sierra is säädettävänä->toimivuus päin v*ttua

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

sierra is säädettävänä->toimivuus päin v*ttua

Viesti Kirjoittaja kondis » To Syyskuu 22. 17:09:50 2005

eli säätelin sierrasta vihdoin seokset kohdilleen ku kävi niin laihalla ja nakutteli alakierroksilla väännettäessä välillä, co oli 0.15 ja nostin sen reilu 1.0 pintaan.

No säätöjä tehdes pääs bensa loppumaan :oops: ja töistä sitten mitään ajattelemattomana laittelin lisää bensaa tankkiin, no säätöihin sain ja hyvin tuntui toimivan. Pois lähdettäessä alkoi hirvee nakutus, ei antanu yhtään pistää kaasua ku rupes nakuttamaan, eli aivan ku sytkä olis ollu 100 astetta pieles.
Sytkäki sitten säädettiin kohilleen mutta ei auttanu, sitten hokasin että bensa mitä kaadoin oli 95:sta, ne imasin pois ja laitoin 98:sia tilalle, nakutus hieman hellitti mutta ei loppunut.

Ja ongelma nr.2 tyhjäkäynti nousi 1500-2000rpm välille, ja ennen säätöjä oli +-1000rpm.

Tyhjäkäyntiä oon yrittäny säätää, mutta tuloksetta, kaasuläppä on putsattu ja voideltu.

Eli mikähän nyt sitten mättää?

PS. säädöt tehty laitteiden kera eli ei korvakuulolla.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » To Syyskuu 22. 21:12:54 2005

Joku korjaa jos ammun singolla muurahaista, mutta olisiko jotenkin tyhjäkäyntiventtiili juminut auki :roll: Napauta varovasti esim. lenkillä.. Tai jos sinne tulee virtasta jostakin, niin silloinkinhan se jumii auki..

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » To Syyskuu 22. 22:06:35 2005

PowerUp kirjoitti:Joku korjaa jos ammun singolla muurahaista, mutta olisiko jotenkin tyhjäkäyntiventtiili juminut auki :roll: Napauta varovasti esim. lenkillä.. Tai jos sinne tulee virtasta jostakin, niin silloinkinhan se jumii auki..
naputettu on. ja putsattu.

ite veikkailisin kyllä kaikesta huolimatta tota sytkää, täytyy huomenna perehtyä siihen oikeen kunnolla.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Syyskuu 22. 23:55:33 2005

onko sytkää katsottu ja jos on nin mten?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Syyskuu 23. 0:06:40 2005

no ensimmäisenä tarkistelisin sitä, onko se seoksien säätö nyt ihan varmasti kaikinpuolin tehty niinkuin pitää, ja kaikki on ok. koska jos homma ilmeni säädön jälkeen, on suuri mahdollisuus että vika on säädössä. ja se 95-98 polttoaine ei vaikuta asiaan noin paljoa missään vakio koneissa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Syyskuu 23. 7:28:13 2005

Hectori kirjoitti:no ensimmäisenä tarkistelisin sitä, onko se seoksien säätö nyt ihan varmasti kaikinpuolin tehty niinkuin pitää, ja kaikki on ok. koska jos homma ilmeni säädön jälkeen, on suuri mahdollisuus että vika on säädössä. ja se 95-98 polttoaine ei vaikuta asiaan noin paljoa missään vakio koneissa.
laskettu kansi on ko. vempeleessä, joten siitä ajattelin että jotain tekemistä tuolla bensallakin, ja se aiheuttaa tuota nakutus herkkyyttä? Koska ainakin se helpotti kun vaihto 98:siin.

sytky on säädetty lampun kanssa, ja ajattelin tänään säätää korvakuulolla, ja jos sillä paranee niin kattoa mitä sielä sitten ennakkoa on.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Syyskuu 23. 8:54:13 2005

sytky on säädetty lampun kanssa, ja ajattelin tänään säätää korvakuulolla, ja jos sillä paranee niin kattoa mitä sielä sitten ennakkoa on.
olihan sytkä laitettu säätötilaan?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Syyskuu 23. 11:26:05 2005

puuhapete kirjoitti:
sytky on säädetty lampun kanssa, ja ajattelin tänään säätää korvakuulolla, ja jos sillä paranee niin kattoa mitä sielä sitten ennakkoa on.
olihan sytkä laitettu säätötilaan?
tätä ajoin takaa ,ilmeisesti ei ole laitettu kunei ole kerrottu sitä alussa.
ja paljastu uusi tieto kantta on laskettu.
onko otettu nokan ajoituksessa huomioon kannen lasku
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Pe Syyskuu 23. 17:30:22 2005

Mitenkäs toi sytkä laitetaan säätötilaan?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Syyskuu 23. 19:01:56 2005

Hoppamiäs kirjoitti:Mitenkäs toi sytkä laitetaan säätötilaan?
samaa kans ihmettelen :roll: :? en koskaan oo moisesta kuullut puhuttavan, enkä keksi mitään miten ko. operaatio toteutuisi.

mutta asiaan, eli tiputin ennakon 10asteeseen ja näin sain tyhjäkäynnin jotenkin toimimaan, ja nakutuskin lakkasi miltei kokonaan, vielä alakierroksilla kaasun pohjaan lyötäes nakuttaa pikkasen, pitäisikö vielä myöhäsemmälle laittaa? ei jäänyt aikaa kokeilla enää tänään...

ja ei ole tosiaan nokkaa ajoitettu mitenkään uusiksi, koska ei säädettävää pyörää ole, kokeiltu on hammasta vaihtamalla, ja nyt siinä asennossa millä parhaat vedot tuli.

Tyhjäkäynti jaa esim risteykseen tultaessa n. 1500rpm, ja kun vähä polkasee kaasua niin sitten tipauttaa ne 1000rpm, mistähän tämä?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Syyskuu 23. 19:25:19 2005

kondis kirjoitti:Tyhjäkäynti jaa esim risteykseen tultaessa n. 1500rpm, ja kun vähä polkasee kaasua niin sitten tipauttaa ne 1000rpm, mistähän tämä?
Toi voi johtua siitä, kun vaijeri tai itse läppä jumii hiukan ja jää auki ensin kun normaalisti kaasun laskee. Sitten kun nopeesti polkasee niin sitten menee kunnolla kiinni. Itellä ollu tollasta useamman kerran ja esim. CRC auttaa kummasti.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Syyskuu 23. 20:04:06 2005

sammuta känntilämmin moottori
kaasuläppä anturin johto irti ja lamppu kiinni
silloin säädä se johonkin arvoon.
ja sammuta moottori liitin kiinni ja käyntiin
uusi tarvittaessa kunnes on oikea toimiva käynti
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Syyskuu 23. 21:47:10 2005

MikkoT kirjoitti:
kondis kirjoitti:Tyhjäkäynti jaa esim risteykseen tultaessa n. 1500rpm, ja kun vähä polkasee kaasua niin sitten tipauttaa ne 1000rpm, mistähän tämä?
Toi voi johtua siitä, kun vaijeri tai itse läppä jumii hiukan ja jää auki ensin kun normaalisti kaasun laskee. Sitten kun nopeesti polkasee niin sitten menee kunnolla kiinni. Itellä ollu tollasta useamman kerran ja esim. CRC auttaa kummasti.
niinku oon aikasemmin maininnu niin kaasuläppä on putsattu ja voideltu sisältä ja päältä.

sierrafriikki, fordin viralliset ohjeet sierran sytkän säätöön on;

TPS anturi irti, läpästä säätö kierrokset 1050, TPS kiinni ja säätämään. Ja tosta päätellen tyhjäkäynti on tuo 1050rpm ilman TPS:ää (jos tyhjäkäynti kunnossa) ja sytkää säädettäessä sen tulisi olla 875rpm, joten vähä ristiriitaisia juttuja?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » La Syyskuu 24. 17:04:01 2005

no niin, nyt toimii sierra taas niinku pitää.

säätelin sytkää vielä lisää ja tiputin ennakkoa, ja se on nyt 7-8 astetta. Johtuukohan tämä nyt sitten siitä kun kantta laskettu ja nokan ajotus muuttunut.

Vai onko ajotukset "väärin" ja sen takia sytkää saa säätää noin paljo "mettään"?

ehkä pitäisi hommata se säädettävä nokkapyörä niin pääsisi tästäkin ongelmasta.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Vastaa Viestiin