Cvh 1.6 efi:n alavääntö

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Cvh 1.6 efi:n alavääntö

Viesti Kirjoittaja J » Ti Elokuu 16. 18:48:27 2005

Ongelmana on otsikon mukaisen koneen olematon alavääntö alle 2000rpm ja tyhjä käyntiäkin käy huonosti 1000rpm ravistellen.
Käyntiin laitettaessa pitää painaa kaasua,muuten saa startata tosi pitkään..
Imuilmavuotoa epäilin mutta en toistaiseksi ole mitään siihen viittaavaa löytänyt.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ti Elokuu 16. 19:15:14 2005

Voiko tyhjäkäynti venttiili vaikuttaa noin paljon?
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti Elokuu 16. 23:36:09 2005

Voi. Kaasuläppää voi myös säätää ruuvilla hiukan ememmän auki ruuvi on siellä läpän kohdilla kaasuläppäkotelossa. Säätö on tosin melko mitätön.
Hommahan on päinvastainen kun venttiili jää aukiasentoon jumiin, tuntuu että vääntää hyvin alhaalta ja kulkee kaasupolkimeen koskematta.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 17. 0:13:37 2005

Hmm... joku anturi rikki tai liitin likainen?

Ilmanputsari, bensasuodatin, tulpat ja johdot nyt tulee mieleen.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ke Elokuu 17. 19:10:47 2005

Annoin vähän kenkää koslalle(sillä tavallahan ne viat korjataan) ja tarkistin tulpat, jotka olivat aika tavalla valkoiset. laihalle taitaa vetää syystä tahi toisesta..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ke Elokuu 17. 19:58:45 2005

Onko tuossa efissä kylmäkäynnistyssuutinta tms..? jos on, niin lämpöanturiko sitä kontrolloi?
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 17. 22:18:03 2005

J kirjoitti:Onko tuossa efissä kylmäkäynnistyssuutinta tms..? jos on, niin lämpöanturiko sitä kontrolloi?
Ei ole.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Su Syyskuu 4. 19:00:42 2005

Vika selvinnyt, nokasta kulunut n.1milli pois ja putki melkein kokonaan tukossa :? . Vauhtipyörässä vika selvis ja kontkanen putsas samalla lambdan..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Syyskuu 4. 23:00:37 2005

Onko tietoa ajokilometreistä? Minulla 270 tkm ajetusta oli pari nokkaa lähes kadonnut, silti härveli vielä toimi. Raksutti kyllä aika miehekkäästi.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Syyskuu 5. 6:16:20 2005

Sine kirjoitti:Onko tietoa ajokilometreistä? Minulla 270 tkm ajetusta oli pari nokkaa lähes kadonnut, silti härveli vielä toimi. Raksutti kyllä aika miehekkäästi.
muistaakseni 268tkm ajettu(tai 368 :D tkm), kontkanen sano että tuon nokan kulumisen huomaan parhaiten 2500-3000rpm välillä kuuluvana raksutuksena vaikka muuten on hiljainen.
pitäisköhän lyödä zetecci keulalle?
jos sen lain puitteissa saa tehdä kun tuo on vähäpäästöinen.
rs2000:sen 16v kun laittais niin sittehän se olisi melkein rs4 :roll:
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ma Syyskuu 5. 22:07:52 2005

Mulla on kanssa niin loppuun ajettu cvh kun olla ja osaa (260tkm). Pitää helvetinmoista nakutusta ihan kaikilla kierroksilla, vääntöä ei ole ollenkaan. Nykyinen käyntiääni muistuttaa kuplavolkkaria matalemmilla kierroksilla :lol: Mutta kukkuu edelleen :) Olen odotellut koska tuo heittää lusikan nurkkaan, tosin kohta tuo kammetaan keulilta poies joka tapauksessa.

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Syyskuu 5. 22:33:22 2005

kaverin 1.6 cvh efi orion oli ~270000 ajettu ja piti kamalaa nakutusta läpi kierrosalueen, toimi kyllä muuten ihan ok. joku kaunis kerta tyhjäkäynniltä meni jakoremmi ja siitä remonttiin.

uusiks meni venat, nokka, nostajat ja keinut. tietysti jakopään osat vaihdoin myös.

muutaman sadan kilsan sisäänajon jälkeen laitoin sinne vielä jotku fordin öljyt sisään, sanoivat varaosaliikkeessä, et sitä kyseistä öljyä laitetaan zetec ja cvh moottoreihin ja ovat kuulemma nostajat hiljaset sillä..? en sit ton todenperäisyydestä tie, mut nyt on remontin jälkeen ajettu noin 3000km ja ainakaan vielä ei nakuta lainkaan.
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Syyskuu 5. 22:47:38 2005

Kuka voisi valaista minua kone ongelmassa, kumpi oli kannattavampi vaihtoehto hinnaltaan ja käyttöominaisuudeltaan:
2.0 zetec tai vastaavasti 1.8 zetec,vaiko
rs2000:n 16v?
auto on vähäpäästöiseksi merkitty.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Syyskuu 5. 22:49:24 2005

No ei ainakaan tuo rs2000, jäljelle jääneistä arvalla toinen...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Syyskuu 6. 21:40:58 2005

Jos Zeteciin siirryt, niin sitten samantien 2.0. Menee kyllä sitten ruiskupuolelta osia vaihtoon, jos CVH => Zetec swapin meinaat tehdä.

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ti Syyskuu 6. 21:48:14 2005

Sine kirjoitti:Jos Zeteciin siirryt, niin sitten samantien 2.0. Menee kyllä sitten ruiskupuolelta osia vaihtoon, jos CVH => Zetec swapin meinaat tehdä.
Jep. Tuossa on loppujen lopuksi aika tuljaaminen muutenkin, jos vaihtaa cvh:n tilalle zetecin. Luonnollisesti konehuoneen sähköt menee uusiksi + imu- ja pako puoli, lisäksi joutuu vaihtamaan öljypohjaa ja öljynkeräys putken 1.8:sta(siis jos 2.0l tulossa). Huomattavasti helpompi swappi jos esco on jo valmiiksi zetecci koneella (niinku nyt näyttää olevan).

EDIT: Siis cvh:han tuo näyttä olevan eikä zetec siis :oops:
Viimeksi muokannut Kehmu, Ti Syyskuu 6. 21:53:27 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ti Syyskuu 6. 21:48:58 2005

Sine kirjoitti:Jos Zeteciin siirryt, niin sitten samantien 2.0. Menee kyllä sitten ruiskupuolelta osia vaihtoon, jos CVH => Zetec swapin meinaat tehdä.
mondeo 130 heppanen olisi varmaan järkevin, eiköhän se kannata kaikki ruiskuosat samalla vaihtaa.
Jarrut yms sitten pitäis varmaan ottaa xr3i:stä kun eikös se vastannu rs2000:sta.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ti Syyskuu 6. 21:51:38 2005

Kehmu kirjoitti:
Sine kirjoitti:Jos Zeteciin siirryt, niin sitten samantien 2.0. Menee kyllä sitten ruiskupuolelta osia vaihtoon, jos CVH => Zetec swapin meinaat tehdä.
Jep. Tuossa on loppujen lopuksi aika tuljaaminen muutenkin, jos vaihtaa cvh:n tilalle zetecin. Luonnollisesti konehuoneen sähköt menee uusiksi + imu- ja pako puoli, lisäksi joutuu vaihtamaan öljypohjaa ja öljynkeräys putken 1.8:sta(siis jos 2.0l tulossa). Huomattavasti helpompi swappi jos esco on jo valmiiksi zetecci koneella (niinku nyt näyttää olevan).
saahan sinne koneen vaikka Fouga Magisterista, mielenkiinnosta se on vaan kiinni että jaksaa asentaa....
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ti Syyskuu 6. 21:56:27 2005

J kirjoitti: saahan sinne koneen vaikka Fouga Magisterista, mielenkiinnosta se on vaan kiinni että jaksaa asentaa....
Niinpä. Tota mä just hain takaa :wink:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 6. 22:09:22 2005

Fougan pölynimurista on vaan vähän vaikeampi todistella että litratilavuus ja teho ei ylitä sallituja rajoja verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan. Akselitehon voi vielä määrittääkin, mutta mites sitten se työntövoima siihen lisätään? Kovista ahtopaineista voi myös nousta polemiikkia kun se yksiasteinen radiaaliahdinkin voi tuottaa yllättävän suuret paineet. Jos lentokoneen moottoreita ruvetaan pistämään, niin joku redigon pata voisi olla järkevämpi ratkaisu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ti Syyskuu 6. 22:17:03 2005

JesseT kirjoitti:Fougan pölynimurista on vaan vähän vaikeampi todistella että litratilavuus ja teho ei ylitä sallituja rajoja verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan. Akselitehon voi vielä määrittääkin, mutta mites sitten se työntövoima siihen lisätään? Kovista ahtopaineista voi myös nousta polemiikkia kun se yksiasteinen radiaaliahdinkin voi tuottaa yllättävän suuret paineet. Jos lentokoneen moottoreita ruvetaan pistämään, niin joku redigon pata voisi olla järkevämpi ratkaisu.
magister teki joskus lähtemättömän vaikutuksen :D
pistä privaa jos omistat kattilan magisterista tai redigosta :lol:
Pasi Ojennuksella oli muuten joskus jettidragsteri jossa oli ko.magisterin kone ja teki vielä jälkipolttimenkin siihen 8)
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 6. 22:30:02 2005

Jep.

Kuten silloin juteltiin noista myllyistä. Jos haluat muuttaa tuon käyttis farkun Zeteciksi, ottaa se aika paljon muutosta tekniikkaan. Ruiskut, kone, kytkin, vaihteisto. Koneen tyypistä sitten riippuen muutkin muutokset jarruihin jne.

Tuollaisen EFI:n remppa tekee sen 1100 euroa jos tekee itse ja hyvin. Tuohon hintaan ei vielä saa poruutettua ja uusia mäntiä mutta kaikki muu onkin sitten läpikäyty. Tuollaisen rempan jälkeen koneella taas kyllä ajaa vielä paaaaljon kilsoja.

Foorumillakin on ollut muutamia rempattuja EFI myllyjä kaupan, muistaakseni jotakin 700-800 euron hintaan.

Ei tuollainen EFI ole mitenkään hassumpi kone kun se on oikeasti kunnossa. Ihan mukavasti vääntää ja kierroksilla kirmaa :D

Kannattaa miettiä mitä käyttikseltä sitten oikeasti haluaa. Tuollaiset Zetec farkut ovat aika halpoja pirssejä ostaa kunnossa olevinakin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Syyskuu 7. 1:56:33 2005

siis MTÄH :!: luinko väärin
1100e vanhan CVH koneen remppaan, umbeliiveable :shock:

jos toi raha pitäs sijoittaa niin kehittelisin pellinalle jotain ihan muuta kuin cvh...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 7. 10:30:39 2005

Stefa kirjoitti:siis MTÄH :!: luinko väärin
1100e vanhan CVH koneen remppaan, umbeliiveable :shock:

jos toi raha pitäs sijoittaa niin kehittelisin pellinalle jotain ihan muuta kuin cvh...
Tarkoitus oli tehdä kansiremppa. Hieman tuo remppa laajeni :D

Jos jossakin teet tuollaisen halvemmalla niin kerro vaan :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Syyskuu 7. 11:28:37 2005

Stefa kirjoitti:siis MTÄH :!: luinko väärin
1100e vanhan CVH koneen remppaan, umbeliiveable :shock:

jos toi raha pitäs sijoittaa niin kehittelisin pellinalle jotain ihan muuta kuin cvh...
Pelkkään kanteet kun uusii nokan+nostajat+venttiilit+ohjurit ja koneistukset päälle niin puhutaan 500:sta eurosta. alakertaan jakopää+v.pumppu+laakerit+tiivisteet+kytkin+tarvikkeet niin ollaan vähintään tonnissa. Jos täytyy porata niin +500e vähintään.

Voihan sen tietysti "rempata" muutamalla satasellakin..

Ja saako tonnilla cvh:n tilalle jotain muuta järkevää?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 7. 14:09:52 2005

off-topic jatkuu...
Osat ei paljoa maksa, se onkin sitten iso ero, että teettääkö hommat jossakin vai tekeekö itse. Koneistuksista, varsinkin halvan koneen kuten CVH:n tapauksessa, olen aina ollut vähän sitä mieltä, että ei kannata koneistaa mitään. Jos joku osa on kulunut huonoksi niin ehjän käytetyn saa kuitenkin niin halvalla. Itseäni ainakin vituttaisi jos koneessa olisi ei standardimittaisia osia, kannesta höylätty tavaraa tai jotakin sinnepäin. Ylikoko/alikoko laakerit/nostajat jne. on myös CVH:n tapauksessa huomattavasti kalliimpia ja häviävä luonnonvara. Seuraavan kerran kun haluaa laakerit vaihtaa, niin voikin mennä vaikeaksi. Ylikokonostajat loppui pari vuotta sitten CVH koneeseen ja paljon kalliita teetettyjä virikansia menee roskiin jatkuvasti koska ei ole uusia nostajia saatavana.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ke Syyskuu 7. 18:38:13 2005

Taidan ostaa uuden nokan,hion seetit newayllä ja venttiilien läppäys,venttiilien pitopinnan hionta. Sillä pitäisi taas päästä vähän aikaa.

Pitää unohtaa tällä hetkellä nuo zetecit, I4:set, fougat ja redigot...tai Drakenit :D
En ole tuollakaan ole töistä myöhästynyt..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Syyskuu 7. 19:15:54 2005

Ja nokan ajoissa vaihtamalla selviää toosi pitkälle. Vaihdoin ex-fiestaan huoltoosana juuri ennen myyntiä jolloin mittarissa oli 186tkm. Vanhassa oli jo selvää kulumaa muttei mitään varsinaisia vaurioita ollut vielä syntynyt.

Viathan voi korjata aina kahdella tavalla, ennen ja jälkeen niiden syntymisen.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 7. 20:04:54 2005

J kirjoitti:Taidan ostaa uuden nokan,hion seetit newayllä ja venttiilien läppäys,venttiilien pitopinnan hionta. Sillä pitäisi taas päästä vähän aikaa.

Pitää unohtaa tällä hetkellä nuo zetecit, I4:set, fougat ja redigot...tai Drakenit :D
En ole tuollakaan ole töistä myöhästynyt..
Ohhoh, kun kuulostaa niiiiin tutulta :lol:

Ja osta sitten nokkasarja, ei pelkkää nokkaa. Muumimaailmassa hintaluokka n. 150 euroa oikein tiukasti tingittynä.

Lukaise hieman tuota allaolevaa topicciani..

http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=79115
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ke Syyskuu 7. 20:35:14 2005

Ajattelinkin ostaa koko nokkasarjan, venttiileistä katson saako niitä hiottua..
Elä upi tuollaisia topiikkeja laita esille, kohtahan minä vielä rakennan sen koneen kokonaan :shock:
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Vastaa Viestiin