1.8 Zetecin vauhtipyörä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

1.8 Zetecin vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Rytinä » To Lokakuu 20. 19:14:45 2005

Onko kukaan koskaan keventänyt tollasta zetecin vauhtipyörää, kun itsellä ei ole vielä kokemuksia näin uudesta pirssistä?
Eli onnistuuko sorvaamaan pyörän takapuolelta niinkuin OHC:ssa? Pitääkö porata reikiä vai unohtaa suosiolla koko homma?

Kyseessä siis toi `98 GT escortti.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Lokakuu 20. 19:21:18 2005

Takapuolellahan on kampikulmatunnistuksen hampaat, joten vähän hankala sieltä paljoa on otella.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: 1.8 Zetecin vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Lokakuu 21. 6:50:53 2005

Rytinä kirjoitti:Onko kukaan koskaan keventänyt tollasta zetecin vauhtipyörää, kun itsellä ei ole vielä kokemuksia näin uudesta pirssistä?
Eli onnistuuko sorvaamaan pyörän takapuolelta niinkuin OHC:ssa? Pitääkö porata reikiä vai unohtaa suosiolla koko homma?

Kyseessä siis toi `98 GT escortti.
Miksi ihmeessä siitä pitäis poies ottaa?? Sammuu se helpomminkin liikennevaloihin (esim. annat emännän ajaa).
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Re: 1.8 Zetecin vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Pe Lokakuu 21. 17:04:26 2005

PasiZ kirjoitti:
Rytinä kirjoitti:Onko kukaan koskaan keventänyt tollasta zetecin vauhtipyörää, kun itsellä ei ole vielä kokemuksia näin uudesta pirssistä?
Eli onnistuuko sorvaamaan pyörän takapuolelta niinkuin OHC:ssa? Pitääkö porata reikiä vai unohtaa suosiolla koko homma?

Kyseessä siis toi `98 GT escortti.
Miksi ihmeessä siitä pitäis poies ottaa?? Sammuu se helpomminkin liikennevaloihin (esim. annat emännän ajaa).
Siksi että vastaa paremmin kaasuun!

eikä tarvitse saarnata, tiedän et sammuu ehkä helpommin, mut vaikuttaa toi keveämpi vauhtipyörä aika perkeleesti kiihtyvyyteen... :wink:

On ollu kaikissa fordeissa mitä mulla on ollu tähän asti kevennetty ja eikä ole kuin positiivistä palautetta asiasta.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 30. 21:52:03 2005

Käsittääkseni noissa zeteceissä on ihan yleinen ominaisuus tuo kuminauhamaisuus kaasuun vastaamisessa, ainakin niiltä osin mitä itse olen kokeillut. Ilmeisesti ECU:n ohjelma tekee sen... ne päästöt ne päästöt.. vissiin sieltä koneestä pääsee vähän liikaa jos se rävähtää räyhäkkäämmin kun kaasulla komentaa... :twisted:
Jäsen #606

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Su Lokakuu 30. 22:04:45 2005

olafu kirjoitti:Käsittääkseni noissa zeteceissä on ihan yleinen ominaisuus tuo kuminauhamaisuus kaasuun vastaamisessa, ainakin niiltä osin mitä itse olen kokeillut. Ilmeisesti ECU:n ohjelma tekee sen... ne päästöt ne päästöt.. vissiin sieltä koneestä pääsee vähän liikaa jos se rävähtää räyhäkkäämmin kun kaasulla komentaa... :twisted:
näinhän se vissiin on, mut sitä kun on tottunut noihin ohc koneisiin, mitkä vastaa hiukan paremmin kaasuun... :)
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Vastaa Viestiin