Kyseessä siis ahdetun moottorin mäntien jäähdys öljyruiskun avulla.
Onkos jollain kokemusta seuraavasta virityksestä.
Lohkossa öljyn ruiskutus on toteutettu poraamalla runkolaakeriin pieni reikä niin, että siitä nousee öljysuihku mäntään. Eli kun kampialselin runkopukkiin tulee öljy niin porataan laakeriliuskaan ja runkoon reikä sopivaan kulmaan. Alkuun reiän koko on noin 2mm mutta viimeiset millit reiästä on porattu max 1mm poralla, jolloin saadaa 'suutin' ruiskuttamaan öljyä mäntään. Ymmärsittekö toteutuksen? (voin piirtää kuvan, jos haluatte

Patentti on halpa ja yksinkertainen. Lohkoon ei tule mitää ymimääräistä. Tietenkin pitää laittaa suurempituottoinen pumppu mutta eikös tuo voisi periaatteessa toimia (tai toimi se mutta onko jolla kulla kokemuksia)
Miten käy öljynpaineiden tyhjäkäynnillä? Kampiakselin voitelun riittävyys?
Jos toimii niin voi tuossa säästetyt rahat laittaa vaikka bensaan.
Rasmus