Sierran tyhjäkäynti hukassa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Sierran tyhjäkäynti hukassa

Viesti Kirjoittaja Lebu » Ti Lokakuu 18. 18:10:46 2005

Söörtsillä en löytänyt, ja hiukan hävettää tällaisista paskoista mitään kysellä mutta antaa mennä:

Sierra 1.6 ohc -88, weberin kaasarilla, hukkaa tyhjäkäyntinsä muutaman päivän välein. Saattaa toimia viikonkin ihan hyvin, mutta jossain vaiheessa tiputtaa taas tyhjäkäynnin totaalisesti pois. Ei siis käy hetkeäkään kun nostaa kaasun. Eikä käynnisty jos ei paina kaasua ja sen jälkeen pidä kaasulla käynnissä.

Lisäksi parina viime aamuna on ollut vaikeuksia lähteä liikkeelle, meinaa hyytyä ja joutuu luistattamaan kytkintä. Tuntuu myös hiukan nikottelevan kun lähtee vedättämään pieniltä kierroksilta.

- Tulpilla ajettu noin 5tkm
- Uusi bensan suodatin
- Puhaltelin tyhjäkäyntisuuttimet puhtaaksi, ei siellä kyllä mitään näkyvää roskaa edes ollut.
- Uusi kiihdytyspumpun kalvo
- Jakajan kansi+pyörijä ihan terveen näköiset
- Päästöt mittaan huomenna (jos se sattuu käymään tyhjää :lol: )

Mitäs hittoa tuon kanssa nyt sitten tekisi? Onko jotain vinkkejä mistä etsiä vikaa seuraavaksi vai laitanko paaliin?
I think bad thoughts

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Lokakuu 18. 18:16:43 2005

säädä venat jos kantaa olet ajanut lyijyttämällä bensalla ja ei ehkä sillä moottorilla olis saanut.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Lokakuu 18. 18:36:11 2005

mulla on samantyyppinen ongelma, auto 1.6 ohc automaatti 2kurkkusella mekaanisella weberilla ja kärjettömällä sytkällä. auto käy N ja P asennoissa sairaan hyvää tyhjäkäyntiä sitten ku tempasee D tai 1-2 asennot nii alkaa käymään 2pytyllä :? vaihdoin tänään kaikki sytkään liittyvät kulutusosat johdot, kannen, pyörijän ja tulpat, ei ollu mitään vaikutusta! :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Lebu » Ti Lokakuu 18. 19:29:02 2005

sierra friikki kirjoitti:säädä venat jos kantaa olet ajanut lyijyttämällä bensalla ja ei ehkä sillä moottorilla olis saanut.
Meinaatko että olis venttiili palanut tms? Eikö vika siinä tapauksessa olisi koko ajan päällä?
I think bad thoughts

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Lokakuu 18. 19:33:41 2005

Lebu kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:säädä venat jos kantaa olet ajanut lyijyttämällä bensalla ja ei ehkä sillä moottorilla olis saanut.
Meinaatko että olis venttiili palanut tms? Eikö vika siinä tapauksessa olisi koko ajan päällä?
ei vaan paska seeti uponnut kanteen jos ei ole käytetty lisäainetta. mikäli/kun seetit olisi sitä vaatinut.

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Lebu » Ti Lokakuu 18. 20:01:30 2005

No kyllähän tuo huussi pitää aikamoista kalkatusta vaikka välysten pitäisi olla kohdallaan. Eikös kanteen uponnut seeti voi aiheuttaa sitäkin?
I think bad thoughts

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ti Lokakuu 18. 21:11:37 2005

Omassa -85 2.0 Sierrassa oli imusarjan ja suodatinkotelon välinen letku halki ja otti sieltä ilmaa. Siis letku joka säätelee ottaako kylmää vai lämmintä ilmaa. Täysin samat oireet
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Lebu » To Lokakuu 20. 19:04:14 2005

Räpläsin taas tänään noita tyhjäkäyntisuuttimia ja löysin ihan oikean roskankin. Nyt tuntuis toimivan. Seuraillaan tilannetta...
I think bad thoughts

Vastaa Viestiin