Keskustelua Johtosarjoista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Keskustelua Johtosarjoista

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Syyskuu 18. 20:38:06 2005

Minkälaisia eroja noilla Johtosarjoilla on?

Ei riitä mielenkiinto alkaa korjaamaan tuota 100-kertaan jonkun räpeltämää johtosarjaa, joten pitäisi uusi johtosarja metsästää tuohon Sierraan!

Auto johon metsästän on -87 Ghia varusteltu Sedan Sierra

eli Sähköpeilit,Keskuslukko,Sähköikkunat ja ABS löytyy.

Mitkä johtosarjat tuohon nyt sitten kelpaisivat? kentis jonkun 90-> mallin? cossun? :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Syyskuu 19. 2:09:54 2005

No en ole paljon noita uudempia itse tutkinut, mutta yleensä lisävarausteet on omilla johtosarjoilla, esim. ABS (ainakin cossussa) ja noi ovien sisään menevät lisävarusteet myös omillaan, mutta läpivienneistä tietenkin yhdessä.

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Syyskuu 19. 11:11:24 2005

Se ABS:n johtosarja on omanaan, joten sitä et tarvitse uutta.

Metsästä jostain Ghia OHC-sierran johtosarja missä on ollut motocraftin virranjakaja tai vaihdat virranjakajan boschiin ja hommaat semmosen johtosarjan missä on ollut boschin jakaja. Myös siihen vanhempaan (eli motocraftin jakajalla olevaan) on mahdollista laittaa tuo boschin jakaja pienellä konversiolla, mm. Newisillä on tehty tuo muutos omassa turbovehkeessään.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Syyskuu 19. 11:12:56 2005

Nii jotai conversioo joutuu joka tapauksessa tekemään, kun isken Ediksen kiinni.

Tosiaan olis tarvinu tutkii varmaan sitä johtosarjaa, mutta kun sain sen autosta ulos, niin en enää halunnu nähdä sitä! :twisted: ...pistin sen pahvilaatikkoon ja piilotin :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Syyskuu 19. 11:17:19 2005

Johtosarjat taitaa mennä niin että 85-87 johonkin asti on ollut motocraftin jakajalla tuo ruisku, 87-89 bosch ja 90 tulikin sitten jo dohc.. eli periaatteessa konehuoneen puolelle käy 85-89 pienellä konversiolla ja sisälle sitten MK2 sierra Ghia:n johtosarjat.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Lokakuu 13. 7:38:08 2005

Tietoa onko Cossun ja Ghia Sedanin johtosarjoissa nyt merkittiäviä eroja? :?:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Lokakuu 13. 10:05:02 2005

qreippi kirjoitti:Tietoa onko Cossun ja Ghia Sedanin johtosarjoissa nyt merkittiäviä eroja? :?:
Eipä taida olla. Eikös cossu ole vakiovarusteilla jo Ghia?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » To Lokakuu 13. 10:08:08 2005

cossuton kirjoitti:
qreippi kirjoitti:Tietoa onko Cossun ja Ghia Sedanin johtosarjoissa nyt merkittiäviä eroja? :?:
Eipä taida olla. Eikös cossu ole vakiovarusteilla jo Ghia?
Pitäs olla suunnilleen samat johtosarjat, ainoo mikä voi olla erona niin auton ja moottorin piuhasarjan välinen liitin on erilainen, tai osa varmaan sopiikin suoraan.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 17. 3:48:42 2005

ei ole olemassa cossun johto sarjaa ...se on ghian sarja.
ei ole muutakaan cossun osaa olemassa vaikka niin sanotaankin.
ne osat on vain tehty muihin malleihin ja cossuun asennetu kun todettu hyviksi.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » La Toukokuu 26. 22:23:58 2007

Muuttuuko johtosarja Sierrassa ovien lukumäärän mukaan? Eli onko sarjat jaettu CeLuxe -ja Ghia sarjojen lisäksi 3, 4 tai 5 luukkuseen?...
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Toukokuu 27. 14:31:56 2007

pitäs laittaa noi ruiskuvehkeitten johdot tohon sierraani entinen 1.6 kaasariauto josta tehty sitten 2l miten toi menee kun siinä johtosarjassa on kolme pistoketta mitkä näyttäs menevän kojelaudan alle yksi siihen boxiin ja kaksi sitten varmaan johtosarjaan ? pitäskö mennä ihan suoraan vai pitääkö tehä sulakerasialle jotain ja jotain releitä laittaa ? miten olisi kaikista helpoin muuttaa sähköiltää tuo ruiskuksi ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Toukokuu 27. 18:41:47 2007

Vaihdat vain moottorin johtosarjan, menee töpseli töpseliin. En oo varma onko siinä 1.6 mallissa pa-pumpun relettä valmiina, joka sähkökaasari kakslitrasissa on imusarjan esilämmitys. Rele on mk2:ssa vänkärin jalkotilassa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Toukokuu 27. 23:21:31 2007

kiitoksia,pitää ottaa vähän sit mattoo pois rintapellistä ja tutkiskella 8)

mimmosen releen se pensapumppu tarvitsee ja siis senkö rele pitäs olla sielä jalkotilassa ? tossa on kai 1.6:en kaasari kun ei oo sitä ihmeen hihnasysteemiä kaasarissa :D mihinkä semmonen imusarjan esilämmitys tulee,joku sähkösysteemi vai häh ? :oops:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Toukokuu 27. 23:33:18 2007

Mulla ainaki bensapumpun rele oli ihan sulakerasiassa paikallaan jo valmiiksi, joku niistä ruskeista pikkureleistä se oli. 5A sulake vain piti laittaa paikalleen. Omassa DFTH-kaasarissa ei ollu mitään imusarjan esilämmitystä, mutta silti joku rele siinä oli apparin jalkatilassa. Lähtee kyl pois sen moottorin johtosarjan mukana.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Marraskuu 26. 19:29:29 2007

Kyse ei ole ruiskun johtosarjasta vaan laitteiston (valot, releet jne):

Onko eroa MK2 ja MK1 Sirpan johtosarjoissa eli voinka laittaa MK2 Ghian (DOHC) johtosarjan MK1:een (OHC+Type 9) ilman säätöjä?

Jos poikkeaa vähemmän pahasti, niin miltä osin/liittimin poikkeaa?

Vastaa Viestiin