yskii ja pahasti...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

yskii ja pahasti...

Viesti Kirjoittaja Montune » La Lokakuu 8. 19:56:45 2005

eli ensin vähän faktaa.. auto vm90 ford sierra cosworth 4x4 katti!! autoon vaihdettu stage 2 lastu + c59 tulpat, turbo t35(sama ku esco cossussa),3bar mappi, vihreet suuttiimet, laitettu turboruuvi, myös uusi cooleri, dumppi, hukkiksen kello jne. bensanpaineet pitäisi olla 3,2bar kun sarkkolan perttu ne sääti!! Noh, tuli vaihdettua sitten 3" putki alusta loppuun ja katsastuksestakin läpi-> katit pois ja auto oli loistavassa iskussa!! 1vaihteella kun anto kenkää niin alko jo sutimaan pelkällä kaasulla!!

Toimi kunnolla 3viikkoa, sitten alkoi tuntua tehojen hyytymistä aina tähän päivään saakka... Nyt noin kolme päivää sitten alko ihme nykiminen(tykytys) vaikka ajaisi tasakaasulla, kiihdyttäessä kanssa ihme tykytystä, meinaa, meinaa mutta ei.. (tehot aika olemattomat tällä hetkellä)!! tänään sitten caltsun kanssa sitä ihmeteltiin ja yritettiin säätää!! bensanpaineita ruuvattiin 5kierrosta auki, ei mitään vaikutusta, melkein aina tapissa seosmittari tasakaasulla, puhumattakaan lappulattiassa asennosta!!!(käy muuten pikkasen paksulla kun vähän haistaa)!! tiputettiin myös ahtoja, oli aluksi reilu 1bar pienemmillä ja esim 4 ja 5 vaihteella 1.5bar luokkaa! Ei auttanut möyskään ahtojen tiputus, Nyt nostaa ahtoja normaalia nopeemmin ja korkeemmalle, mutta mitään ei yksinkertaisesti tapahdu!!! joku sielä antaa väärää signaalia suuttimille että tarttis lisää soppaa vaikka näin ei ole!! auto kävi jo vähän rikkaalla kun tuli sarkkolalta, mutta ei se ole ennen mitään tämmöistä tehnyt!! noilla platina tulpilla on toiminut ennen ihan hyvin, sit vaihdoin ne c59:t ja oli paremmat , mutta siis toimi noillakin platinoilla ihan normaalisti!! Tulpat (c59) oli ihan mustat kun vaihdoin nuo platinat sinne tilalle toissapäivänä, samaa nykimistä tekee nyttenkin!! Apuja kaipaisin todellakin!! Meni mulla sormi täysin suuhun!!! Myös caltsu voi sanoa jotakin kun olen vähän huono selittämään tätä juttua :oops:

edit: semmonen unohtui että kylmänä tyhjäkäynti on aika tasainen, lämpösenä aaltoilee aivan mielettömästi, melkein sammuu... myös tulpanjohdot on uusittu silikonisiin ferroflexeihin, myös uusi cranen puola

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Lokakuu 8. 20:09:05 2005

Kaasuläpyskä-anturi, lämpötila-anturi ja/tai bensanpaineensäädin rikki? Noista minä lähtisin vikaa etsimään. Jos ei ole b.painemittaria, niin kannattaa sellainen hommata.
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... ohje10.pdf
Yleismittari vaan kouraan, tuolta arvoja ja eikun mittailemaan!
Viimeksi muokannut paperman, La Lokakuu 8. 20:10:48 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Lokakuu 8. 20:09:23 2005

Mites se lambda-anturi?
Säätääkö se vaan alakierrokset vai onko rikkinäisenä vaikutusta?
TPS:n säätö?
#446

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Lokakuu 8. 20:14:58 2005

Lambda käsittääkseni toimii/säätää nelikossa alakierroksilla? Kovemmilla se kai ohitetaan. Ainakin mulla tasakaasulla matka- ja kaupunki-ajossa pitää lambdan siinä yhden korvilla ja reilummin ajaessa sitten rikastaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Lokakuu 8. 20:55:22 2005

paksulla menee ja reilusti. konetta kun alkaa rasittamaan niin seosmittari menee ihan tappiin jo aikaisessa vaiheessa. 1.1-1.3 kilossa alkaa paukuttamaan putkeen.
kylmänä käynti suht ok vaikka bensaa käryttääkin. lämpöisenä vaeltaa tyhjäkäynnillä, ei sammu vaikka ottaa piuhan irti solenoidilta.
ruuvattiin bensanpainetta reilusti alas mutta ei vaikuttanut toivotulla tavalla, rikkaalle vetää edelleen.
jostain syystä paineet ei laskenut vaikka habe ruuvasi niitä alemmaksi turboruuvista.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ke Lokakuu 12. 9:32:05 2005

Noniin, oli sitten paskana se bensanpaineensäädin!! Piti tänää mennä sarkkolalle asentamaa mallorin boxi, mutta ei viittiny lähteä!! Sarkkola sano että voi tilata uuden + sen bensanpainemittarin ku tilaa kamaa jostain muualta ni samaan tilauksee menee!! Joten sitä odotellessa :arrow: täytyypi tarkistaa se kaasuläpän asentotunnistin ja lämpötila anturi(en ole varma missä on eli jos joku varmistaa asian mulle)

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Lokakuu 12. 13:36:19 2005

Kaasuläppä-anturi löytyy kohtuu kettumaisesta paikasta imusarjasta alapuolelta moottoriin päin. Semmoinen punainen mötikkä kaasuläppäkotelon kohdalla! Ja lämpö-anturi muistaakseni edestä katsottuna oikelta kannen takaosasta. Imusarjan alta! Kivassa paikassa sekin.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ke Lokakuu 12. 19:43:16 2005

paperman kirjoitti:Kaasuläppä-anturi löytyy kohtuu kettumaisesta paikasta imusarjasta alapuolelta moottoriin päin. Semmoinen punainen mötikkä kaasuläppäkotelon kohdalla! Ja lämpö-anturi muistaakseni edestä katsottuna oikelta kannen takaosasta. Imusarjan alta! Kivassa paikassa sekin.
Kiitoksia, nyt varmistui tuonkin paikka(lämpötila-anturi) :lol:

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Lokakuu 12. 19:48:37 2005

paperman kirjoitti:Lambda käsittääkseni toimii/säätää nelikossa alakierroksilla? Kovemmilla se kai ohitetaan. Ainakin mulla tasakaasulla matka- ja kaupunki-ajossa pitää lambdan siinä yhden korvilla ja reilummin ajaessa sitten rikastaa.
Onko noissa sitte erilailla kun ainakin eec ohjatuissa moteissa mun tietääkseni TPS ohittaa lambdan kun kaasuläppä on täysin auki.
Eli ei ole niinkään kierroksista vaan kaasupolkimen asennosta riippuvainen.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Lokakuu 12. 20:51:12 2005

Voi se olla noinkin, mutta seosmittarissa rupeaa tapahtumaan rikastamiseen viittaavia valoefektejä jo aiemmin. Ei tartte lyödä lappua lattiaan! Sen takia OLETTAISIN tuon toimivan niin.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin