ford pinto 2.3

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 17. 0:25:42 2005

Ne kaksi osaa: öljynsuodatin ja jakohihna....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Lokakuu 18. 10:55:18 2005

Hihnapyörä :wink:

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Lokakuu 18. 19:39:31 2005

En tiedä taidan säästää tuon pinton ja tehdä sitten joskus todella ripeän koneen...
16v kansi ja lisää iskunpituutta ja isompaa mäntää 8)

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Lokakuu 18. 21:15:56 2005

Odottelua vaan,on tulossa pintoon finmade-hipopalikkaa yhdeltä tutulta...eräälle klubilaisellekkin :wink:

Ja nähtyäni muutama viikko sitten jenkkiläisen pinton viri-virikannen(esslinger jota ilmeisesti "hieman" muokattu) tuntui olleen mottona->mitä isompi kanava,sitä tehokkaampi.Imukanavat niin isot että vaatisi viemäriputkesta tehdyn imusarjan :roll:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Lokakuu 18. 22:06:02 2005

onhan siinä esslingerin kannessa jumalattomat venatkin että saa kanavalla jo kokoa olla.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 18. 23:53:03 2005

Kannatti tuo Esslinger mainita; täällä muistelokone käynnistyi jälleen....
Tilasin joskus 80-luvun lopulla "Essiltä" pitkäiskuisen kampuran, veivit, männät jne ja tarkoitus oli tehdä 2,8l turbo OHC viistokeula X-packin nokalle... Tuli vaan sit se BDA hollille ja se oli sitten suunnanvaihto edessä :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Lokakuu 20. 21:51:00 2005

ytte kirjoitti:onhan siinä esslingerin kannessa jumalattomat venatkin että saa kanavalla jo kokoa olla.
Joo,niin on.Mutta sais varmaan olla 4litrainen alakerta joka tarvisi sellaiset röörit :roll:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Lokakuu 20. 22:44:21 2005

Liikkuupaha ilma :)

Tonis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
Paikkakunta: Helsinki

lohkosta

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Huhtikuu 23. 10:46:27 2007

Mitä eroo noilla turbon ja vaparin lohkoissa, eikö turbossa oo öljysuihkut männille ja öljypaluu turbolta lohkossa.

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Re: lohkosta

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ma Huhtikuu 23. 19:42:01 2007

Tonis kirjoitti:Mitä eroo noilla turbon ja vaparin lohkoissa, eikö turbossa oo öljysuihkut männille ja öljypaluu turbolta lohkossa.
juu turbon lohkossa on öljynpaluu mutta ei varsinaisia öljysuihkuja männille , kiertokangissa on pieni reikä josta voi öljyä lentää männille pikkusen
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Tonis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
Paikkakunta: Helsinki

lohkosta

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Huhtikuu 23. 20:01:32 2007

Eli oli kumpi lohko tahansa niin jos haluu öljysuihkut männille ni ne on sinne ite laitettava. Eikös ne oo ihan hyvät turbo koneessa? Tarkotus olis laittaa tuohon vaparin lohkoon wisecot/rossin männät ja kanget. Niin on käynyt mielessä laittaa myös nuo öljysuihkut sinne.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Huhtikuu 23. 22:08:24 2007

Tässä on yksi malli öljyruutasta, ovat peräisin Hiacesta. Paine venttiili on kiinnitys ruuvin sisällä ja näiden paikat täytyy koneistaa niin että osuu öljykanavaan.

Tonis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Toukokuu 7. 12:54:01 2007

Mitkä paperit tarviin että saan ton koneen laitettua taunukseen? Ja löytyykö keltään semmoisia?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Toukokuu 7. 22:51:07 2007

Tonis kirjoitti:Mitkä paperit tarviin että saan ton koneen laitettua taunukseen? Ja löytyykö keltään semmoisia?
mul olis eagle+wiseco paketti pintoon jos kiinnostaa... käyttämättömät. siis vapariin.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Heinäkuu 21. 15:03:42 2007

tietääkö kukaan kuinka paljon tossa on hevosia ja vääntöö alunperin??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Heinäkuu 21. 22:58:57 2007


Vastaa Viestiin