sulake palaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
sulake palaa
mk4 escortissa on sellanen vika et oikeen puolen lyhyt ei toimi aina palaa sulake. nyt kun otin yhen releen pois koelaudan takaa/alta mihin tulee neljä johtoo keltanen, musta/sininen, 2kpl musta/keltasta? kun tän mikä tämä rele on? valot toimii eikä sulake pala. releen liitin on valkoinen.
onko tärkee rele? jos otas vaan pois?
onko tärkee rele? jos otas vaan pois?
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Kai se joku valoihin liittyvä rele on... vai mitä muuta valojen kanssa saman sulakkeen takana pitäs siinä olla?
Vetääkö se rele kun pistät sen paikkaan? vai polttaako sulakkeen vaikka rele ei ole vetäneenä?
Todennäkösesti jollekin kojeelle releen kärjeltä menevä johto on rungon kanssa yhteydessä ja polttaa sulakkeen aina kun rele vetää.
Jos polttaa sulakkeen heti kun releen laittaa paikkaan eikä se edes vedä niin onkin ihmeempi juttu
Vetääkö se rele kun pistät sen paikkaan? vai polttaako sulakkeen vaikka rele ei ole vetäneenä?
Todennäkösesti jollekin kojeelle releen kärjeltä menevä johto on rungon kanssa yhteydessä ja polttaa sulakkeen aina kun rele vetää.
Jos polttaa sulakkeen heti kun releen laittaa paikkaan eikä se edes vedä niin onkin ihmeempi juttu

Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
se on vähän ihmeellistäkin kun se keltanen johto on oikeen puoleisesta ajovalosta.TeRoK kirjoitti:Kai se joku valoihin liittyvä rele on... vai mitä muuta valojen kanssa saman sulakkeen takana pitäs siinä olla?
Vetääkö se rele kun pistät sen paikkaan? vai polttaako sulakkeen vaikka rele ei ole vetäneenä?
Todennäkösesti jollekin kojeelle releen kärjeltä menevä johto on rungon kanssa yhteydessä ja polttaa sulakkeen aina kun rele vetää.
Jos polttaa sulakkeen heti kun releen laittaa paikkaan eikä se edes vedä niin onkin ihmeempi juttu
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Meillä kans oli vikaa neloskorin ecessä. Poltti sulakkeen heti ja sulakepaikka oli se mikä antaa "virtaa" apparinpuolen takavalolle. Kaikki toimi, mutta ajovalo ei palanu. En löytäny vikaa vaikka kävin johdot takakontista sinne sulakerasialla asti läpi, joten ryöstin valot toisesta lyhdystä. Ei oo tähänkään päivään selvinny mikä oli vikana, vaikka autolla vielä ajellaanhannutapio kirjoitti:se on vähän ihmeellistäkin kun se keltanen johto on oikeen puoleisesta ajovalosta.TeRoK kirjoitti:Kai se joku valoihin liittyvä rele on... vai mitä muuta valojen kanssa saman sulakkeen takana pitäs siinä olla?
Vetääkö se rele kun pistät sen paikkaan? vai polttaako sulakkeen vaikka rele ei ole vetäneenä?
Todennäkösesti jollekin kojeelle releen kärjeltä menevä johto on rungon kanssa yhteydessä ja polttaa sulakkeen aina kun rele vetää.
Jos polttaa sulakkeen heti kun releen laittaa paikkaan eikä se edes vedä niin onkin ihmeempi juttu

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
quote]
Meillä kans oli vikaa neloskorin ecessä. Poltti sulakkeen heti ja sulakepaikka oli se mikä antaa "virtaa" apparinpuolen takavalolle. Kaikki toimi, mutta ajovalo ei palanu. En löytäny vikaa vaikka kävin johdot takakontista sinne sulakerasialla asti läpi, joten ryöstin valot toisesta lyhdystä. Ei oo tähänkään päivään selvinny mikä oli vikana, vaikka autolla vielä ajellaan
[/quote]
näin ajattelin itekkin tehä. mut nyt lakkas toimimasta lasinpesuneste ja vilkut. nää on niin vitun mielenkiintosii!
Meillä kans oli vikaa neloskorin ecessä. Poltti sulakkeen heti ja sulakepaikka oli se mikä antaa "virtaa" apparinpuolen takavalolle. Kaikki toimi, mutta ajovalo ei palanu. En löytäny vikaa vaikka kävin johdot takakontista sinne sulakerasialla asti läpi, joten ryöstin valot toisesta lyhdystä. Ei oo tähänkään päivään selvinny mikä oli vikana, vaikka autolla vielä ajellaan

näin ajattelin itekkin tehä. mut nyt lakkas toimimasta lasinpesuneste ja vilkut. nää on niin vitun mielenkiintosii!
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
joo mutkun ei oo. koska se johtoo tosta mustasta mötistä mikä ei oo rele ku valoista tulee siihen yks keltasen värinen johto kun sen ottaa pois ei pala sulake. ja sulake rasia on käännetty ympäri eikä oo mitään hapettunnu ym.TeRoK kirjoitti:Joo nyt alkaws kyllä siltä pohjalta kuulostamaan jos alkaa muutkin sekoilemaan.
Ei muutakun sulakerasia irti ja kolvi käteen.
auto on sit muuten xr3i
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
[quote="hannutapio"][/quote]
ihan hyvin se voisi silti olla sulakerasian pohja. eipä siellä olevia johtimien hapettumia ja kylmäjuotoksia näe, ilman katsomatta. kaikista varmiten se vika löytyy kun otat sitä rasiaa esille että pystyt oikeasti tarkistamaan onko se kunnossa. sitten yleismittari käteen, kaavioita lukemaan ja tarkistelemaan.
ihan hyvin se voisi silti olla sulakerasian pohja. eipä siellä olevia johtimien hapettumia ja kylmäjuotoksia näe, ilman katsomatta. kaikista varmiten se vika löytyy kun otat sitä rasiaa esille että pystyt oikeasti tarkistamaan onko se kunnossa. sitten yleismittari käteen, kaavioita lukemaan ja tarkistelemaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
-
- Ylläpitäjä
Vähän veikkaisin että diodisiltahannutapio kirjoitti:mötissä on kolme diodin näköstä merkkiä? mikä se vois olla.

Noita käytetään mm. sumuvaloissa(takana) estämään virran kulkeminen "takaperin", eli estetään että mm. oikeanpuoleinen jarruvalo ei syty, mutta toimii jarruvalona ok.
Yleensä noita käytetään auton etupäässä niille vanhoille huomiovaloille. Jos pari diodia on oikosulussa, niin silloin seurauksena voi olla tuon kaltainen ongelma.. Ota yleismittari ja mittaa kynnysjännite "diodi"- puolella.. Pitäisi olla diodista riippuen normaalisti noin 0,7-0,9 volttia..
Toinen hieman rajumpi testi on pistää pieni parin watin lamppu akkuun ja ohjata lampun virta tuon diodisillan yksittäisen diodin läpi. Lampun tulee syttyä vain kun diodisilta on toisinpäin. Jos lamppu syttyy oli silta kumminpäin tahansa, se on oikkarissa..
Ottaakohan kukaan taas vaihteeksi selvää mitä yritin selostaa

