Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
faffeli
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja faffeli » Ke Syyskuu 21. 20:46:40 2005

terppa...olen just kohta irroittelemassa toimivaa ilmastointilaitetta eräästä paaliin menevästä autosta...mitä mitää huomioida kyseisessä projektissa??? ettei vaan tuu rikottuu mitään....!!! kyseessä 90 mallinen auto!! kiitoksia jo etukäteen tiedoista!!! t.mika
-
Pappacosworth
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Syyskuu 21. 21:53:03 2005
Jos se on euro-ford niin taitaa olla kaikki liitokset pulttilaippa tai kierreholkkiliitoksia. Tärkeintä varmaan on saada kaikki tarvittavat osat mukaan, katso löytyykö kennotermostaatti vai onko kenties ylä- ja alapaine-tunnistimet. Ota koko lämmityslaite koteloineen. Kylmäaineet joutuu ottamaan pois jos jotain on jäljellä.
-
faffeli
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja faffeli » Ke Syyskuu 21. 22:06:07 2005

kiitoksia tiedoista...vähän epäilyttää toi paine joka siellä jyllää putkissa!!! tulee irroitusvaiheessa kylmät silmille??? no katotaan rauhallisesti ja sit toimitaan!!! t.mika
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Viesti
Kirjoittaja Hartsa » Ke Syyskuu 21. 22:10:51 2005
Kylmäaineet otetaan pois päästämällä ne taivaalle, joka nykyisin "määräysten vastaista"

tai tuohon hommaan tarkoitetulla talteenottolaitteella. Tulppaa kompuran ja höyristimen kylmäaineputket ilmatiiviiksi vaikka ilmastointiteipillä laitteiden irroituksen jälkeen.
-
Pappacosworth
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Syyskuu 21. 22:16:55 2005
Ja suosittelen silti kuivaimen uusimista kun laitat laitteiston uudelleen toimintaan, mulle se maksoi n. 30e. Tuon ikäisessä autossa se on melko loppu ja lisää kompuran ikää kun sen uusii.
-
faffeli
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja faffeli » Ke Syyskuu 21. 22:17:42 2005
:)kiitoksia....näin toimin!!! t.mika
-
Bliz
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Bliz » Ke Syyskuu 21. 23:14:32 2005
Ja eikö se ole niin ettei missään nimessä saa hengittää sitä ainetta tai muuten voi tulla noutaja hyvinkin äkkiä ?
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
-
MoloA
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja MoloA » Ke Syyskuu 21. 23:20:16 2005
Niin ainakin esson baarissa huhutaan
#682
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » To Syyskuu 22. 0:24:25 2005
Bliz kirjoitti:Ja eikö se ole niin ettei missään nimessä saa hengittää sitä ainetta tai muuten voi tulla noutaja hyvinkin äkkiä ?
joo no ei se ainakaan terveyden kannalta hyväks ole..näin oon asian ymmärtänyt..

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Viesti
Kirjoittaja Hartsa » To Syyskuu 22. 7:31:20 2005
jesus48 kirjoitti:Bliz kirjoitti:Ja eikö se ole niin ettei missään nimessä saa hengittää sitä ainetta tai muuten voi tulla noutaja hyvinkin äkkiä ?
juu..ei kuole heti mutta pikkuhiljaa niin kuin muihinkin myrkkyihin.
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » To Syyskuu 22. 7:35:00 2005
Kolmesta autosta olen päästänyt ilmastoinnin kamat ulos ilman astronautinpukua ja vielä olen hengissä että ei siihen heti kuole

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
Ari
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Ari » To Syyskuu 22. 9:09:47 2005
Ei siihen aineeseen kuole mutta röökiä ei kannata vetää samalla. Muodostuu taistelukaasunkaltaista kaasua keuhkoihin. Muutamaa vanhempaa röökiä polttavaa kylmämiestä tunnen ja tietävät asian ja rööki palaa duunissa silti. Molemmilla hampaat ihan tikut. Tai sitten koko juttu on on täyttä legendaa.
-
orion
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti Tammikuu 7. 10:45:49 2003
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja orion » To Syyskuu 22. 10:01:23 2005
Eipä ne aineet tosiaan taida hengitettynä niin vaarallisia olla..otsoonikerrokselle kylläkin

#411
Sopiva klassikko hakusessa..
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Viesti
Kirjoittaja Hartsa » To Syyskuu 22. 14:55:05 2005
Nykyiset kylmäaineet on otsooniystävällisempiä kuin aiemmin käytetty freoni mutta hengitettynä liki yhtä vaarallista. Freonia muuten käytettiin ponneaineena praypulloissa esim. hiuslakoissa aikoinaan.

-
jarnok
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja jarnok » La Tammikuu 20. 17:23:27 2007
tästä niinkuin vähän vastakysymys että jos tommoista ilmastointia asentas niin saako noita kylmäaineta sinne kotikonstein vai onko se sen verra hifi hommaa?
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Viesti
Kirjoittaja Hartsa » Su Tammikuu 21. 22:39:05 2007
Jos et tiedä mitä kylmäainetta, kuinka paljon ja miten täytät järjestemän suosittelen viemään johonkin liikkeeseen. Kylmäainetta myydään yleensä isommissa pulloissa kuin tuo 700g mitä henkilöauton jäähdytykseen menee. Ei ole mitään salatiedettä järjestelmän tyhjiöinti ja täyttö.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 21. 22:55:34 2007
Hei hei Fat-Abot... Mites tuommosen systeemin saa huuhdeltua parhaiten? Vai mitenkä, jos kompura hajoaa, niin leviääkö sinne jotain paskaa systeemiin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6