Ahdettu kone, mites pakoputki?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ahdettu kone, mites pakoputki?

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Syyskuu 29. 23:49:55 2005

Niin, minkalaisia äänenvaimentajia olette käyttäneet? läpivirtaavia&sokkeleita vai mitä?

Lauantaina tarkoitus käydä hakea pöntöt taneliin ja ajattelin ensimäiseksi läpivirtaavaa ja loppupäähän sokkelikkoa vai onko parempi jos molemmat läpivirtaavat?
Downpipe on 60mm ensinmäisen pönttöön asti ja siitä taakse päin tarkoitus tehdä 54mm putkesta.

En siis ole hakemassa mitään teinipörinöitä
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: Ahdettu kone, mites pakoputki?

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Syyskuu 29. 23:59:39 2005

NiceMan kirjoitti:Niin, minkalaisia äänenvaimentajia olette käyttäneet? läpivirtaavia&sokkeleita vai mitä?

Lauantaina tarkoitus käydä hakea pöntöt taneliin ja ajattelin ensimäiseksi läpivirtaavaa ja loppupäähän sokkelikkoa vai onko parempi jos molemmat läpivirtaavat?
Downpipe on 60mm ensinmäisen pönttöön asti ja siitä taakse päin tarkoitus tehdä 54mm putkesta.

En siis ole hakemassa mitään teinipörinöitä
mullon kaksi läpivirtaavaa vaimeninta, mutta otan varmaan toisen niistä pois, kun se ottaa aina kiinni jokapaikkaan. jätän vain takimmaisen. ei ole mitään hirveää eroa onko yksi vai kaksi läpivirtaavaa pönttöä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Syyskuu 30. 0:07:06 2005

No katson mitä tarttuu motonetistä mukaan...
Milläs noi sitten maalaisi että kestäisi ruostumista vastaan mahdollisimman pitkään?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 30. 0:08:44 2005

NiceMan kirjoitti:No katson mitä tarttuu motonetistä mukaan...
Milläs noi sitten maalaisi että kestäisi ruostumista vastaan mahdollisimman pitkään?
Yleensähän noi ruostuvat sisältä ulospäin..

Laita rosterinen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Syyskuu 30. 0:22:17 2005

Niihän ne taitavat... no teen yhden ja sitten kun lahoaa pistän rosteri versiot tilalle.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Syyskuu 30. 0:29:18 2005

Laita yks ns. turbo-vaimennin, esim Dynomax. Jos se on hyvä, laitan itselle samanlaisen :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Pe Syyskuu 30. 11:37:38 2005

Hartza kirjoitti:Laita yks ns. turbo-vaimennin, esim Dynomax. Jos se on hyvä, laitan itselle samanlaisen :)
Ei hyvä pitää olla läpivirtaava.Omasta tuli viikossa jalkapallon muotoinen,tosin skodas "vähän"putkessa...

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Pe Syyskuu 30. 16:22:59 2005

ukormi kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:No katson mitä tarttuu motonetistä mukaan...
Milläs noi sitten maalaisi että kestäisi ruostumista vastaan mahdollisimman pitkään?
Yleensähän noi ruostuvat sisältä ulospäin..

Laita rosterinen.
Sitä ruostumista voi hidastaa,kun poraa vaimentimen alimpaan kohtaan pienen reiän,jotta sinne kertyvä kosteus/vesi valuu pois.
Varsinkin jos on iso takapönttö,niin ei se koskaan lämpeä tarpeeksi,jotta kosteus poistuisi ja on näin ollen aina märkä sisältä.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Syyskuu 30. 18:02:39 2005

mulla on rs turbossa tollanen dynomax, ite oon helvetin tyytyväinen ollut.. hiljainen!
ainakin _vitusti_ parempi ku simonssit... dynomax esim maksaa 80e moposportissa... no saa pyytää :)
motonet 25e :shock:

eli kokomatka 76mm ja yks 2,5" vaimennin.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Syyskuu 30. 18:12:41 2005

Keväämmällä kimppatilaus Mongoosen putkista? :D

Sellaisen jos saisi järkihintaan ostettua tuohon cossuun. Nimimerkki Jore taisi niitä tuoda suomeen myyntiinkin?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Syyskuu 30. 22:05:09 2005

mua kiinnostaisi myös tollanen mongoose. Ostan kyllä heti kun löydän vaan järkihintaisen, uudet pirun kalliita :shock:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Pe Syyskuu 30. 23:17:21 2005

ukormi kirjoitti:Keväämmällä kimppatilaus Mongoosen putkista? :D

Sellaisen jos saisi järkihintaan ostettua tuohon cossuun. Nimimerkki Jore taisi niitä tuoda suomeen myyntiinkin?
Ens kesäks olis hyvä saada tommonen :wink:
Escort Cosworth
Jäsen 33

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » La Lokakuu 1. 11:57:28 2005

Stefa kirjoitti:mua kiinnostaisi myös tollanen mongoose. Ostan kyllä heti kun löydän vaan järkihintaisen, uudet pirun kalliita :shock:
Halvalla ei saa hyvää. Autoracingistä OMP:n grp.N putkisto cossu sierraan maksaa runsas 300 euroa. Yhdellä vaimentimella ja ei kovin paha ääninen. Tosin ei tietenkään ole Mongoosen tasoa.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 1. 11:59:14 2005

Jos tuollaisen Mongoosen saisi kotiin toimitettuna 500-650 euron väliin, niin sitten alkaisi kovasti kiinnostamaan.

Talviprojektiksi tuo kuitenkin menee.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Lokakuu 1. 12:50:03 2005

ukormi kirjoitti:Jos tuollaisen Mongoosen saisi kotiin toimitettuna 500-650 euron väliin, niin sitten alkaisi kovasti kiinnostamaan.

Talviprojektiksi tuo kuitenkin menee.
Missäs Upi urheilumieli? :wink: Mä koitan ajella 2wd:llä talven yli.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ti Lokakuu 4. 21:24:18 2005

Scorpion putkisto on kanssa yksi vaihtoehto en kyl tunne ketään kellä ois paikalla ja hintakin on jonkun verran kalliimpi kuin Mongoose.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Ahdettu kone, mites pakoputki?

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Lokakuu 4. 22:16:17 2005

NiceMan kirjoitti:Niin, minkalaisia äänenvaimentajia olette käyttäneet? läpivirtaavia&sokkeleita vai mitä?

Lauantaina tarkoitus käydä hakea pöntöt taneliin ja ajattelin ensimäiseksi läpivirtaavaa ja loppupäähän sokkelikkoa vai onko parempi jos molemmat läpivirtaavat?
Downpipe on 60mm ensinmäisen pönttöön asti ja siitä taakse päin tarkoitus tehdä 54mm putkesta.

En siis ole hakemassa mitään teinipörinöitä
Itse laittasin 3" putkella ihan alusta loppuun ja kunnon änkkäreillä. Ei toi 54mm kyllä kovin hyvä koko ole jos meinaa jotenkin ees tehoa hakea, tietenkin alle 200heppaset erikseen :)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Lokakuu 4. 22:19:57 2005

Hannez kirjoitti:
Stefa kirjoitti:mua kiinnostaisi myös tollanen mongoose. Ostan kyllä heti kun löydän vaan järkihintaisen, uudet pirun kalliita :shock:
Halvalla ei saa hyvää. Autoracingistä OMP:n grp.N putkisto cossu sierraan maksaa runsas 300 euroa. Yhdellä vaimentimella ja ei kovin paha ääninen. Tosin ei tietenkään ole Mongoosen tasoa.
OMP N-putkisto on mielestäni aivan vitsi, ainoo mitä se hyödyttää on paino. Miinuksena vittumainen ääni ja downpipe jää edelleen vakioksi eli ahtaimmaksi paikaksi mikä juuri pitäisi olla isompi. Laskekaa virtauspinta-aloja sekä ottakaa huomioon kaasun lämpö jne jne. Vakioputkisto mielummin kuin joku pörisevä OMP, kokeiltu on, ja muuten vakio putkistollakin kossu lähtee 0-200 reiluja 15 sekan aikoja :wink: paras vaihtoehto on Mongoose.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Lokakuu 4. 22:34:11 2005

***Itse laittasin 3" putkella ihan alusta loppuun***

Kyllähän tämä jos olisi yli 300hv...
No itseasiassa tulee 60mm alusta loppuun ja pöntöt ovat 64mm.
Keskelle tuli sitten simons:n läpivirtaava kun muuta ei ollut ja taakse dynomax:n pönttö jossa mainos 100% aluminoitu joka on valetta.... sisuskalut ei ole saannut pintaa...

No parempi kuin orkkis =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Vastaa Viestiin