Sierra -88 ruisku ohc:n lämpiäminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Sierra -88 ruisku ohc:n lämpiäminen

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ti Lokakuu 25. 18:27:22 2005

Eli nyt kun keli vähän viilenty totesin että tonne sierraan tulee pirun huonosti lämmintä sisälle. Termostaatin vaihdoin(ja myös sen tiivisteen) mutta ei juuri apuja ollut. Olisko systeemin putsauksesta jotain apuja? Ja mikä siihen olis hyvä aine?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Lokakuu 25. 18:56:31 2005

Eikös ne yleensä vedellä huuhdella niin kauan että ruosteen ym paskan tulo loppuu ja tulee pelkkää puhdasta vettä.

Niinjoo mitä lämpömittarin neula näyttää ?
Viimeksi muokannut Jaakkoki, Ti Lokakuu 25. 19:10:20 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Lokakuu 25. 19:02:49 2005

mulla on aivan sama ongelma tossa omassa tosin termaria en oo vielä kerennyt vaihtaa..pitää vaihtaa se ja kattoo että auttaisko se..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Lokakuu 25. 19:16:41 2005

Voiko liuotinaineella huuhdella kanavia..?

Tai kysytään näin, että muuta kenties parempaa ainetta paskan poistamiseen..? Säiliöön näyttää kokoajan kertyvän ruskeeta mömmöä.. Pari kertaa oon vain tyhjentäny järjestelmän vesiletkulla...
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ti Lokakuu 25. 19:33:38 2005

No lämmöt on ajossa siinä normaali-alueen alareunassa...
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Lokakuu 25. 19:37:24 2005

Hoppamiäs kirjoitti:No lämmöt on ajossa siinä normaali-alueen alareunassa...
Kuullostaa tutulta..kokeilen vaihtaa ton termarin huomenna ja kattoo sit lisää.. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ti Lokakuu 25. 20:11:39 2005

Mikäs siihen järjestelmän putsaukseen olis oikein hyvä aine?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Lokakuu 25. 20:56:55 2005

Halpahalleista löytyy niitä tököttejä, todennäköisesti puhdistavat tehokkaammin kuin pelkkä vesi :)

Esimerkiksi Valvolinen "Radiator Flush" on yksi syylärinputsausaine.
Viimeksi muokannut olafu, Ti Lokakuu 25. 21:00:59 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ti Lokakuu 25. 20:59:31 2005

Mulla Cossu Sierrassa sama vika. Oli lämppärin kenno tukossa eikä auttanu mikään aine. Se on ilmeisesti niin pientä putkea. Toi on kyl huomattavasti helpompi vaihtaa ku cossussa. Eli ei mikään paska viikkotehtävä.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ti Lokakuu 25. 23:27:19 2005

Kantsii kokeilla sitä talvi-termariakin myös.

Motonet:

4-syl OHC 82--93 kesä 87°. . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6006 6.50
4-syl OHC 82--93 talvi 92°. . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6007 6.50

Jäähdytysjärjestelmän ilmaus ja putsaus voi toki auttaa enemmän.

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ke Lokakuu 26. 13:10:27 2005

Juu mulla on siä jo toi 92 asteinen termari. Tänään koitetaan sitä putsausta.
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ke Lokakuu 26. 18:41:02 2005

No nyt on sit jäähdytysjärjestelmä putsattu. Näin se käy: aineet oli Forten tekeleitä(cooling system flush ja cooling system degraser). Nämä myrkyt sitten vaan jäähd.nesteen sekaan, koneet tulille ja sit kun rupee mylly oleen käyttölämpötilassa(termari auennut) kierrokset sinne 2000r/min paikkeille ja annetaan käydä n. puoli tuntia. Sen jälkeen liemet pois koneesta, lohkon kyljestä vesiproppu auki, syyläristä proppu auki ja sit vaan huuhdellaan vedellä koko systeemi. itse päästin suoraan kennolle menevästä putkesta vettä hetken aikaa läpi. Irtos kyllä sitten melkonen määrä sontaa noista kennoista. Sit vaan uudet nesteet sisään. Mulla ainakin rupes tuleen nyt oikein kunnolla sitä kuumaa sisälle, kun aikasemmin ei koppiin tullu muuta kun sellanen lehmänhenkäys.
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Marraskuu 4. 0:40:39 2005

mulla jeesas toi termarin vaihto,nyt jaksaa puhaltaa lämmintä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Marraskuu 5. 1:11:21 2005

hyvä apu vianetsintään on se että selvittää mikä on jäähdytysnesteen lämpötila ennen kuin rupeaa osia vaihtelemaan. ja sitten toki sekin kannattaa mitata että anturit antaa oikeaa tietoa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin