RS Turbon kanssa ongelmia

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

RS Turbon kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Syyskuu 1. 19:19:00 2005

Joo, eli sellanen ongelma on ettei esco tykkää kylmästä ilmasta. Veto loppuu vähän 3500r/min jälkeen, siihen asti pelaa hyvin, sit jaksaa kiihtyä enää vaan hiljakseen. Saman tekee kylmällä ja lämpimällä koneella. Kun kone on lämmenyt ja antaa sen vähän aikaa seisoa, niin sit toimii hetken aikaa niinkuin pitää.
Bensanpaineet on kunnossa ja ahtopaineet pysyy normaaleina.
Onko jollain samanlaisia kokemuksia tai muuten tietoo asiasta?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Syyskuu 1. 21:25:53 2005

oma veikkaus olisi että käy laihalla.. kylmenpi ilma on happirikkaampaa jolloin auto liikkuu aina paremmin kun lämpimänä johtuen siitä että enemmän happea = enemmän bensaa = enemmän voimaa. nyt sun autossas on seokset ihan rajoilla eli lämpimällä toimii myt kylmällä ei..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 1. 22:01:22 2005

Onko seosmittaria? Jos seokset menee laihalle, niin sen kyllä huomaa ja tuloksena on usein nykimistä. Jos taas menee liian rikkaalle, niin tuloksena on booaamista ja mustaa tulee peräpäästä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » To Syyskuu 1. 23:12:52 2005

Niin ja sit jos menee laihalle niin jossain vaiheessa kuuluu poks ja tulee iso itku :cry: Ei muuta kuin jarruun säätämään seokset kohdalleen :wink:

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 10:26:53 2005

Tuokin on käynyt mielessä, sen takia sitä ei kylmällä paljo tuu hapetettuu.
Seosmittarin kanssa ei oo vielä seoksia katottu mutta kuormittamattomana ei ainakaan käy laihalla, tyhjäkäynnillä pakokaasuarvot oli sen verran korkeet ettei sais katsastettuu, 3000r/min arvot oli kohtuu normaalit, vaan nehän nyt ei kerro mitä se on sit veto päällä. Vakioo pienemmät ahdot tuossa on että ei ainakaan sen takia pitäis laihalle vetää, mut isompi cooleri on että sehän kyllä voi vaikuttaa asiaan.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Syyskuu 2. 14:09:00 2005

Se KE-jetti on kyllä niin arvaamaton laite, ettei siitä osaa isä-aurinkoinenkaan sanoa minne asti bensa riittää.
Suosittellaan taas heittämään koko laite pois, vaikka ei vika siinä olisikaan.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Syyskuu 2. 15:15:30 2005

mun yksilössä riitti pensaa kyllä aina 1,7bar saakka mitä tuli kokeiltua.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 16:51:45 2005

Nii no mulla nyt ei oo ollu aikomustakaan nostaa paineita kuin 0,7 asti, ainakaan vielä. Siitä ei kaiketi pitäis tulla ongelmia kun lastun vielä laittaa, kun vaan sais nyt muuten pelaamaan.
Vaan eilen kun illalla töistä läksin niin taas tuli ongelma ilmi, 3500r/min töksähti, mutta alko polttamaan putkessa! Vetääkö ehkä sytkät myöhälle? Normaalisti toimiessakin tuo kyllä polttaa putkessa kovemassa kiihdytyksessä vaihdetta vaihtaessa... Putkisto ei vuoda, on uusittu kesällä, 2,5" piper performance exhaust...

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Syyskuu 2. 23:00:01 2005

mun yksilössä riitti pensaa kyllä aina 1,7bar saakka mitä tuli kokeiltua.
Sä kuulutkin niihin onnellisiin, joilla tuo toimi...
Nii no mulla nyt ei oo ollu aikomustakaan nostaa paineita kuin 0,7 asti, ainakaan vielä. Siitä ei kaiketi pitäis tulla ongelmia kun lastun vielä laittaa, kun vaan sais nyt muuten pelaamaan.
Tuo lastuhan vaikuttaa vaan sytkään, poistaa/nostaa painerajoitinta sieltä 0,7barista ylöspäin ja ehkä jopa muokkaa ennakkokäyriä.
Bensansyöttöä se ei lisää.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 23:40:41 2005

_P_ kirjoitti:Tuo lastuhan vaikuttaa vaan sytkään, poistaa/nostaa painerajoitinta sieltä 0,7barista ylöspäin ja ehkä jopa muokkaa ennakkokäyriä.
Bensansyöttöä se ei lisää.
Nii, eli siis käytännössä jos ei se muuta ennakkokäyriä, ei pelkällä lastulla saada lisätehoa ollenkaan? Ja rally racelta ainaki mulle kerrottiin että heillä myynnissä oleva lastu lisää bensansyöttöä.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Syyskuu 3. 2:33:11 2005

lastu poistaa pelkän ahtopainerajoituksen. bensaa lisätään sitten ohjauspaineella.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Syyskuu 3. 13:23:06 2005

Kuulostaa HAL-anturi vialta, kun kerta paukkaa putkessakin. Virranjakajan juuressa on musta mötikkä...

Tyhjäkäyntiseoksen arvosta ei voi vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, koska määräjakajassa oleva ruuvi vaikuttaa vain ilmamäärälautasen asentoon tyhjäkäynnillä, ei muuten.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Syyskuu 3. 14:33:40 2005

Sine kirjoitti:Kuulostaa HAL-anturi vialta, kun kerta paukkaa putkessakin. Virranjakajan juuressa on musta mötikkä...
HALL-anturi on uusittu, hajos talvella totaalisesti, sillon auto sammu heti kun vähänki yrittii polkee, sit meni tunti pari ennen kuin lähti uudelleen käyntiin.
Samalla uusittiin sytkäpuola. Ei vaikuttanut muuhun kuin että auto ei enää jätä tien varteen...

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Syyskuu 4. 0:14:21 2005

Onko kyse alkuperäisestä RS Turbosta vai tekniikanvaihdosta? Tällä tiedustelen, että onko kaikki osat siirretty mahdollisessa tekniikan vaihdossa eli mm. se vaihdelaatikon päällä oleva solenoidi, joka ohjaa ylimääräisen paineen pois (hämärä muistikuva).

Voihan se ahtokellon jousi olla kanssa kuoleentunut.

Edit: ai niin... pikku serkku tuossa soitteli illalla, kun olivat purkaneet hänen omaa RST tekniikanvaihdon konehuonetta (tehot hukassa, raksuttaa jne). Löytyi mm. yksi katkennut kannenpultti. Ei hyvä juttu... :shock:

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Syyskuu 4. 10:14:54 2005

Tekniikanvaihto on kyseessä. Auto ollu mulla n. 7kk ja sinä aikana sitä on pengottu ja tutkittu ja kaikki osat siellä kyllä näyttäis olevan paikollaan, myös se solenoidi, vaikka muuten onkin tehty ihan päin v....., siis aivan kauheen näköinen! Sitä olen tässä ite jo aika paljon siistiny samalla kun on vikaa etsitty, vaan vielä riittää työtä.
Kone on viime kesänä rempattu mistä sain kuitit mukaan, uusittu lähes tulkoon kaikki ja ahdin on käytetty ammattilaisella tarkistettavana.
Ahtokello on tulossa uus, samoin tulee seosmittari. Jospa sit jotain selviis...

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Syyskuu 4. 17:02:47 2005

Oliskos kellään tuon hukkaporttisolenoidin toiminnasta tarkempaa tietoo? Siis onko vain kaksi-asentoinen eli kiinni/auki värkki vai osaako se muutakin?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Syyskuu 4. 20:21:25 2005

Kaksiasentoinen, eli se "C" komupuran sisäänmeno ohjautuu "W" ulostuloon hukkaportinkellolle ja jos on jännite päällä niin sitten "R" ulostuloon ilmanputsarikoteloon. Töpseli irti on siis ahdot minimissään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Syyskuu 5. 20:59:03 2005

Ihan mielenkiinnosta kyselen osaako joku kertoa kuinka tuota ohjauspainetta KE-jetissä saadaan rukattua, sitähän se boksi säätää sähköisesti niin muutellaanko siellä boksin sisällä sitten sopivia komponentteja tarvetta vastaaviin?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Syyskuu 5. 23:24:02 2005

Ilmamäärämittarin kyljessä (vasemman etupyörän suuntaan) on sellainen musta mokkula johon tulee 2-napainen liitin. Bensan paineet un päästää pois ja tämän mokkulan kun ruuvaa irti, niin siellä mokulan pohjassa on sellainen kuusiokoloruuvi mitä säädetään. Myötäpäivään tulee lisää rikastusta. Ruuvi on sitten herkkä, eli kierroksen kymmenyksiä kerrallaan. Ja jos ei tiedä mitä tekee, niin kannattaa jättää tekemättä. Eli mitään toista vikaa ei kannata lähteä sieltä kompensoimaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 9. 19:56:56 2005

No niin, autossa on nyt seosmittari ja se kertoili tällasia lukemia: tasaisessa nopeudessa näytti n. 0,95 lambda-arvoks (eikös tuo ole kohtuu normaali?), kiihdyttäessä lukema olikin n. 1,15... Ja se on kaiketi jo sen verran laihalla sillon että ihme ettei männässä ole vielä reikää... Nyt sitten voisin ottaa hyviä ideoita vastaan, että mitäs tuolle tekis? Ilman että täytyy nakata jetronicia jorpakkoon... Jotain vikaahan siinä on, mutta osaako joku arvata mitä?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Syyskuu 11. 15:11:08 2005

Joo, tuossa ei taida toimia kylmä rikastus eikä täyskaasurikastus, eli vika taitaa löytyy ohjauspaineensäätimestä... Täytyy mitata onko siellä minkäänlaista eloa... Jos löytyy muita ideoita, ne otetaan kiitollisena vastaan...

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Syyskuu 11. 16:47:40 2005

Käsittääkseni täyskaasurikastuksen aktivoi kaasuläppäkytkin eli sekin voisi olla yksi vaihtoehto.


Niin ja jos ruiskuboksille ei tule virtaa ei rikastuksetkaan toimi ja vetää luonnollisesti todella laihalle, tarkista siis myös tämä asia.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Syyskuu 11. 17:39:52 2005

_P_ kirjoitti:Käsittääkseni täyskaasurikastuksen aktivoi kaasuläppäkytkin eli sekin voisi olla yksi vaihtoehto.


Niin ja jos ruiskuboksille ei tule virtaa ei rikastuksetkaan toimi ja vetää luonnollisesti todella laihalle, tarkista siis myös tämä asia.
Jep, pitää tarkistaa... Kaasuläppäkytkin kävi itelläkin kyllä mielessä ja sen kävin eilen tilaamassakin jo... Vaan sillä ihan tuli mieleen tuo ohjauspaineen säädin kun ei tunnu toimivan muutakaan rikastukset... Ja tuossa iltasella selailin autodataa ja tarjotteli noilla oireilla juuri kyseistä säädintä... tosin oli miljoona muutakin asiaa...

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Syyskuu 11. 18:07:51 2005

Juu toi ohjauspaineensäädinhän sen rikastaa ja se ei varmaankaan jostain syystä toimi, mutta se miksei se toimi onkin toinen juttu. Itse säädin voi olla rikki, sen johto poikki, boksi ei saa virtaa (kokemusta on...), huonot liitokset tai joku myy syy joka johtaa säätimen toimimattomuuteen onkin kiva koettaa etsiä. Mutta eiköhän se sieltä!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Syyskuu 11. 18:08:15 2005

Jos ohjauspaineet ei toimi, niin sen huomaa helposti moottorinjarrutuksen bensansyötön katkaisun puuttumisena.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Syyskuu 11. 18:17:00 2005

JesseT kirjoitti:Jos ohjauspaineet ei toimi, niin sen huomaa helposti moottorinjarrutuksen bensansyötön katkaisun puuttumisena.
Joo, tuo selvitti jo aika paljon! Moottori jarrutuksessa seosmittari käy vain hetkellisesti laihalla, eli ei näemmä katkaise bensansyöttöä. Pitää tutkia tuota huomenna tarkemmin.
Kiitos tähän astisesta...

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Syyskuu 12. 12:16:20 2005

No nii, nyt tänään selvis ainaki se että ruiskuboxilta puuttui jännitteet kokonaan, syy oli että sulake rasiassa ei ollut sulaketta sillä paikalla. Auton rakentanut tyyppi ei ole tajunnut (enkä itekkään ole moista tullut ajatelleeksi) laittaa sulaketta penkinlämmittimien kohtaan ja sitä kautta näemmä tulee ruiskuboxin virta myös, tämän selviämisestä kiitokset teille jotka osallistuneet keskusteluun. Vieressä oleva sulake jonka kohdalle on merkitty rasian kanteen inj. antaa vain bensapumpulle virran. Siinäpä samalla tarkistin kaasuläppäkytkimen ja se tuntuu toimivan, piti vain säätää kohdalleen, ei kääntynyt riittävän pitkälle että olisi tajunnut täyskaasun. Nyt auto muuttui jo aivan toisenlaiseksi (saa nähdä mitä sanoo illalla töistä lähtiessä), mutta vielä ei voi olla tyytyväinen. Ilmeni seuraavaa: joka kerta kun läpän tallaa pohjaan, meno tyssää ihan täysin, aivan kun katkaisis bensan syötön kokonaan. Puolella kaasulla kiihtyy jo kohtuu hyvin eikä vedä pahasti laihalle (ainakaan vielä tähän mennessä). Mitäs pitäis seuraavaks tarkastaa? Onko ideoita?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Syyskuu 12. 12:19:03 2005

Ahtopaineen rajoitus tulee mukaan, pienennä paineita tai rakenna bleederi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Syyskuu 12. 12:24:43 2005

Arska kirjoitti:Ahtopaineen rajoitus tulee mukaan, pienennä paineita tai rakenna bleederi.
Ei pitäis tulla, alle vakiopaineilla ajelen (toistaiseksi). Ja kun ei oo tarvinnu olla vielä paineita päällä ollenkaan, silti pätkäsee. Paikaltaan lähtiessä, samoin tein kun läpän painaa pohjaan, kierrokset ei ehdi nousta eikä paineet.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Syyskuu 12. 15:15:39 2005

Imuvuoto?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Syyskuu 12. 17:59:32 2005

Arska kirjoitti:Imuvuoto?
En oikeen usko... Muuten toimii kohtuu hyvin, ei nyi ei pätki enää. Vain ja ainoastaan kun kaasun painaa ihan pohjaan asti, eli kun täyskaasurikastuksen pitäis tulla mukaan. Imuvuotohan vaikuttaa tavallaan muutenki kun läppä pohjassa, tuossa kuitenki saa painaa kaasua ihan reilusti, se on vaan se viimeiset millit kun kaasuläppätunnistin antaa naksahtaa täyskaasu asentoon.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Syyskuu 12. 22:05:06 2005

Nyt tuntuu toimivan kylmänä paremmin kuin lämpimänä, muttei lämpimänäkään erityisen huonosti, menee vaan hivenen laihalle kiihdyttäessä.
Oiskohan tuossa mahdollista että tuo kaasuläppäkytkin antaa tiedot väärinpäin, et olis johdot kääntyny väärinpäin tai itessään kytkin on väärinpäin?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Syyskuu 13. 16:47:23 2005

No sieltähän se kaasuläppäkytkimestä vika löytyi, paikallaan oli vääränlainen kytkin. Tiedot meni ruiskuboxille väärinpäin...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Syyskuu 17. 18:38:36 2005

Nyt kun tuo auto pelaa, pitäis se saada dynoon säädettäväks. Vieläkö Joensuussa vauhtipyörällä on dyno ja kannattaako sinne viedä?Onko kellään kokemuksia? Onkos susirajalla muita vaihto-ehtoja vai onko järkevintä lähtee muualle?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Syyskuu 18. 17:59:39 2005

Vauhtipyörällä ei enää muuton jälkeen ole käsittääkseni dynoa, mutta Autokätevältä se löytyy. Puhelin sinne on (013) 229774 ja osoite Käenkoskentie 3.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Syyskuu 18. 18:31:25 2005

Sine kirjoitti:Autokätevältä se löytyy. Puhelin sinne on (013) 229774 ja osoite Käenkoskentie 3.
Kiitos tiedosta. Ei immonen maininnu mitään, kun kävin sieltä kyselee tuota säätö hommaa...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Syyskuu 18. 21:06:37 2005

En tiedä onko se dyno loppupeleissä kovinkaan paljon käytössä (vasemmanpuoleisessa hallissa se ainakin pari vuotta sitten vielä oli), kun tuntuvat siinä pihalla testiä tekevän välillä autoille :D

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Lokakuu 22. 20:13:11 2005

Tuo amalin toiminta nyt kiinnostas tietää tarkemmin, kun uuden jäykemmän kellon vaihdon jälkeen alkoi ahtopaineisiin tulla huomattavaa piikkiä. Tarkotus oli saada 0,7 paineet jatkuvana, vaan tulos oli toinen. Piikkinä antaa nyt 1,1 josta pikkuhiljaa tippuu 0,6 bariin. Otin amalin johdot irti ja nyt antaa 0,7 piikkinä, jatkuva 0,6. Eli kysymys, ohjaako boksi tuota amalia tiputtamaan painetta 1,1 -> 0,6 ja tuo antais 1,1 paineen jos laittais kompurapesästä suoran letkun kellole vai mistä tuo johtuu? Ainoo missä tuo piikki nyt on aiheuttanu ongelmia, on jos vitosella yrittää lähtee vedättämään. Sillon pitää niin kauan (n. 5 sek.) paineita korkeella (yli 0,8) että ehtii boksi katkaisemaan bensansyötön, ei kovin käytännöllinen maantiellä ohitustilanteissa tuollanen...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Lokakuu 22. 20:42:17 2005

Amalilla ei tee mitään, suora ohjaus kellolle ja boxin letkun väliin sopiva pliiteri, omassa ritsassa boxi saa max 0.4 bar vaikka ahtoja on 1.5 bar.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Lokakuu 22. 23:47:02 2005

Amali on just niin hyvä kuin se lastu joka sitä ohjaa. Hyvin mapattuna hakkaa mennen tullen bleederit, mutta onko sulla millainen lastu autossa? Mille ahtopaineille tehty ja tukeeko amalia ylipäätään? Jos on ihan vakioboksi, niin ei mikään ihme että tekee moista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Lokakuu 23. 6:26:11 2005

JesseT kirjoitti:Amali on just niin hyvä kuin se lastu joka sitä ohjaa. Hyvin mapattuna hakkaa mennen tullen bleederit, mutta onko sulla millainen lastu autossa? Mille ahtopaineille tehty ja tukeeko amalia ylipäätään? Jos on ihan vakioboksi, niin ei mikään ihme että tekee moista.
Vakioboksi on. Juuri tämän halusin tietää että ymmärtääkö tuo boxi ohjata paineet pienemmäksi, nyt selvisi. Eli oikeenlaisella lastulla nyt saisi nuo paineet pysymään tasaisempana. Kiitos JesseT:lle.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Vastaa Viestiin