Flekti napin taakse?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Flekti napin taakse?

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Syyskuu 16. 14:29:05 2005

Ajattelin jos laittaisi flektin napin taakse oman ohjauksen lisäksi. Mitenkähän tuo onnistuisi?
Ford Fiesta ST 2013
#727

Deuge
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Deuge » Pe Syyskuu 16. 14:41:18 2005

jostai tuli sellanen mielikuva et joku ois joskus pistäny ja toiminukki mut sit katkasija oli sulanu :) riippuu tietenki katkasijasta..

ei kai siinä muuta ku virtaa katkasijat kautta flektille? ei pitäs olla paha

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Pe Syyskuu 16. 14:45:26 2005

Rele siinä ainakin pitää olla, muuten muuten saattaa sulaa katkaisija.

Normaalistihan autossa on jo valmiina rele flektille. Releelle käämille menee sulakerasiasta suoraan 12 volttia ja lämpötila-anturi kytkee käämin toisen pään maahan kun lämmöt on ylhäällä. Jos tuon anturin rinnalle laittaa toisen johdon joka maadoittaa käämin samalla tavalla, mutta katkaisijan kautta, niin eikös homma ole siinä?

Kimmo

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Flekti napin taakse?

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Syyskuu 16. 14:47:07 2005

SamiH kirjoitti:Ajattelin jos laittaisi flektin napin taakse oman ohjauksen lisäksi. Mitenkähän tuo onnistuisi?
Releellä ohjaa niitä niin ei katkasia kuormitu.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Pe Syyskuu 16. 15:12:41 2005

Mihin siinä relettä tarvitaan?
mulla oli maa katkasitu kytkimellä ja toimi hyvin....
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Syyskuu 16. 15:22:14 2005

J kirjoitti:Mihin siinä relettä tarvitaan?
mulla oli maa katkasitu kytkimellä ja toimi hyvin....
Riippuu kytkimestä paljonko se kestää virtaa. Mutta releellä minä tuon tekisin jos tuollaiselle olisi tarvetta. Ainakin kestää ja toimii varmasti.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

orion
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Tammikuu 7. 10:45:49 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja orion » Pe Syyskuu 16. 15:23:52 2005

J kirjoitti:Mihin siinä relettä tarvitaan?
mulla oli maa katkasitu kytkimellä ja toimi hyvin....
Riippuu paljolti kytkimen virrankestosta..niin ja tietysti flektin moottorin ottamasta virrasta!
#411
Sopiva klassikko hakusessa..

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Syyskuu 16. 15:38:46 2005

itse ohjasin sitä relettä sierran omilla kytkimellä, taispa olla sumarin kytkin. 30A oli virrankesto releellä ja vähän vajaat 30A se flekti tarvikin. Mitää bropleemaa ei ollu, mutta eipä tuota flektiä ny kovin usein tarvinnut pyörittää.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 16. 15:55:23 2005

Kimmo's kirjoitti:Rele siinä ainakin pitää olla, muuten muuten saattaa sulaa katkaisija.

Normaalistihan autossa on jo valmiina rele flektille. Releelle käämille menee sulakerasiasta suoraan 12 volttia ja lämpötila-anturi kytkee käämin toisen pään maahan kun lämmöt on ylhäällä. Jos tuon anturin rinnalle laittaa toisen johdon joka maadoittaa käämin samalla tavalla, mutta katkaisijan kautta, niin eikös homma ole siinä?

Kimmo
näin se käy helpoiten.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Syyskuu 16. 15:58:09 2005

siipicossu kirjoitti:
Kimmo's kirjoitti:Rele siinä ainakin pitää olla, muuten muuten saattaa sulaa katkaisija.

Normaalistihan autossa on jo valmiina rele flektille. Releelle käämille menee sulakerasiasta suoraan 12 volttia ja lämpötila-anturi kytkee käämin toisen pään maahan kun lämmöt on ylhäällä. Jos tuon anturin rinnalle laittaa toisen johdon joka maadoittaa käämin samalla tavalla, mutta katkaisijan kautta, niin eikös homma ole siinä?

Kimmo
näin se käy helpoiten.
Samaa mieltä. Eikä oo riskiä että mikään sulais..
Toyota Supra TT

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Syyskuu 16. 21:49:58 2005

Loistavaa, kiitos ja eikun näpertämään.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Syyskuu 18. 1:57:52 2005

mitä tällä katkaisijalla yritetään saavuttaa, vai onko kyse vain siitä että halutaan varajärjestelmä?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Syyskuu 19. 8:47:59 2005

Hectori kirjoitti:mitä tällä katkaisijalla yritetään saavuttaa, vai onko kyse vain siitä että halutaan varajärjestelmä?
Kyse on juuri siitä varajärjestelmästä.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Syyskuu 19. 21:23:58 2005

no mulla on pari kertaa lakannut flekti pyörimästä, syynä johtoihin tehdyt liitokset, eikä kummallakaan kerralla "pakkokäyttö" olisi auttanut.

itse ajattelin laittaa jonkin räikän soimaan, silloin kun lämmöt nousee, tuollaisen varajärjestelmän rakentamisen sijaan. onhan esimerkiksi radalla mahdollista ettei kerkiä seuraamaan niitä lämpöjä niin tarkasti.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Syyskuu 19. 22:04:44 2005

Hectori kirjoitti:no mulla on pari kertaa lakannut flekti pyörimästä, syynä johtoihin tehdyt liitokset, eikä kummallakaan kerralla "pakkokäyttö" olisi auttanut.

itse ajattelin laittaa jonkin räikän soimaan, silloin kun lämmöt nousee, tuollaisen varajärjestelmän rakentamisen sijaan. onhan esimerkiksi radalla mahdollista ettei kerkiä seuraamaan niitä lämpöjä niin tarkasti.
kyllä savu ja höyry melkein pakottaa vilkaisemaan mittareihin :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Syyskuu 19. 23:22:45 2005

Stefa kirjoitti: kyllä savu ja höyry melkein pakottaa vilkaisemaan mittareihin :wink:
mä ajan katos nii nopeesti ettei ne pysy perässä. :wink:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin