etuperän lukko

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

etuperän lukko

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Lokakuu 27. 3:08:23 2005

mistäparempi ja missä malleissa on jokka käy suoraan cossuun...
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: etuperän lukko

Viesti Kirjoittaja sprint » To Lokakuu 27. 7:22:13 2005

fordrs2000 kirjoitti:mistäparempi ja missä malleissa on jokka käy suoraan cossuun...
Mikä vaan on parempi kun siellä ei ole mitään :roll: . Vaihtoehdot on aika vähissä, mutta quaife ATB nyt ainakin löytyy. Voi myös soveltaa takaperän eteen.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Re: etuperän lukko

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » La Lokakuu 29. 0:25:58 2005

sprint kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:mistäparempi ja missä malleissa on jokka käy suoraan cossuun...
Mikä vaan on parempi kun siellä ei ole mitään :roll: . Vaihtoehdot on aika vähissä, mutta quaife ATB nyt ainakin löytyy. Voi myös soveltaa takaperän eteen.
Saako takaperaän kalut rakennettua etuperän kuoriin?
Cosworth 4x4 -90

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 29. 0:27:36 2005

Kuinkas tuon auton käyttäytyminen muuttuu kun etuperässäkin on lukko?

Puskeeko vielä enemmän?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » La Lokakuu 29. 15:52:55 2005

Puuhapetri: Koko takaperä etuperän paikalle. Hieman muutoksia öljypohjaan ja vetareihin. :wink:

ukormi: Käsittääkseni kun kuuntelee etuvetomiesten juttuja ATB:n käytöstä pitäisi sen kirrata mutkassa.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Lokakuu 31. 13:55:55 2005

ukormi kirjoitti:Kuinkas tuon auton käyttäytyminen muuttuu kun etuperässäkin on lukko?

Puskeeko vielä enemmän?
Auton käyttäytyminen luistoissa rauhoittuu. Lukottomalla etuperällä veto vaihtelee eturenkaiden välillä luiston aikana riippuen renkaan pidosta. Saattaa kimpoilla ihan mihin suuntaan vaan.

Lukon kanssa vetää tasaisesti molemmilla. Ja, niin kummalliselta kuin kuulostaakin, myös taipuu paremmin kurveihin. Ei levylukkoa eteen, silloin varmasti puskee. ATB taitaa olla paras.

Tämä kuultua tietoa, ei omakohtaisia kokemuksia.
sprint kirjoitti: Puuhapetri: Koko takaperä etuperän paikalle. Hieman muutoksia öljypohjaan ja vetareihin. :wink:
Mikä on hieman??
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Marraskuu 1. 7:40:24 2005

sprint kirjoitti: Puuhapetri: Koko takaperä etuperän paikalle. Hieman muutoksia öljypohjaan ja vetareihin. :wink:

Mikä on hieman??
Molemmissa tapauksissa vetareita joutuu muuttamaan. Toisessa muutetaan öljypohjaa siten että vetari menee ulkopuolelta tällöin myös öljytilavuus on varmistettava. Toisessa näkemässäni tapauksessa on perä liitetty suoraan öljypohjan kylkeen kuten vakio perä. Tarvitsee kiinnike muutoksia jne...Kyllä ne tarvittavat muutokset tulee eteen kun alkaa tekemään. :wink:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Marraskuu 1. 11:42:07 2005

sprint kirjoitti:
Molemmissa tapauksissa vetareita joutuu muuttamaan. Toisessa muutetaan öljypohjaa siten että vetari menee ulkopuolelta tällöin myös öljytilavuus on varmistettava. Toisessa näkemässäni tapauksessa on perä liitetty suoraan öljypohjan kylkeen kuten vakio perä. Tarvitsee kiinnike muutoksia jne...Kyllä ne tarvittavat muutokset tulee eteen kun alkaa tekemään. :wink:
Olisko kuvia toteutuksista?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Tammikuu 20. 15:21:10 2006

Olis se aika kiva ku itellä olis noita 7.5" 3.92:1 lukkoperiä tuossa pyörimässä 3kpl jos tekis nelivedon noista :lol:

sprint laittaisitko kuvia jakoon?

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Pe Tammikuu 20. 21:11:57 2006

eikö 7,5" perässä ole 3,91 ja 7" perissä 3,92

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Tammikuu 20. 21:48:24 2006

bpasi kirjoitti:eikö 7,5" perässä ole 3,91 ja 7" perissä 3,92
kyllä mulla ainaki lukee 7.5 peräs 3.92
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Tammikuu 20. 21:52:24 2006

Kyllä mullakin on 3.92 välitys 7,5" perässä nelivedossa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Vastaa Viestiin