Vaihdelaatikko ja motti helpoiten irti?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Vaihdelaatikko ja motti helpoiten irti?

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Elokuu 29. 11:26:03 2005

Kysympä nyt kun tuossa olen pähkäillyt, että miten tuollaisesta mk4 escosta lähtee helpoiten kyseiset kapistukset irti? Kaikki muu on purettu ympäriltä paitsi itse mosa ja looda on vielä kiinni rungossa/toisissaan, mitään apulaitteita ei ole siis tiellä. Tossa jossakin topicissa puhuttiin näiden kiinnittämisestä, mutta tässä irroittamisesta. Kyseessä on CVH 1.6..

Vetaritkin on irti. Mitä tutkailin niin laatikko on vielä kiinni runkopalkissa, mutta moottorissa ei enään ole kiinni pultteja, entäs miten tuo vaihdevivusto missäs se on kiinni tarkalleen? Onko jotain muuta hyvä tietää? Sen sanon että alakautta ei ole mahdollista irroittaa vaan irroitus tapahtuu yläkautta ainakin moottorilla. Loodan voi kyllä pudottaa alle jos se on mahdollista?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Re: Vaihdelaatikko ja motti helpoiten irti?

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ma Elokuu 29. 12:39:03 2005

cossuton kirjoitti:Kysympä nyt kun tuossa olen pähkäillyt, että miten tuollaisesta mk4 escosta lähtee helpoiten kyseiset kapistukset irti? Kaikki muu on purettu ympäriltä paitsi itse mosa ja looda on vielä kiinni rungossa/toisissaan, mitään apulaitteita ei ole siis tiellä. Tossa jossakin topicissa puhuttiin näiden kiinnittämisestä, mutta tässä irroittamisesta. Kyseessä on CVH 1.6..

Vetaritkin on irti. Mitä tutkailin niin laatikko on vielä kiinni runkopalkissa, mutta moottorissa ei enään ole kiinni pultteja, entäs miten tuo vaihdevivusto missäs se on kiinni tarkalleen? Onko jotain muuta hyvä tietää? Sen sanon että alakautta ei ole mahdollista irroittaa vaan irroitus tapahtuu yläkautta ainakin moottorilla. Loodan voi kyllä pudottaa alle jos se on mahdollista?
miksei ole mahdollista ottaa alakautta pois koko läjä???ite olen niitä ainakin alakautta ottanut ja laittanut..alakautta on helppo ottaa koneeseen vain moottori nosturi kiinni ja kannakkeet irti ja laskea kone lattialle ..sit nostaa koria vain ylöspäin ja vetää kone pois alta..ite oon ottanut näin ainakin koko paketin!ja niistä vaihdevivustoista sen verran että laatikon päästä vain irti voi merkata vähän merkkiä siihen vaihdevipuun jotta on sitten helpompi säätää oikeeseen kohtaan :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 29. 13:09:52 2005

Se nyt on ihan sama ottaako sen ylä vai alakautta. Yläkautta tulee myös kumpikin pakettina sen kun vaan suoraan nostaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Elokuu 29. 15:17:47 2005

JesseT kirjoitti:Se nyt on ihan sama ottaako sen ylä vai alakautta. Yläkautta tulee myös kumpikin pakettina sen kun vaan suoraan nostaa.
Eli paras on nostaa laatikko ja motti yhdessä, kun vain laatikosta on irroittanut sen vivuston? Se olisi ehkä tässä tapauksessa helpoin kikka, koska auto makaa ruohikon päällä ja maa suht huteraa että autoa viittis rupee nostelee korkeelle :(

Tämä helpoittaa hommaa jokseenkin, koska sitten se on easyhomma irroittaa laatikko kun ei ole runkoa tiellä :)
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Vastaa Viestiin