Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » La Lokakuu 29. 23:48:14 2005
eli huomenna pitäis mennä katsomaan 2 dohc-sierraa, toinen on vm -90, kaasarilla, ja toinen on -92 ruisku, eli se on varmastikin vähäpäästöinen.

uskaltaakohan sellaista ostaa ilman että tietää päästöistä? katalysaattori voi olla paskana, ruiskutuslaitteistossa vikaa, kone väljä kakka ja ilmanputsarissa rotta.

toi vanhojen autojen osto on kuin lottoa..

mielipiteitä kiitos. ja en edes ala puhumaan dokin kansista, venttiinin ohjureista ja kansien halkeamista. aargh! taidan ostaa polkupyörän.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
dexta
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti
Kirjoittaja dexta » Su Lokakuu 30. 0:12:37 2005
Nyt menee vähä arvelun puolelle mut oliskohan nii et kaasarikoneiset ja 89 ruiskukoneiset ei ole vähäpäästösiä, 90 ja eteenpäin ruiskut olis vähäpäästösiä.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 30. 2:07:00 2005
Oma 90 DOHC Sierra taannoin ei ollut vähäpäästöinen. Todennäköisesti alkuvuoden mallit oli ilman kattia ja loppuvuoden mallit katin kanssa.
[oma mielipide]
Kaasari DOHC kannattaa kiertää kaukaa
[/oma mielipide]
Jäsen #606
-
Pusa
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Viesti
Kirjoittaja Pusa » Su Lokakuu 30. 7:26:05 2005
Noudattaakohan samaa systeemiä Cossujen kanssa? Vuonna 1990 tehtiin vielä sekä saastemalleja (punakantinen) että vähäpäästöisiä (vihreäkantinen). Siitä eteenpäin kaikki oli vähäpäästöisiä.
Itselläni oli jokin aika sitten -90 DOHC-Sierra ja siinä ei ainakaan ollut katalysaattoria.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
-
Hessu
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Viesti
Kirjoittaja Hessu » Su Lokakuu 30. 7:38:54 2005
Tietyssä vaiheessa noin vuonna 89-90 uuden auton ostajalla oli mahdollisuus valita, ottaako kattimallin vai ei. Joissain tapauksissa hinta oli sama, joskus katista piti maksaa vähän ekstraa. Kulutus ja tehot olivat myös tietenkin huonommat. Siinä vuoden 90 mittaan tuo valinnan mahdollisuus poistui.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » Su Lokakuu 30. 9:19:23 2005
mutta jos ei kaasaria, ei kattia, eikö? uskaltaako vähäpäästöisen ostaa ilman mittausta? näkeehän sen tietty vanhasta katsastuslapusta mitä siinä on arvot ollut..

ja kai ne on kohallaan olleet, jos se on läpi mennyt. mitkä ne päästöarvot on muistaako joku ulkoa?
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
kekkonen68
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
Viesti
Kirjoittaja kekkonen68 » Su Lokakuu 30. 9:38:13 2005
-90 malliset loppuvuodesta vähäpäästöisiä kaikki, aikaisemmat ei, jos ei kattia. kaasareita tehtiin vain tietty sarja. Toimivat nekin, appiukolla 89 mallinen jolla ajettu 540 tkm ja sama kone, 330tkm kohdalla vaihdettu jakopää, kansi tark, oikaistu ei vent. vikoja eikä halkeamia. Täystehoventtiili kannattaa tark. onko viallinen kaasarissa, huomaa jos nykimällä kiihtyy ja vetää huonosti. Jos lämmitys laitteesta kuuluu lurina joko kansipahvi tai kansi finaalissa, ei välttämättä haittaa mitään tuo lurina
jos ei mene liemet sekaisin eikä hävitä nestettä.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
lalli69
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
Viesti
Kirjoittaja lalli69 » Su Lokakuu 30. 10:31:49 2005
Tommosia arvoja löytyi Katti sierralle.
Co 0,5
Hc 100
Co² 14,5-16
O² 0,1-0,5
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » Su Lokakuu 30. 10:58:07 2005
eli lurinaa pitää kuunnella. ja tietty ettei tee liikaa painetta paisuntasäiliöön. eikä savuttele tai nyi.kiitos neuvoista, kohta pitäis lähteä tampereelle katsomaan autoja. kiitos vaan kaikille!

taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 30. 12:27:39 2005
Mulla lirisi ja lorisi lämppäri mutta ei hukannu vettä eikä muutenkaan oireillu mitenkään ja kansi oli ollu ylhäällä kun venttiilinohjurit irtos. Siinä oli ennen kansiremppaa myös semmonen vika että vesipumpusta oli siivet lähteny vallan huitsin kuuseen.. mistä lie johtunut.
Jäsen #606
-
kekkonen68
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
Viesti
Kirjoittaja kekkonen68 » Su Lokakuu 30. 12:41:45 2005
Niin noissa koneissa on ollu sitä vikaa meinaan tuo lorina, jossain jonkinlainen ilmavuoto, mutta jos ei hävitä nestettä eipä paljon kannata avata sen vuoksi. siipien häviämiseen vesipumpusta on myös jonkinlainen käsitys, ne vaan yksinkertaisesti väsyvät ja murtuvat sen johdosta. Samaa voi sanoa jakopään laahareista jotka ajan myötä murtuvat ja tippuvat alas. Alakerta sellaisenaan jo valmiiksi ylimitoitettu, eli kestää yllättävän hyvin. Noita kansivikoja esiintyi enemmänkin jossain tietyissä sarjoissa, koska kaikissa ei tuota ongelmaa ole ollut. Hyvät öljyt ja nesteet koneeseen voin 12 vuoden kokemuksella sanoa mitä olen appiksen autoa huoltanut on ikiliikkuja tuo moottori.
540tkm kokemuksella
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72