Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Su Syyskuu 18. 20:38:06 2005
Minkälaisia eroja noilla Johtosarjoilla on?
Ei riitä mielenkiinto alkaa korjaamaan tuota 100-kertaan jonkun räpeltämää johtosarjaa, joten pitäisi uusi johtosarja metsästää tuohon Sierraan!
Auto johon metsästän on -87 Ghia varusteltu Sedan Sierra
eli Sähköpeilit,Keskuslukko,Sähköikkunat ja ABS löytyy.
Mitkä johtosarjat tuohon nyt sitten kelpaisivat? kentis jonkun 90-> mallin? cossun?

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ma Syyskuu 19. 2:09:54 2005
No en ole paljon noita uudempia itse tutkinut, mutta yleensä lisävarausteet on omilla johtosarjoilla, esim. ABS (ainakin cossussa) ja noi ovien sisään menevät lisävarusteet myös omillaan, mutta läpivienneistä tietenkin yhdessä.
-
toniwe
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja toniwe » Ma Syyskuu 19. 11:11:24 2005
Se ABS:n johtosarja on omanaan, joten sitä et tarvitse uutta.
Metsästä jostain Ghia OHC-sierran johtosarja missä on ollut motocraftin virranjakaja tai vaihdat virranjakajan boschiin ja hommaat semmosen johtosarjan missä on ollut boschin jakaja. Myös siihen vanhempaan (eli motocraftin jakajalla olevaan) on mahdollista laittaa tuo boschin jakaja pienellä konversiolla, mm. Newisillä on tehty tuo muutos omassa turbovehkeessään.
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Ma Syyskuu 19. 11:12:56 2005
Nii jotai conversioo joutuu joka tapauksessa tekemään, kun isken Ediksen kiinni.
Tosiaan olis tarvinu tutkii varmaan sitä johtosarjaa, mutta kun sain sen autosta ulos, niin en enää halunnu nähdä sitä!

...pistin sen pahvilaatikkoon ja piilotin

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
toniwe
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja toniwe » Ma Syyskuu 19. 11:17:19 2005
Johtosarjat taitaa mennä niin että 85-87 johonkin asti on ollut motocraftin jakajalla tuo ruisku, 87-89 bosch ja 90 tulikin sitten jo dohc.. eli periaatteessa konehuoneen puolelle käy 85-89 pienellä konversiolla ja sisälle sitten MK2 sierra Ghia:n johtosarjat.
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » To Lokakuu 13. 7:38:08 2005
Tietoa onko Cossun ja Ghia Sedanin johtosarjoissa nyt merkittiäviä eroja?

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
cossuton
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja cossuton » To Lokakuu 13. 10:05:02 2005
qreippi kirjoitti:Tietoa onko Cossun ja Ghia Sedanin johtosarjoissa nyt merkittiäviä eroja?

Eipä taida olla. Eikös cossu ole vakiovarusteilla jo Ghia?
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
toniwe
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja toniwe » To Lokakuu 13. 10:08:08 2005
cossuton kirjoitti:qreippi kirjoitti:Tietoa onko Cossun ja Ghia Sedanin johtosarjoissa nyt merkittiäviä eroja?

Eipä taida olla. Eikös cossu ole vakiovarusteilla jo Ghia?
Pitäs olla suunnilleen samat johtosarjat, ainoo mikä voi olla erona niin auton ja moottorin piuhasarjan välinen liitin on erilainen, tai osa varmaan sopiikin suoraan.
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 17. 3:48:42 2005
ei ole olemassa cossun johto sarjaa ...se on ghian sarja.
ei ole muutakaan cossun osaa olemassa vaikka niin sanotaankin.
ne osat on vain tehty muihin malleihin ja cossuun asennetu kun todettu hyviksi.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » La Toukokuu 26. 22:23:58 2007
Muuttuuko johtosarja Sierrassa ovien lukumäärän mukaan? Eli onko sarjat jaettu CeLuxe -ja Ghia sarjojen lisäksi 3, 4 tai 5 luukkuseen?...
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Su Toukokuu 27. 14:31:56 2007
pitäs laittaa noi ruiskuvehkeitten johdot tohon sierraani entinen 1.6 kaasariauto josta tehty sitten 2l miten toi menee kun siinä johtosarjassa on kolme pistoketta mitkä näyttäs menevän kojelaudan alle yksi siihen boxiin ja kaksi sitten varmaan johtosarjaan ? pitäskö mennä ihan suoraan vai pitääkö tehä sulakerasialle jotain ja jotain releitä laittaa ? miten olisi kaikista helpoin muuttaa sähköiltää tuo ruiskuksi ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » Su Toukokuu 27. 18:41:47 2007
Vaihdat vain moottorin johtosarjan, menee töpseli töpseliin. En oo varma onko siinä 1.6 mallissa pa-pumpun relettä valmiina, joka sähkökaasari kakslitrasissa on imusarjan esilämmitys. Rele on mk2:ssa vänkärin jalkotilassa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Su Toukokuu 27. 23:21:31 2007
kiitoksia,pitää ottaa vähän sit mattoo pois rintapellistä ja tutkiskella
mimmosen releen se pensapumppu tarvitsee ja siis senkö rele pitäs olla sielä jalkotilassa ? tossa on kai 1.6:en kaasari kun ei oo sitä ihmeen hihnasysteemiä kaasarissa

mihinkä semmonen imusarjan esilämmitys tulee,joku sähkösysteemi vai häh ?

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Su Toukokuu 27. 23:33:18 2007
Mulla ainaki bensapumpun rele oli ihan sulakerasiassa paikallaan jo valmiiksi, joku niistä ruskeista pikkureleistä se oli. 5A sulake vain piti laittaa paikalleen. Omassa DFTH-kaasarissa ei ollu mitään imusarjan esilämmitystä, mutta silti joku rele siinä oli apparin jalkatilassa. Lähtee kyl pois sen moottorin johtosarjan mukana.
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Viesti
Kirjoittaja Newis » Ma Marraskuu 26. 19:29:29 2007
Kyse ei ole ruiskun johtosarjasta vaan laitteiston (valot, releet jne):
Onko eroa MK2 ja MK1 Sirpan johtosarjoissa eli voinka laittaa MK2 Ghian (DOHC) johtosarjan MK1:een (OHC+Type 9) ilman säätöjä?
Jos poikkeaa vähemmän pahasti, niin miltä osin/liittimin poikkeaa?