko se ihan milli peliä sielä laatikon päässä se vivuston kiinnitys? koitin 4 eri kohtaa eikä kepin elämä muuttunut miksikään...
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Ylläpitäjä
kondis kirjoitti:keppi liikkuu ihan hyvin irti ollessaan, ja laatikon päässä oleva itse vaihteensiirtäjän tankokin liikkuu kivasti, ja siitä sa hyvin vaihteet päälle ym, mutta heti kun laittaa kepin kiinni, niin vapaata ei saa mitenkään esille, eli keppi on jäykkä eikä liiku sivuttain ollenkaan, eteen ja taakse siirtäessä menee jotku vaihteet päälle, ja sitten joka suuntaan runnomalla saa jotain muitakin pykäliä kaivettua...JesseT kirjoitti:No ota vaikka koko helahoito irti laatikosta ja kokeile jos sitten keppi liikkuu normaalisti. Jos itse kepissä ei ole vikaa, niin laita takaisin laatikkoon kiinni, mutta kiristä vain ihan hennosti. Sitten ohjaamoon kokeilemaan varovasti vaihteita ja jos ei ole kohdallaan, niin hivenen voimaa käyttämällä saat sitä kiristystä vielä liikuteltua. Sitten kun on kaikki kohdallaan, niin käyt konehuoneen puolella kiristämässä sen kiinnityksen laatikkoon.
vivusto on käytetty, mutta autosta mistä sen otin niin pelasi ihan
moitteetta.
avaa se koko hela hoita..itelläni oli samanlainen ongellama täs joku aikaa sitten..sielä muovi kotelon pohjassa on "paikat" sille vaihdekepin päälle luulisin jotta on mennyt vähäsen väärään paikaan..
-
- Ylläpitäjä
Kannattaa se kaveri ottaa mukaan siihen hommaan.. Mielellään sellainen joka ei ole kuuro.. Sen vaihteiston nakseen kuullee (ainakin omassa) varsin selvästi jo ohjaamoonkin ja siitä pystyy päättelemään suurin piirtein, että onko sinne päinkään.. Ensiksi kokeilee säätää sen pituussuunnan (esim. 3-4 tai 1-2) ja sitten vaakatasoa. Jos pituussuunta on päin **rsettä, et vapaata kyllä löydä ja toinen puoli vaihteista menee vain huulelle.. Ja ajamalla kannattaa kokeilla vasta kun on sinne päin 

-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
jooJesseT kirjoitti:Tässä vaiheessa auttaa varmasti hirveästi jos kerron, että se asento kannattaa merkitä ennen kuin purkaa.

mutta nyt on loistavat vaihteet, ja se todellakin oli milli peliä tuo homma, koittelin silloin aluksi erikohtia, mutta en todella osannut ajatella että noin tarkasti pitää olla.
kiitoksia kaikille vastanneille.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001