Ford Scorpio 2.9 i, 107kw,vent.säätö ja laatikon vika

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

Ford Scorpio 2.9 i, 107kw,vent.säätö ja laatikon vika

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Su Lokakuu 9. 3:01:27 2005

Morjens. Olisi ongelmia -90 mallin korpin kanssa. Ed. omistaja säätänyt venttiilit, eikös tässä ole hydr säädöt? mikä on ruuvien perus säätö ohje keinuvivuilla. Käsittääkseni nuo säädöt tehdään vain jos kone on osina.
Toinen vika on autom laatikkossa. D llä luistaa kun yrität lähteä liikkeelle, mutta pakko 1,2 ja 3 pelaa normaalisti ja vauhdissa voi pukata d päälle. Käytettiin pohja pois ja näkyi vent. koneiston tiiviste, joka oli tursunut yli toisesta päästä. Ajaessa kuuluu myös ihme helinä niin kuin jotain olisi irti, sellainen vaimea vielä! olisiko vika tossa tiivisteessä vai kannattaisiko ottaa pois toi loota ja tutkia tarkemmin. Loota ei haise palaneelle. Mitkä on lootan vent. koneiston momentit? Muuten auto aika mukava laite kun on vielä toi chia malli.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Lokakuu 9. 9:41:04 2005

Ylivaihteen kytkimen lukkosokka voi pettää, ja rikkoo ylivaihteen männän, omassa laatikossani silti toimi ylivaihde koska ylivaihteen levyt oli hitsautuneet kiinni välilevyihin. Laatikon remppa koituu melko kalliiksi ja onnistuminen on epävarmaa. Uusi laatikko maksoi cosworth-malliin 1450e Fordilta/vanha vaihdossa. http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... highlight=
Tutustu tuolla lisää aiheeseen.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

a4ld

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Su Lokakuu 9. 11:46:08 2005

Kiitos vinkistä, kyllä se täytyy ottaa pöydälle koko hoito ja tutkia se tarkemmin. Aikaisemmin on ollut tuollainen 86 mallin sierra josta paukahti sama loota, silloin meni eteenpäin meno kytkimen rumpu palasiksi, se oli joskus 90 luvun alussa. Ihmetellä täytyy miksi yleensä ford rakentaa tuollaisia sulakkeita moottorin jatkeeksi. Toinen vaihto ehto on tietenkin jos laittaisi kovan askin tuohon peliin, mutta siinäkin oma hommansa. Olisiko vinkkejä mikä hyvä loota tilalle, vai laittaako ton kuntoon, jos sitä hieman vahvistaisi, meinaan sokkia. sierran lootan korjaus maksoi silloin 90 luvulla jotain 4500 mummoo, rummun sai 250 mk ,levyt ja työ päälle. Täällä kajaanissa yksi aika pätevä lootan korjaaja tuollainen kun Autohuolto Puusaari, tekee kaikkia merkkejä, sieltä aina tullut kyseltyä vinkkiä, eikä ole kaveri pantannut tietoa jos on vain kysyttävää, mutta niin kuin muutkin tietää hintansa. Täytyy huomenna käydä jututtaa.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Lokakuu 11. 23:45:18 2005

Jos 2.9i kone on kattiversio, niin on hydrauliset nostimet. Muuten on perinteinen käsipelillä säädettävä.

Minulla on/oli samanlaisia ongelmia. Vaihdoin (vihdoin ja viimein) uuden alipainekalvon (n. 20-25e) ja öljyt laatikkoon pari viikkoa sitten. Kesällä putsasin alipaineputket auki (oli kakkaa sisällä) ja muutenkin puhdistelin alipaineputkia. Pitkin kesää olen etsinyt syytä ja nyt alkaa toimia ok, jotenkuten...

Laatikko pelaa kylmänä ok, mutta kun moottori alkaa (ja laatikko) lämmetä, niin luistaminen alkaa. Tarkoitus on, että ajelen näillä vaihdetulla laatikkoöljyillä vähän aikaa ja vaihdan vielä kerran uudet liemet sisään. Vanhat n. puoli vuotta sitten vaihdetut öljyt olivat ruskean väriset.

To be continued...

Tässä oma tarinaani "A4LD ja kadonnen alipaineen metsästys".

Vastaa Viestiin