veto loppuu kesken..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

veto loppuu kesken..

Viesti Kirjoittaja Montune » To Syyskuu 8. 13:24:49 2005

Juu, tuli tuossa laitettua cosaan sitten 3" putki alusta loppuun, jopa kunnialla tänään katsastuksesta läpi, ei roikkunut pahasti 8)
sitten tuli vaihdettua tuon solenoidin tilalle turboruuvi.. siihen letkuun on tehty 4reikää kuumennetulla tikalle ettei mene paskaa kellolle!!
Nyt ajaessa huomasin semmoista, että kun lähin ohittamaan 4vaihteella... kesken vedon ja juuri kun turbo olisi alkanut vetämään kunnolla.. tulee kauhea tum!!! ikäänkuin törmäisi johonkin ja veto loppuu täysin kesken!!! ei uskalla pahemmin ajella autolla ennekuin on selvitetty mikä toi juttu on :oops: joskus ennenkin tehnyt tota tömäystä mutta nyt tekee kokoajan.. ja autona oli 90 4wd sierra cossu

kyseessä ei ole mikään pieni nykäisy vaan kunnon rykäsy, pää meinaa pamahtaa rattiin... ärsyttää :evil:

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » To Syyskuu 8. 14:14:47 2005

tuntuupi siltä että katkasee bensansyötön.. onko cossuissa vakiona semmosta järjestelmää mikä katkasee bensansyötön ahtojen noustessa liikaa ettei kone kärsi???? se selittäis ton ongelman... mites semmosen vois kiertää sitten??
vaikuttaako lastu tuohon mitenkään?? kun on se ns."stage2" lastu ja paineet 1.5 lukee siinä lastussa?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 8. 14:16:42 2005

Montune kirjoitti:tuntuupi siltä että katkasee bensansyötön.. onko cossuissa vakiona semmosta järjestelmää mikä katkasee bensansyötön ahtojen noustessa liikaa ettei kone kärsi???? se selittäis ton ongelman... mites semmosen vois kiertää sitten??
Lastusta riippuu milloin katkaisee.
Paljonko sulla on ahtopainetta?
Mitä ahtopainemittari näyttää kun meno hyytyy?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Syyskuu 8. 14:25:24 2005

benas syöttö ei katkea ei tietystikkään muutenhan kone sulaisi.
sytty tuntui katkeavan.
kahsks mahdollisuutta.
tulpat paskana tai piirissä ahtopainene rajoitus.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » To Syyskuu 8. 14:30:28 2005

ahaa.. no lastussa lukee se 1.5bar ja toi nostaa nyt suht nopeesti siihen 1.6bar ja sit hyytyy meno täysin!!! Täytyypi ruuvailla pienemmälle tosta ja hommata joku säädettävä lastu ku ei ton kanssa jaksa pelleillä.. mut mitä jos nostaa piikin yli 1.5 ni katkaseeko sitten?? sillon kun toi lastu laitettiin niin pätkäs niillä omillakin paineilla 3vaiht. ku vedätti...
tulpat pitäs olla hyvässä kunnossa, ajettu tosi vähän... täytyy tarkastaa..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 8. 14:40:08 2005

Ei se heti katkaise vaikka menee yli 1,5 bar.
Mulla oli stage2 lastulla kokoajan lähes 2bar.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Syyskuu 8. 15:01:44 2005

Toi nyt sattaa olla ihan kossun "perinteistä" vikaa, eli sytkää alkaa tehdä omiaan isoilla paineilla. Mulla kestää kans 1,6bar muttei yhtään yli, sit katkee meno, mitään vikaa en ole mistään löytänyt kuitenkaan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » To Syyskuu 8. 15:13:22 2005

joo, tota turboruuvia yritin säätää tossa äsken, ei vaikutusta vaikka aukasee ihan täysin... oliskohan rikki... kyllä mulla vaan heti 1.6bar kohalla katkasee menon, ei se ennen katkassu vielä tossa kohilla..hmm.. nyt kyllä taas ihmetyttää :evil:.. tosin vaihdoin 1.5->2.0baarin ahtokelloon... siinä huomasin ennen putkiston vaihtoa semmosta et vanhalla 1.5näytti 1.3jatkuvaa, uudella 2.0 näytti 1.1 jatkuvaa.. että en tiedä mitä ne ahdot todellisuudessa sielä sitten on.. katkasee ton 2.0 mukaan 1.6 ja ei ole mukavaa ajella ku just ku lähtis vetämää ni pätkäsee...

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » To Syyskuu 8. 17:00:42 2005

Kierrä kii jos haluut pienemmät paineet.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 8. 17:49:42 2005

sierra friikki kirjoitti:benas syöttö ei katkea ei tietystikkään muutenhan kone sulaisi.
:lol: Ei nyt sentään. Ei syötön katkaisu mitään pahaa tee. Syötön laihentaminen on taas toinen juttu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Syyskuu 8. 18:20:44 2005

Bliz kirjoitti:Kierrä kii jos haluut pienemmät paineet.
riippuu varmaan onko se painelinjassa kellon ja ahtokotelon välissä vai T-haaroitettu "ulos" vuotavaksi..

ja kyllä se lastu aika äkäseen katkaisee jos "painerajoitin" ylittyy, ei ehkä pienillä vaihteilla ehdi ihan heti mukaan mutta nelosella kylläkin..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » To Syyskuu 8. 19:17:52 2005

Omassa cossussa tekee samanlailla jos paineet nousee 1.3bar. Toi lastu on "stg1". Eli rykäsee niin perkeleesti jos paineet nousee isolla pykälällä tonne 1.3bar, 1.2baria pelittää hyvin.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Syyskuu 8. 19:29:09 2005

Mulla tekee saman jos nousee 1.0 bar :shock: :lol:

Täytyy vaihtaa MAP , koska nyt on paikallaan orkkis 2.5 bar
ex Jäsen #10

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » To Syyskuu 8. 19:29:47 2005

juu, eli paine raja on se 1.5baaria tossa lastussa.. täytys vissii se jollai ohittaaa.. turboruuvi on laitettu turbon ja kellon välille, en tosin ite sitä laittanut.. voin nappaa kuvan kys. laitoksesta

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » To Syyskuu 8. 19:46:09 2005


rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » To Syyskuu 8. 20:22:10 2005

Kokeileppa semmosta et peität niistä neljästä reijästä kaksi.
Itellä samanlaiset oireet kahdella reijällä, peitin toisen lemmarilla(tilapäisesti) ja hyvin vörkkii.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » To Syyskuu 8. 23:02:17 2005

rspete kirjoitti:Kokeileppa semmosta et peität niistä neljästä reijästä kaksi.
Itellä samanlaiset oireet kahdella reijällä, peitin toisen lemmarilla(tilapäisesti) ja hyvin vörkkii.
mutta eikös se meinaa silloin sitä että jos peitän ne reiät, niin paineet tulee kellolta eikä pääse pois tarpeeksi nopeesti--> suurempi heilahdus ja hukkis jää auki jolloin paineet ei nouse tarpeeksi!!! käänsin ruuvin kiinni ja ei vaikutusta... kokeilen peittää noita reikiä, sit täytyy kattoo onko ruo rikki.. mutta huomenissa sitten!! ilmottelen taasen tänne

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Pe Syyskuu 9. 13:34:06 2005

kiitoksia rspete... peitin aluksi 2reikää, toimi paremmin.. sitten 3 ja nyt pitää paineet jatkuvana 1bar.. piikki 1.3/1.4.. täytyy vielä kokeilla tuo ruuvi onko paskana vai ei :roll:

Vastaa Viestiin