Cvh 1.6 efi:n alavääntö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
Cvh 1.6 efi:n alavääntö
Ongelmana on otsikon mukaisen koneen olematon alavääntö alle 2000rpm ja tyhjä käyntiäkin käy huonosti 1000rpm ravistellen.
Käyntiin laitettaessa pitää painaa kaasua,muuten saa startata tosi pitkään..
Imuilmavuotoa epäilin mutta en toistaiseksi ole mitään siihen viittaavaa löytänyt.
Käyntiin laitettaessa pitää painaa kaasua,muuten saa startata tosi pitkään..
Imuilmavuotoa epäilin mutta en toistaiseksi ole mitään siihen viittaavaa löytänyt.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
muistaakseni 268tkm ajettu(tai 368Sine kirjoitti:Onko tietoa ajokilometreistä? Minulla 270 tkm ajetusta oli pari nokkaa lähes kadonnut, silti härveli vielä toimi. Raksutti kyllä aika miehekkäästi.

pitäisköhän lyödä zetecci keulalle?
jos sen lain puitteissa saa tehdä kun tuo on vähäpäästöinen.
rs2000:sen 16v kun laittais niin sittehän se olisi melkein rs4

Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- Ylläpitäjä
Mulla on kanssa niin loppuun ajettu cvh kun olla ja osaa (260tkm). Pitää helvetinmoista nakutusta ihan kaikilla kierroksilla, vääntöä ei ole ollenkaan. Nykyinen käyntiääni muistuttaa kuplavolkkaria matalemmilla kierroksilla
Mutta kukkuu edelleen
Olen odotellut koska tuo heittää lusikan nurkkaan, tosin kohta tuo kammetaan keulilta poies joka tapauksessa.


-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
kaverin 1.6 cvh efi orion oli ~270000 ajettu ja piti kamalaa nakutusta läpi kierrosalueen, toimi kyllä muuten ihan ok. joku kaunis kerta tyhjäkäynniltä meni jakoremmi ja siitä remonttiin.
uusiks meni venat, nokka, nostajat ja keinut. tietysti jakopään osat vaihdoin myös.
muutaman sadan kilsan sisäänajon jälkeen laitoin sinne vielä jotku fordin öljyt sisään, sanoivat varaosaliikkeessä, et sitä kyseistä öljyä laitetaan zetec ja cvh moottoreihin ja ovat kuulemma nostajat hiljaset sillä..? en sit ton todenperäisyydestä tie, mut nyt on remontin jälkeen ajettu noin 3000km ja ainakaan vielä ei nakuta lainkaan.
uusiks meni venat, nokka, nostajat ja keinut. tietysti jakopään osat vaihdoin myös.
muutaman sadan kilsan sisäänajon jälkeen laitoin sinne vielä jotku fordin öljyt sisään, sanoivat varaosaliikkeessä, et sitä kyseistä öljyä laitetaan zetec ja cvh moottoreihin ja ovat kuulemma nostajat hiljaset sillä..? en sit ton todenperäisyydestä tie, mut nyt on remontin jälkeen ajettu noin 3000km ja ainakaan vielä ei nakuta lainkaan.
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Jep. Tuossa on loppujen lopuksi aika tuljaaminen muutenkin, jos vaihtaa cvh:n tilalle zetecin. Luonnollisesti konehuoneen sähköt menee uusiksi + imu- ja pako puoli, lisäksi joutuu vaihtamaan öljypohjaa ja öljynkeräys putken 1.8:sta(siis jos 2.0l tulossa). Huomattavasti helpompi swappi jos esco on jo valmiiksi zetecci koneella (niinku nyt näyttää olevan).Sine kirjoitti:Jos Zeteciin siirryt, niin sitten samantien 2.0. Menee kyllä sitten ruiskupuolelta osia vaihtoon, jos CVH => Zetec swapin meinaat tehdä.
EDIT: Siis cvh:han tuo näyttä olevan eikä zetec siis

Viimeksi muokannut Kehmu, Ti Syyskuu 6. 21:53:27 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
mondeo 130 heppanen olisi varmaan järkevin, eiköhän se kannata kaikki ruiskuosat samalla vaihtaa.Sine kirjoitti:Jos Zeteciin siirryt, niin sitten samantien 2.0. Menee kyllä sitten ruiskupuolelta osia vaihtoon, jos CVH => Zetec swapin meinaat tehdä.
Jarrut yms sitten pitäis varmaan ottaa xr3i:stä kun eikös se vastannu rs2000:sta.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
saahan sinne koneen vaikka Fouga Magisterista, mielenkiinnosta se on vaan kiinni että jaksaa asentaa....Kehmu kirjoitti:Jep. Tuossa on loppujen lopuksi aika tuljaaminen muutenkin, jos vaihtaa cvh:n tilalle zetecin. Luonnollisesti konehuoneen sähköt menee uusiksi + imu- ja pako puoli, lisäksi joutuu vaihtamaan öljypohjaa ja öljynkeräys putken 1.8:sta(siis jos 2.0l tulossa). Huomattavasti helpompi swappi jos esco on jo valmiiksi zetecci koneella (niinku nyt näyttää olevan).Sine kirjoitti:Jos Zeteciin siirryt, niin sitten samantien 2.0. Menee kyllä sitten ruiskupuolelta osia vaihtoon, jos CVH => Zetec swapin meinaat tehdä.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Fougan pölynimurista on vaan vähän vaikeampi todistella että litratilavuus ja teho ei ylitä sallituja rajoja verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan. Akselitehon voi vielä määrittääkin, mutta mites sitten se työntövoima siihen lisätään? Kovista ahtopaineista voi myös nousta polemiikkia kun se yksiasteinen radiaaliahdinkin voi tuottaa yllättävän suuret paineet. Jos lentokoneen moottoreita ruvetaan pistämään, niin joku redigon pata voisi olla järkevämpi ratkaisu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
magister teki joskus lähtemättömän vaikutuksenJesseT kirjoitti:Fougan pölynimurista on vaan vähän vaikeampi todistella että litratilavuus ja teho ei ylitä sallituja rajoja verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan. Akselitehon voi vielä määrittääkin, mutta mites sitten se työntövoima siihen lisätään? Kovista ahtopaineista voi myös nousta polemiikkia kun se yksiasteinen radiaaliahdinkin voi tuottaa yllättävän suuret paineet. Jos lentokoneen moottoreita ruvetaan pistämään, niin joku redigon pata voisi olla järkevämpi ratkaisu.

pistä privaa jos omistat kattilan magisterista tai redigosta

Pasi Ojennuksella oli muuten joskus jettidragsteri jossa oli ko.magisterin kone ja teki vielä jälkipolttimenkin siihen

Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jep.
Kuten silloin juteltiin noista myllyistä. Jos haluat muuttaa tuon käyttis farkun Zeteciksi, ottaa se aika paljon muutosta tekniikkaan. Ruiskut, kone, kytkin, vaihteisto. Koneen tyypistä sitten riippuen muutkin muutokset jarruihin jne.
Tuollaisen EFI:n remppa tekee sen 1100 euroa jos tekee itse ja hyvin. Tuohon hintaan ei vielä saa poruutettua ja uusia mäntiä mutta kaikki muu onkin sitten läpikäyty. Tuollaisen rempan jälkeen koneella taas kyllä ajaa vielä paaaaljon kilsoja.
Foorumillakin on ollut muutamia rempattuja EFI myllyjä kaupan, muistaakseni jotakin 700-800 euron hintaan.
Ei tuollainen EFI ole mitenkään hassumpi kone kun se on oikeasti kunnossa. Ihan mukavasti vääntää ja kierroksilla kirmaa
Kannattaa miettiä mitä käyttikseltä sitten oikeasti haluaa. Tuollaiset Zetec farkut ovat aika halpoja pirssejä ostaa kunnossa olevinakin.
Kuten silloin juteltiin noista myllyistä. Jos haluat muuttaa tuon käyttis farkun Zeteciksi, ottaa se aika paljon muutosta tekniikkaan. Ruiskut, kone, kytkin, vaihteisto. Koneen tyypistä sitten riippuen muutkin muutokset jarruihin jne.
Tuollaisen EFI:n remppa tekee sen 1100 euroa jos tekee itse ja hyvin. Tuohon hintaan ei vielä saa poruutettua ja uusia mäntiä mutta kaikki muu onkin sitten läpikäyty. Tuollaisen rempan jälkeen koneella taas kyllä ajaa vielä paaaaljon kilsoja.
Foorumillakin on ollut muutamia rempattuja EFI myllyjä kaupan, muistaakseni jotakin 700-800 euron hintaan.
Ei tuollainen EFI ole mitenkään hassumpi kone kun se on oikeasti kunnossa. Ihan mukavasti vääntää ja kierroksilla kirmaa

Kannattaa miettiä mitä käyttikseltä sitten oikeasti haluaa. Tuollaiset Zetec farkut ovat aika halpoja pirssejä ostaa kunnossa olevinakin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tarkoitus oli tehdä kansiremppa. Hieman tuo remppa laajeniStefa kirjoitti:siis MTÄHluinko väärin
1100e vanhan CVH koneen remppaan, umbeliiveable
jos toi raha pitäs sijoittaa niin kehittelisin pellinalle jotain ihan muuta kuin cvh...

Jos jossakin teet tuollaisen halvemmalla niin kerro vaan

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Pelkkään kanteet kun uusii nokan+nostajat+venttiilit+ohjurit ja koneistukset päälle niin puhutaan 500:sta eurosta. alakertaan jakopää+v.pumppu+laakerit+tiivisteet+kytkin+tarvikkeet niin ollaan vähintään tonnissa. Jos täytyy porata niin +500e vähintään.Stefa kirjoitti:siis MTÄHluinko väärin
1100e vanhan CVH koneen remppaan, umbeliiveable
jos toi raha pitäs sijoittaa niin kehittelisin pellinalle jotain ihan muuta kuin cvh...
Voihan sen tietysti "rempata" muutamalla satasellakin..
Ja saako tonnilla cvh:n tilalle jotain muuta järkevää?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
off-topic jatkuu...
Osat ei paljoa maksa, se onkin sitten iso ero, että teettääkö hommat jossakin vai tekeekö itse. Koneistuksista, varsinkin halvan koneen kuten CVH:n tapauksessa, olen aina ollut vähän sitä mieltä, että ei kannata koneistaa mitään. Jos joku osa on kulunut huonoksi niin ehjän käytetyn saa kuitenkin niin halvalla. Itseäni ainakin vituttaisi jos koneessa olisi ei standardimittaisia osia, kannesta höylätty tavaraa tai jotakin sinnepäin. Ylikoko/alikoko laakerit/nostajat jne. on myös CVH:n tapauksessa huomattavasti kalliimpia ja häviävä luonnonvara. Seuraavan kerran kun haluaa laakerit vaihtaa, niin voikin mennä vaikeaksi. Ylikokonostajat loppui pari vuotta sitten CVH koneeseen ja paljon kalliita teetettyjä virikansia menee roskiin jatkuvasti koska ei ole uusia nostajia saatavana.
Osat ei paljoa maksa, se onkin sitten iso ero, että teettääkö hommat jossakin vai tekeekö itse. Koneistuksista, varsinkin halvan koneen kuten CVH:n tapauksessa, olen aina ollut vähän sitä mieltä, että ei kannata koneistaa mitään. Jos joku osa on kulunut huonoksi niin ehjän käytetyn saa kuitenkin niin halvalla. Itseäni ainakin vituttaisi jos koneessa olisi ei standardimittaisia osia, kannesta höylätty tavaraa tai jotakin sinnepäin. Ylikoko/alikoko laakerit/nostajat jne. on myös CVH:n tapauksessa huomattavasti kalliimpia ja häviävä luonnonvara. Seuraavan kerran kun haluaa laakerit vaihtaa, niin voikin mennä vaikeaksi. Ylikokonostajat loppui pari vuotta sitten CVH koneeseen ja paljon kalliita teetettyjä virikansia menee roskiin jatkuvasti koska ei ole uusia nostajia saatavana.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
Taidan ostaa uuden nokan,hion seetit newayllä ja venttiilien läppäys,venttiilien pitopinnan hionta. Sillä pitäisi taas päästä vähän aikaa.
Pitää unohtaa tällä hetkellä nuo zetecit, I4:set, fougat ja redigot...tai Drakenit
En ole tuollakaan ole töistä myöhästynyt..
Pitää unohtaa tällä hetkellä nuo zetecit, I4:set, fougat ja redigot...tai Drakenit

En ole tuollakaan ole töistä myöhästynyt..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Ja nokan ajoissa vaihtamalla selviää toosi pitkälle. Vaihdoin ex-fiestaan huoltoosana juuri ennen myyntiä jolloin mittarissa oli 186tkm. Vanhassa oli jo selvää kulumaa muttei mitään varsinaisia vaurioita ollut vielä syntynyt.
Viathan voi korjata aina kahdella tavalla, ennen ja jälkeen niiden syntymisen.
Viathan voi korjata aina kahdella tavalla, ennen ja jälkeen niiden syntymisen.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ohhoh, kun kuulostaa niiiiin tutultaJ kirjoitti:Taidan ostaa uuden nokan,hion seetit newayllä ja venttiilien läppäys,venttiilien pitopinnan hionta. Sillä pitäisi taas päästä vähän aikaa.
Pitää unohtaa tällä hetkellä nuo zetecit, I4:set, fougat ja redigot...tai Drakenit![]()
En ole tuollakaan ole töistä myöhästynyt..

Ja osta sitten nokkasarja, ei pelkkää nokkaa. Muumimaailmassa hintaluokka n. 150 euroa oikein tiukasti tingittynä.
Lukaise hieman tuota allaolevaa topicciani..
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=79115
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti: