Toivottavasti tuosta edes joku sais jotakin selvää..
Rs Turbo ei AINA käynnisty?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Kalle__K
- Ylläpitäjä
Rs Turbo ei AINA käynnisty?
Elikkä kyseessä neloskorimalli RS Turbo. Kun starttaa niin auto hörähtää mutta sammuu sitten, eikä tämän jälkeen lähde heti käymään...ei lupaakkaan. Autolle on annettava jonkin verran kaasua jotta se käynnistyy, ja silloin tällöin on myös startattava niin kauan että kone varmasti käy, jottei se sammuisi. Edellinen omistaja sanoi että se kastelee tulpat, jonka jälkeen on odotettava hetki ja kokeiltava uudelleen. Välillä auto käynnistyy moitteitta, mutta silloin tällöin silläkin tuntuisi olevan huonoja päiviä. Virranjakajan kansi, tulpanjohdot sekä tulpat juuri uusittu. Vika ei siis tuntuisi olevan niissä.
Toivottavasti tuosta edes joku sais jotakin selvää..
Toivottavasti tuosta edes joku sais jotakin selvää..
-
_P_
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Yksi vaihtoehto on että vuotaa bensanpaineet ulos järjestelmästä kun auto on sammuksissa. Sitten saa startatessa odotella että pumppu saa kasattua tarpeelliset paineet että suuttimet aukeaa. Omassa oli aika lailla juuri vastaaavaa vikaa ja tuo oli syynä, tarkemmin hajonnut bensapumpun takaiskuventtiili. Toinen paikka joka ylläpitää painetta on se painevaraaja (vai mikä sen nimi nyt olikaan).
-
Kalle__K
- Ylläpitäjä
Olen löysännyt bensansuoadattimen letkun pulttia koneen ollessa sammuksissa. Bensaa suihkuaa kyllä iloisesti kun pistää virrat päälle. silloinhan siellä tuntuisi painetta olevan... Korjatkaa jos olen väärässä._P_ kirjoitti:Yksi vaihtoehto on että vuotaa bensanpaineet ulos järjestelmästä kun auto on sammuksissa. Sitten saa startatessa odotella että pumppu saa kasattua tarpeelliset paineet että suuttimet aukeaa. Omassa oli aika lailla juuri vastaaavaa vikaa ja tuo oli syynä, tarkemmin hajonnut bensapumpun takaiskuventtiili. Toinen paikka joka ylläpitää painetta on se painevaraaja (vai mikä sen nimi nyt olikaan).
-
Kalle__K
- Ylläpitäjä
Juu unohdin tuossa mainita että tosiaan auto tekee tuota myös joskus aamuisin, kun olen lähdössä liikenteeseen. Eli moottorin lämpötilalla ei tuntuisi olevan väliä...mauke kirjoitti:Yksi vaihtoehto on myös lämpöaikakytkin, jolloin kylmäkäynnistyssuutin ruuttaa lämmäänkin koneeseen bensaa->kastelee tulpat. Kylmänä starttaa kyllä normaalisti, lämpimänä ei.
-
_P_
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Käsittääkseni tuo paineenvaraaja säilyttää kunnossa ollessaan paineen putkistossa itsensä jälkeen. Mutta jos b-pumpun takaisku on rikki on paineet kadoksissa pumpun ja varaajan välillä ja niitten nosto kestä. Kone vaan hörähtää kun varaajan jälkeen painetta kyllä on suutinten aukeamiseen, mutta sen jälkeen se loppuukin.
Ja painetta nuo suuttimet vaativat ~3bar että sieltä bensaa tulisi.
Mutta voi vika silti toki muuallakin olla....
Ja painetta nuo suuttimet vaativat ~3bar että sieltä bensaa tulisi.
Mutta voi vika silti toki muuallakin olla....
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Mjoo, mutta alkuperäisessä viestissä mainittiin tulppien kastuminen niin tuskimpa kastuvat ilman painetta..._P_ kirjoitti:Käsittääkseni tuo paineenvaraaja säilyttää kunnossa ollessaan paineen putkistossa itsensä jälkeen. Mutta jos b-pumpun takaisku on rikki on paineet kadoksissa pumpun ja varaajan välillä ja niitten nosto kestä. Kone vaan hörähtää kun varaajan jälkeen painetta kyllä on suutinten aukeamiseen, mutta sen jälkeen se loppuukin.
Ja painetta nuo suuttimet vaativat ~3bar että sieltä bensaa tulisi.
Mutta voi vika silti toki muuallakin olla....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Kalle__K
- Ylläpitäjä
Kuulostaisi kyllä ihan loogiselta vaihtoehdolta. Siis onko se takaisku bensapumpussa itsessään, kun en ole oikein asiaan perehtynyt...?_P_ kirjoitti:Käsittääkseni tuo paineenvaraaja säilyttää kunnossa ollessaan paineen putkistossa itsensä jälkeen. Mutta jos b-pumpun takaisku on rikki on paineet kadoksissa pumpun ja varaajan välillä ja niitten nosto kestä. Kone vaan hörähtää kun varaajan jälkeen painetta kyllä on suutinten aukeamiseen, mutta sen jälkeen se loppuukin.
Ja painetta nuo suuttimet vaativat ~3bar että sieltä bensaa tulisi.
Mutta voi vika silti toki muuallakin olla....
-
Kalle__K
- Ylläpitäjä
Niin tosiaan en ole maininnut että tuo tulppien kastelu saattaa olla edellisen omistajan villi veikkaus....PasiZ kirjoitti:Mjoo, mutta alkuperäisessä viestissä mainittiin tulppien kastuminen niin tuskimpa kastuvat ilman painetta..._P_ kirjoitti:Käsittääkseni tuo paineenvaraaja säilyttää kunnossa ollessaan paineen putkistossa itsensä jälkeen. Mutta jos b-pumpun takaisku on rikki on paineet kadoksissa pumpun ja varaajan välillä ja niitten nosto kestä. Kone vaan hörähtää kun varaajan jälkeen painetta kyllä on suutinten aukeamiseen, mutta sen jälkeen se loppuukin.
Ja painetta nuo suuttimet vaativat ~3bar että sieltä bensaa tulisi.
Mutta voi vika silti toki muuallakin olla....
-
Miksu
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Jos bensaa tulee heti kun laittaa virrat päälle, niin kyllä sillon on paineita pumpulta asti. Toisaalta bensaa pitäisi suihkuta jo ennen virran kääntämistä jos paineenvaraaja on kunnossa, mutta en tiedä vaikuttaako sekään tähän jos kerta paineet nousee kuitenkin heti kun pumppu hörähtää.Kalle__K kirjoitti: Olen löysännyt bensansuoadattimen letkun pulttia koneen ollessa sammuksissa. Bensaa suihkuaa kyllä iloisesti kun pistää virrat päälle. silloinhan siellä tuntuisi painetta olevan... Korjatkaa jos olen väärässä.
Mulla ei ainakaan oo mitään erillistä takaiskuventtiiliä, eli ilmeisesti se on siinä pumpussa itsessään. Kannattaa tarkistaa se tulppien kastelu, niin tietää että saako liikaa bensaa vai liian vähän.
-
Mikitic
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
No sitten ensimmäiseksi tulpat irti kun ei käynnisty. Omassa autossa takaiskussa ilmeisesti jotain häikkää kun sammuttaessa paineet saattaa joskus tippua nollille. Vikaa ei huomaa kuin startatessa, eli hörähtää ja sammuu heti, mutta toisella yrityksellä on jo painetta niin että lähtee käyntiin. Tuotakaan ei huomaa, jos käyttää virrat päällä kerran tai kaks ennenkuin käynnistääKalle__K kirjoitti:Niin tosiaan en ole maininnut että tuo tulppien kastelu saattaa olla edellisen omistajan villi veikkaus....PasiZ kirjoitti:Mjoo, mutta alkuperäisessä viestissä mainittiin tulppien kastuminen niin tuskimpa kastuvat ilman painetta..._P_ kirjoitti:Käsittääkseni tuo paineenvaraaja säilyttää kunnossa ollessaan paineen putkistossa itsensä jälkeen. Mutta jos b-pumpun takaisku on rikki on paineet kadoksissa pumpun ja varaajan välillä ja niitten nosto kestä. Kone vaan hörähtää kun varaajan jälkeen painetta kyllä on suutinten aukeamiseen, mutta sen jälkeen se loppuukin.
Ja painetta nuo suuttimet vaativat ~3bar että sieltä bensaa tulisi.
Mutta voi vika silti toki muuallakin olla....
-
Deuge
- Ylläpitäjä
saisko tähän vastauksen? ittellä on samankuulonen vika.. että välillä vaan hörähtää ja sit pitää ootella vähän aikaa et lähtee..Kalle__K kirjoitti:Kuulostaisi kyllä ihan loogiselta vaihtoehdolta. Siis onko se takaisku bensapumpussa itsessään, kun en ole oikein asiaan perehtynyt...?_P_ kirjoitti:Käsittääkseni tuo paineenvaraaja säilyttää kunnossa ollessaan paineen putkistossa itsensä jälkeen. Mutta jos b-pumpun takaisku on rikki on paineet kadoksissa pumpun ja varaajan välillä ja niitten nosto kestä. Kone vaan hörähtää kun varaajan jälkeen painetta kyllä on suutinten aukeamiseen, mutta sen jälkeen se loppuukin.
Ja painetta nuo suuttimet vaativat ~3bar että sieltä bensaa tulisi.
Mutta voi vika silti toki muuallakin olla....
käykö normi escortin bensapumppu rst?
-
_P_
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Se on vaan jousikuormitteinen venttiili joka sulkeutuu kun pumpusta loppuu virtaus painamasta sitä jousta kasaan.
Voi silmälläkin nähdä jos pahoin paskana, tai sitten voi laittaa takaiskun lähtöön banjon kiinni ja sinne puhallella tai mieluummin laittaa paineilmaa että saa enemmän painetta ja katsoa vuotaako läpi väärään suuntaan.
Ihan jengoilla on pumpussa takaisku kiinni.
Voi silmälläkin nähdä jos pahoin paskana, tai sitten voi laittaa takaiskun lähtöön banjon kiinni ja sinne puhallella tai mieluummin laittaa paineilmaa että saa enemmän painetta ja katsoa vuotaako läpi väärään suuntaan.
Ihan jengoilla on pumpussa takaisku kiinni.