Escortin tartista..Kuvat lisätty

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Escortin tartista..Kuvat lisätty

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Lokakuu 19. 16:45:25 2005

Nyt alkaa pikkuhiljaa loppumaan pinna tuon vempulan kanssa (nimimerkin XR3i 84), nimittäin ongelma on tälläinen:

Laitettiin uusi akku nokalle ja aateltiin että kyllä se kopista käyntiin lähtee,mutta ei pari kertaa jaksoi uudella akulla pyöräyttää ja siinä se :shock:

Haettiinpa siihen sitten iso riisseli (mitsun pajero) jauhamaan sähköä viereen, niin homma parantui mutta pirun hitaasti pyöritti ja pajero kyykähti täysin ja tarttaaminen lakkasi :shock:

Meni hermot ja nykäisin koko tartin sieltä pöydälle. Vaihdoin solenoidin, fiksailin hiilet ja vaihdoin helat kumpaankin päähän. Tulos..Ei mitään eroa..

Tuntuu että virtaa ottaa niin perkeleesti, koska normi henkilöauto ei jaksa jauhaa sähköä sinne ollenkaan (ei jaksa pyörittää)

Laitan kuvia siitä tartista jonkun ajan päästä jos joku haluaa sitä töllistellä.

Pian pitänee soittaa Fox Mulderille :roll:

Startin möhkäle
Sisuskalut
Itse moottori
Hiilisilta
Ratas ,näyttäisi olevan kymmenkunta hammasta, tämä lienee oikein? Nimittäin brassi version rattaassa oli yheksän hammasta.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Lokakuu 19. 18:33:42 2005

Itsellä hiukan samaa ongelmaa + startti kyllä pyörii, mutta ei vedä hampaille? Eli startti pyörii, mutta moottori ei. Missä vika?

EDIT: meni akku tyhjäksi ~8 startin ja lyhyen ajon aika niin vaihdoin akun. Ei kai sen ihan noin paljoa pitäisi imaista virtaa?

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Lokakuu 19. 18:39:04 2005

Kokeileppa vaihtaa solenoidia? Itsellä kiukkusi joskus samoin mutta solenoidi ei ollut nykäissyt tarpeeksi.

Nyt siis pyöräyttää joka kerta mutta uusikin akku kyykähtää samantien..

EDIT:

Tuli mieleen että onko sulla varmasti se solenoidin "haarukka" paikoillaan?
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Lokakuu 19. 19:04:48 2005

Ja maadoitukset on kunnossa, kengät kiinni ja niin edespäin. Useamman kerran olen nähnyt kun vaihdetaan starttia ja akkua eikä viitsitä tarkastaa "itsestäänselviä" perusjuttuja.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Lokakuu 19. 19:25:38 2005

razorass kirjoitti:Ja maadoitukset on kunnossa, kengät kiinni ja niin edespäin. Useamman kerran olen nähnyt kun vaihdetaan starttia ja akkua eikä viitsitä tarkastaa "itsestäänselviä" perusjuttuja.
Olet ihan oikeassa. Unohdin tuossa mainita että listaan kuuluu vielä kengät ja kaapelit.

Lisäsin vielä koriin ja moottoriin yhdet sormen paksuiset maadoitus kaapelit, nekään eivät vaikuttaneet asiaan.

Uusiksi menivät myös startin ja laturin piuhat.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Lokakuu 19. 20:58:11 2005

Kävin tuolla motonetin sivuilla ja sieltä löytyi
kahta erilaista starttia 0.9kW ja 1.4kW mallia
että kumpikohan tuon lohkon kyljessä kuuluisi olla?

Starttiin menee yksi paksu johto ja kaksi pienempää piuhaa,
toinen sellaisella kumisella korkki hässäkällä ja toinen abikolla.
Toinen menee varmaan kenttään mutta minne toinen?

Yritin kaivella tuossa kuukkelilla vähän johdotus/räjäytys kuvaa
mutta empä löytänyt..

Pirukun alkaa riepoomaan..
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Lokakuu 19. 21:39:44 2005

-Terppa- kirjoitti:Kokeileppa vaihtaa solenoidia? Itsellä kiukkusi joskus samoin mutta solenoidi ei ollut nykäissyt tarpeeksi.
Varmaan pitää ottaa jostain toisesta eskosta tai varaosien joukosta kokonaan toinen startti. Koittaa sitten sillä.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Lokakuu 19. 22:09:29 2005

-Terppa- kirjoitti: Starttiin menee yksi paksu johto ja kaksi pienempää piuhaa,
toinen sellaisella kumisella korkki hässäkällä ja toinen abikolla.
Toinen menee varmaan kenttään mutta minne toinen?

Yritin kaivella tuossa kuukkelilla vähän johdotus/räjäytys kuvaa
mutta empä löytänyt..

Pirukun alkaa riepoomaan..
Toisesta menee heräte solenoidille ja toisesta lähtee sähköä samalla hetkellä, tod. näk. lämpöaikakytkimen kautta kylmäkäynnistys suuttimelle tuossa tapauksessa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Lokakuu 19. 22:38:46 2005

Nyt on kytkistä ja kiitokset neuvoista :D
Huomenissa taas operoin tuota ekkeriä
jos se vaikka suostuisi pörähtämään :?
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Lokakuu 20. 15:59:58 2005

Tänään nyt kokeilin kokonaan uudella startilla,
mutta eipä auttanut mitään ja nyt on konstit lopussa..

EDIT:

Tuosta kuvasta näkee hiukan tuonne konehuoneeseen.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Lokakuu 20. 16:08:37 2005

Kokeileppa vetää siihen herätteeseen suoraan piuha akun plussasta ja kokeile lähteekö hyvin käymään tai sitten mittaat herätteen jännitettä kun starttaat. Onko 12V vai 6V?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Lokakuu 20. 16:32:16 2005

Tuota en ole kokeillut vielä, pitääpä tuossa
iltasella taas viritellä kun saa verenpaineet laskemaan 8)
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » To Lokakuu 20. 18:18:34 2005

koskar kirjoitti: Varmaan pitää ottaa jostain toisesta eskosta tai varaosien joukosta kokonaan toinen startti. Koittaa sitten sillä.
Taasko sä nyysit mun arvokkaita varaosia?

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Lokakuu 20. 21:50:19 2005

escovainaa kirjoitti:Taasko sä nyysit mun arvokkaita varaosia?
Punasen startilla koitetaan seuraavaksi. Sitte jää viä muutamat varalle :D. Kyllä näitä piisaa.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Lokakuu 21. 8:49:12 2005

-Terppa- kirjoitti:Tänään nyt kokeilin kokonaan uudella startilla,
mutta eipä auttanut mitään ja nyt on konstit lopussa..

EDIT:

Tuosta kuvasta näkee hiukan tuonne konehuoneeseen.
Eikai se starttaa, kun ei ole akkuakaan konehuoneessa XXDD

Sori oli IHAN pakko heittää, kun tuossa konehuone-kuvassa ei näy akkua paikoillaan :twisted:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ma Lokakuu 24. 15:23:10 2005

cossuton kirjoitti:
-Terppa- kirjoitti:Tänään nyt kokeilin kokonaan uudella startilla,
mutta eipä auttanut mitään ja nyt on konstit lopussa..

EDIT:

Tuosta kuvasta näkee hiukan tuonne konehuoneeseen.
Eikai se starttaa, kun ei ole akkuakaan konehuoneessa XXDD

Sori oli IHAN pakko heittää, kun tuossa konehuone-kuvassa ei näy akkua paikoillaan :twisted:
:lol: No niin on. Nyt se piru vie pörisee. Jännä juttu oli käynyt
kun akkuhan otettiin siis toimivan auton nokalta ja
siinä iltasella sitten kaivelin ominaispaino mittarin
ja rupesin käymään kennoja läpi niin eiköhän sielä
ollut yksi kennoista punaisella!

Noh, ei muuta kuin seuraavana aamuna keskiselle ja
ostamaan sinne joku ählämi merkkinen akku (62Ah/480A)

Siinä on takuutakin pari vuotta ja hintaa naurettavat 32e

Akku paikoilleen niin kyllähän pyöritti komiasti, eli tartin ropaamisella
oli myös osuutta asiaan.

Sittenpä se päätti siinä tarttauksen yhteydessä ampua imusarjaan
oikein huolella ja koko imuputki halkesi..(sytkä vissiin vielä
päin helvettiä)

Lopuksi se kuitenkin lähti käyntiin kun tehtiin Kaitsun
kanssa siihen uusi imuputki kunnon tuninki osista :)
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Deuge
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Deuge » Ke Lokakuu 26. 0:18:31 2005

vähän offtopiccina kysyisin et onko kellään hajua mikä rst:ssä vois olla vikana (?) kun jaksaa kyllä startata ja lähtee hyvin käyntiinki mutta JOS satunkin lopettamaan starttaamisen liian aikasin tms kämmään ja auto ei lähekkään ja koitan startata uudestaan ni ei jaksa pyörittääkkään starttia..akku on uusittu kyllä.

niin ja pitääkö lämpimällä koneella olla startatessa kaasu pohjassa tms kun en oo oikeen selkoa tohon asiaan saanu

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Lokakuu 26. 8:08:01 2005

Deuge kirjoitti:niin ja pitääkö lämpimällä koneella olla startatessa kaasu pohjassa tms kun en oo oikeen selkoa tohon asiaan saanu
Tuo taitaa olla vähän auto kohtaista rst:kin kohdalla, toiset sanoo et kaasu pohjassa, toiset muuta. Oma ei varmasti lähde käyntiin jos painaa kaasun pohjaan, ilman kaasua taas erittäin hyvin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Lokakuu 26. 10:29:46 2005

tony the tiger kirjoitti:
Deuge kirjoitti:niin ja pitääkö lämpimällä koneella olla startatessa kaasu pohjassa tms kun en oo oikeen selkoa tohon asiaan saanu
Tuo taitaa olla vähän auto kohtaista rst:kin kohdalla, toiset sanoo et kaasu pohjassa, toiset muuta. Oma ei varmasti lähde käyntiin jos painaa kaasun pohjaan, ilman kaasua taas erittäin hyvin.
Noin se menee tuolla omallakin, että ei kaasua pohjaan.
Eihän sen periaatteessa pitäisi tarvita sitä kaasun painamista.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Vastaa Viestiin